Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: فرماندار گالیکش گفت: در دهه فجر جشنواره صنایع دستی و سوغات روستایی برای نشان دادن توانمندی زنان روستایی در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حسن خسروی، فرماندار گالیکش، امروز در نشست با گروه خبری فجر استان گلستان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: با توجه به ایام فاطمیه، برنامه های دهه فجر امسال تا 14 بهمن متناسب با این ایام برنامه ریزی شده که بیشتر رنگ و بوی مذهبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: برپایی محافل قرآنی و فرهنگی و برنامه های بصیرت افزایی و متناسب با اهداف انقلاب اسلامی در این ایام در دستور کار قرار دارد.

 

فرماندار گالیکش بیان کرد: در این شهرستان برنامه های دهه فجر و جشن های انقلاب با شکوه و جلوه خاصی برگزار می شود زیرا مردم گالیکش در طول دوران مبارزات انقلاب قبل و دوران ستمشاهی نقش پررنگ و ارزنده ای داشتند. واقعه 12 دی ماه گالیکش بیانگر اینست که مردم این شهرستان مردمی پیشگام در دوران مبارزات بودند که یکی از مکان رخدادهای انقلاب اسلامی ثبت تاریخی شده است که از افتخارات این مردم به شمار می رود.

 

وی افزود: برای ایام الله دهه فجر امسال قریب به 420 برنامه را درسطح شهرستان تدارک دیدیم  که اجرا خواهیم کرد.

 

خسروی با اشاره به برخی از برنامه های شاخص هم گفت: برگزاری جشنواره صنایع دستی و سوغات روستایی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی توسط کمیته بسیج، برگزاری جشن نمادین ورود امام راحل توسط کمیته اصناف و تخفیف ویژه جهت صدور جواز کسب ویژه اصناف از برنامه های مهم در این ایام است.

 

وی ادامه داد: همایش های پیاده روی خانوادگی در طول این ایام انجام خواهد شد. اجرای صبحگاه مشترک دانش آموزی، برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوعات مختلف، برگزاری گفتمان های دینی، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف، برپایی نمایشگاه های دستاوردهای انقلاب در تمامی ادارات، اجرای طرح دختران آسمانی و تجلیل از دختران محجبه و برتر و فعالان قرآنی توسطه کمیته فرهنگیان و دانش آموزی از دیگر برنامه هایی است که در دهه مبارک فجر برگزار می شود.

 

فرماندار گالیکش با بیان اینکه پروژه عمرانی و اقتصادی این شهرستان در روز 15 بهمن با حضور رئیس کل دادگستری استان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد، اظهار کرد: 36 پروژه عمرانی در دهه فجر امسال در این شهرستان به بهره برداری می رسد که برای این پروژه ها اعتباری بالغ بر 104 میلیارد و 653 میلیون ریال هزینه شده است. همچنین 12 پروژه اقتصادی با سرمایه گذاری 140 میلیارد و 405 میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی افزود: در دهه فجر امسال عملیات اجرایی 5 پروژه عمرانی با برآورد اعتباری 37 میلیارد و 650 میلیون ریال و همچنین یک پروژه اقتصادی و اشتغالزا با سرمایه گذاری 20 میلیاردریال آغاز خواهد شد.

 

خسروی با اشاره به برخی از پروژه های شاخص در سطح شهرستان هم گفت: افتتاح طرح های آبیاری تحت فشار، دامداری، خط اعتباری مکانیزاسیون، طرح های خوداشتغالی، پرورش قزل آلا، خوراک دام و طیور، تولید درب و پنجره یو پی وی سی، آسفالت جاده ها، ایجاد جاده های بین مزارع، افتتاح پروژه های آبرسانی، سوئیچ های جدید مخابرات، افتتاح واحدهای مسکونی روستایی از جمله طرح هایی است که در این دهه به بهره برداری خواهد رسید.

 

پایان پیام/417

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

عباس حمزه‌ای در حاشیه برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی که در سالن جلسات اداره میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: با هدف توسعه و ترویج صنایع دستی دوره‌های آموزشی رایگان از ۱۰ اردیبهشت در خرم‌آباد و بروجرد برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: علاقمندان می‌توانند برای دوره‌های آموزشی زره بافی در خرم‌آباد و ورشوسازی در بروجرد ثبت نام کرده و به آموزش این صنایع دستی ارزشمند استان بپردازند.
معاون صنایع دستی لرستان علاقمندان برای ثبت نام رایگان این دوره‌ها می‌توانند با شماره تماس معاونت صنایع‌دستی استان لرستان مراجعه کنند.
به گفته حمزه‌ای دوره آموزشی زره بافی در محل خرم‌آباد ساختمان سابق صنایع‌دستی و دوره آموزشی ورشو سازی درمحل بروجرد، خانه ورشو سازی برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید