Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@10:25:09 GMT

آمریکا ترکیه را تحریم می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۲۴۴۰

گزارش‌های جدید منتشر شده حاکی از آن است که به دلیل خرید سامانه موشکی اس-400 روسیه از سوی ترکیه، احتمالا آمریکا تحریم‌هایی علیه آنکارا اعمال خواهد کرد. ناطقان: گزارش‌های جدید منتشر شده حاکی از آن است که به دلیل خرید سامانه موشکی اس-400 روسیه از سوی ترکیه، احتمالا آمریکا تحریم‌هایی علیه آنکارا اعمال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازمان «هریتج» ترکیه در گزارشی درباره روابط آمریکا و ترکیه نوشت: خرید سامانه موشکی اس-400 روسیه در آینده نزدیک، ممکن است تحریم‌های ثانویه آمریکا را در پی داشته باشد.
در این گزارش آمده است: نگرانی‌های وجود دارد که خرید این سامانه موشکی، تحریم‌های آمریکا در سال 2018 بر اساس قانون «مبارزه با رقبای آمریکا از طریق تحریم» (CAATSA) که از آگوست سال 2017 اجرایی شده را در پی داشته باشد.
ترکیه و روسیه ماه دسامبر سال 2017 توافق خرید سامانه موشکی اس-400 را امضا کردند و اخیرا نیز مقامات ترکیه به صورت رسمی قراردادی در این زمینه به ارزش 2.5 میلیارد دلار را  امضاء کردند.
وزارت دفاع ترکیه نیز پیش از این اعلام کرد که این کشور روند تحویل سامانه موشکی اس-400 را از سال 2019 آغاز خواهد کرد.
منبع: میزان برچسب ها: آمریکا ، ترکیه ، تحریم

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند

وزیر امور خارجه سوئد امروز (سه شنبه) گفت فنلاند و سوئد معتقدند که اتحادیه اروپا باید تحریم‌ها علیه روسیه را پس از مرگ «الکسی ناوالنی» رئیس مخالفان این کشور در زندان تشدید کند.

به گزارش ایسنا، «توبیاس بیلستروم» وزیر خارجه سوئد در نشست خبری مشترک با «الینا والتونن» همتای فنلاندی‌اش گفت: این واقعیت که ما می‌توانیم ببینیم که مرگ الکسی ناوالنی به وضوح به رهبری روسیه مرتبط است، این امر را ضروری می‌سازد که ما می‌توانیم تحریم‌هایی را وضع کنیم که مشخصا کسانی را که مسئول مرگ او هستند، هدف قرار می‌دهد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وی افزود: ما همچنین معتقدیم که تحریم‌ها به صورت کلی باید گسترش یابد، چون شاهدیم که تحریم‌ها وقتی به فلج کردن توانایی روسیه برای جنگ علیه اوکراین منجر می‌شود، تفاوت ایجاد می‌کنند.

وزیر خارجه سوئد خاطرنشان کرد: فنلاند و سوئد می خواهند که رژیم تحریم‌ها علیه بلاروس که از مسکو در جنگ با اوکراین حمایت می‌کند نیز وضع شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • قدرت نمایی ایران مقابل آمریکا با این موشک هایپرسونیک /قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان را بشناسید+جزئیات
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • اقتدار ۴۵/ فتاح؛ قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند
  • خرید مستقیم از شاپ آنلاین ترکیه (با بهترین قیمت لیر)