Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@12:28:46 GMT

ترامپ ایران را به بی‌ثبات ‌سازی منطقه متهم کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۲۵۷۹

ترامپ ایران را به بی‌ثبات ‌سازی منطقه متهم کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با اعضای شورای امنیت سازمان ملل و تیم امنیت ملی خود در کاخ سفید، ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه متهم کرد. ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر اتهام‌های ثابت‌نشده خود علیه ایران را تکرار و تهران را به تلاش برای بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ، که در ضیافت نهار با نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت، وزیر خارجه آمریکا و مشاور امنیت ملی کاخ سفید حضور داشت تصریح کرد لازم است واشنگتن و جامعه بین‌المللی در زمینه‌های مختلف، از جمله مهار ایران با یکدیگر همکاری کنند. 

وی گفت: «کارهای زیادی هست که ما بایستی با یکدیگر انجام دهیم. امروز، سفیران (کشورهای عضو شورای امنیت)، موشک‌ها و تسلیحاتی که ایران برای شبه‌نظامیان متحدش در یمن ارسال کرده را تماشا کردند.» 

«نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد از سفیران کشورهای عضو شورای امنیت خواسته برای مشاهده آنچه به ادعای وی شواهد همکاری موشکی ایران با انصارالله یمن برای هدف قرار دادن عربستان است به واشنگتن سفر کنند. 

 هیلی ماه گذشته با ایستادن کنار قطعاتی که مدعی بود لاشه موشک‌ها و سلاح‌های ایرانی است، تهران را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متهم کرد. اندکی بعد، روزنامه نیویورک‌تایمز به‌نقل از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا ادعاهای نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد علیه ایران را رد کرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل، روز دوشنبه هم با نمایش همین قطعات تلاش کرد ایران را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کند. 

نمایش تبلیغاتی آمریکا در حالی انجام می‌شود که  «دونالد ترامپ» روز جمعه 22 دی‌ماه رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید کرد. وی علی‌رغم این تهدید کرد ممکن است این آخرین باری باشد که این کار را انجام می‌دهد.

 رئیس‌جمهور آمریکا گفت در صورتی که نمایندگان کنگره و دولت‌های اروپایی برای «اصلاح معایب فاجعه‌بار» برجام اقدام نکنند او در موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها (120 روز بعد) آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/

R1016196/P36447/S8,89,90,95,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه به طور اجتناب‌ناپذیری باعث رقابت تسلیحاتی موشکی خواهد شد و روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدید‌های امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد.

ماشکوف گفت: واضح است که این نشانه خوبی برای ثبات جهان در آینده نخواهد بود.

دیپلمات روسیه اظهار داشت: طرح‌های آمریکا، در صورتی که اجرا شوند، به طور اجتناب‌ناپذیری موج قدرتمندی از رقابت‌های موشکی چندجانبه را با تمام پیامد‌های ناشی از آن ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: ما به نوبه خود، مجبور خواهیم شد به این تهدید‌های جدید علیه امنیت کشورمان واکنش نشان دهیم و همه اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود بکار بندیم.

ماشکوف گفت: به هر حال تاسیسات مهم روسیه از جمله مقر‌های فرماندهی و پایگاه‌های نیرو‌های هسته‌ای ما، ممکن است با موشک‌های آمریکایی با یک پرواز کوتاه‌مدت مورد حمله قرار گیرند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن نیز پیشتر با اشاره به اقدامات نظامی واشنگتن در جنوب شرقی آسیا گفت که استقرار موشک‌های بالستیک در فیلیپین، امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • دستگیری قاچاقچی عمده قرص‌های غیر مجاز منطقه تهرانپارس تهران
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد