Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین مریجی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به سیطره هنجاری رسانه‌های غربی بر رسانه‌های جمعی کشور گفت: متاسفانه این هنجارها در ابعاد مختلف وجود دارد؛ بنابراین ما نیز باید به ترسیم نظریه هنجاری متناسب با وضع خودمان بپردازیم.

وی با بیان اینکه در این دانشگاه تلاش‌هایی در زمینه فرهنگی صورت گرفته است بیان کرد: یکی از کمبودهای جدی ما، تدوین نظریه هنجاری رسانه‌های جمعی از دید آیات قرآن و روایات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریجی، تولید نظریه فرهنگ از دید قرآن کریم را جزء ضروریات جامعه برشمرد و افزود: این دانشگاه در همین راستا، در مقطع دکتری، در زمینه سیاستگذاری فرهنگی و فرهنگ و ارتباطات، رساله‌های مختلفی را منتشر کرده و یا به عنوان موضوع در اختیار طلاب و دانش‌پژوهان قرار داده است.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با تاکید بر پژوهش‌محوری در آموزش تصریح کرد: در این راستا نیز در مواد درسی کمبودهایی داریم که در حال رفع نواقص مربوطه هستیم.

مریجی با تاکید بر بازشناسی مباحث ارزشی و تولید نظریه فرهنگ بر این اساس عنوان کرد: به صورت متوسط، سالانه 100 پایان‌نامه در دانشگاه باقرالعلوم(ع) در مقطع ارشد و دکتری با موضوعات مختلف از جمله موضوعات بیان شده تالیف می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که ارزیابی شما از وضعیت اسلامی‌سازی علوم انسانی چیست بیان کرد: متاسفانه کارهایی که نمود داشته باشد کمتر انجام شده است؛ البته دانشگاه باقرالعلوم(ع)، تلاش‌هایی در رساتای تولید علم اسلامی داشته و رشته‌هایی نیز مصوب کرده است که فلسفه علوم اجتماعی، فیزیک و شیمی، حقوق و ... از این جمله است.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با تاکید بر اینکه در اسلامی‌سازی باید زیربنا را درست کنیم گفت: زیربنا در تولید فلسفه مضاف است که این گروه در این دانشگاه راه افتاده و با تاسیس رشته‌های متعدد در عرصه فلسفه مضاف، کار زیربنایی در این عرصه تولید علم دینی انجام خواهد شد.      

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۲۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به همت گروه فلسفه خانه اندیشمندان علوم انسانی و انتشارات سروش، جلسه رونمایی و گفتگو پیرامون مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین برگزار می‌شود.

سخنرانان این جلسه عبارتند از سید حسن حسینی، استاد گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف، مسعود طوسی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و علیرضا رحیمی مدیرعامل انتشارات سروش.

همچنین در این جلسه، گروه مترجمان این مجموعه ۹ جلدی زهرا زرگر، صبا فریدونی، جواد درویش، نیما نریمانی، محمد ابراهیم مقصودی و طه عبداللهی حضور دارند.

جلسه رونمایی و گفتگو پیرامون مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

حضور برای عموم علاقمندان در این جلسه آزاد و رایگان است.

کد خبر 6090444

دیگر خبرها

  • مجتهدی حال فلسفی‌اش از قال فلسفی‌اش بیشتر بود
  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود