Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@23:06:40 GMT

ترامپ: با طالبان مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۲۲۸۷

رویداد۲۴-در پی حملات تروریستی مرگبار طالبان در افغانستان، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد با این گروه مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.در پی حملات مرگبار گروه تروریستی طالبان در روزهای اخیر در افغانستان، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در مهمانی ناهاری که با اعضای شورای امنیت سازمان ملل داشت، اعلام کرد که با هرگونه مذاکره با این گروه تروریستی مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما درباره اینکه چگونه می توانیم گروه طالبان را شکست دهیم، مذاکره می کنیم. من فکر نمی کنم که مذاکره ای با آنها صورت بگیرد. من فکر نمی کنم که در حال حاضر ما آماده مذاکره باشیم. در آنجا جنگ کاملا متفاوت است. آنها چپ و راست مردم را می کشند. مردم بی گناه چپ و راست کشته می شوند. بنابراین با طالبان مذاکره نمی کنیم. ما آنچه را که باید تمام کنیم، تمام می کنیم.

ترامپ خاطرنشان کرد: کشتار در کل افغانستان ادامه دارد؛ بنابراین ما نمی خواهیم با طالبان مذاکره کنیم.

او این اظهارات را پس از بمب گذاری چند روز پیش طالبان در یک آمبولانس مطرح کرد. در پی این حمله تروریستی در یک چهارراه در شهر کابل، 103 نفر کشته و بیش از 200 نفر مجروح شدند. گروه تروریستی طالبان همچنین مسئولیت یک حمله دیگر را که در هتل اینترکانتیننتال کابل رخ داد و به کشته شدن 22 نفر منجر شد، بر عهده گرفته است.

تعدادی از مشاوران سیاست خارجی آمریکا پیشتر مدعی شده‌اند که گسترش حضور نظامی در افغانستان می تواند گروه تروریستی طالبان را به پای میز مذاکره بکشاند. تعداد کل سربازان آمریکایی حاضر در افغانستان از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید از 8500 نفر به 14000 نفر رسیده است ولی این نظامیان در ایجاد ثبات در این کشور همچنان ناکام مانده‌اند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های آمریکا ظالمانه است

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان محدودیت‌‌های وضع‌شده بانکی از سوی آمریکا را یک عمل انتقام‌جویانه و ظالمانه خواند و گفت این عمل توجیه اخلاقی و قانونی ندارد.

وی همچنین افزود برخی کشورها به پناهگاه، آموزش‌گاه و تمویل‌گاه داعشیان تبدیل شده است.

‏متقی افزود: «در یک کشور به داعش نیروی انسانی زمینه‌سازی می‌شود، کشور دیگر مسیری شده که داعشیان از آنجا عبور می‌کنند و کشور سومی هم پناه‌گاه، مراکز تمویل‌ و محلات برنامه‌ریزی در اختیار داعشیان قرار داده است.»

وی تأکید کرد درصورتی که این سه کشور مسئولیت خود را ادا کنند، در افغانستان و منطقه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه کشور همچنین گفت که در نتیجه سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور طالبان، افغانستان در ۳۸ کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان به‌عنوان یک کشور امن و پیشرفته، در حال مبدل شدن به مرکز اقتصاد و ترانزیت است؛ از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از این فرصت‌ها در افغانستان استفاده خوب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان