Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:46:53 GMT

من محافظ نمی‌خواهم

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۲۷۸۶

من محافظ نمی‌خواهم

تهران-ایرنا- خبرآنلاین در یادداشتی آورده است:اذان مغرب که تمام شد و صفوف نمازگزاران در رواق‌های حرم مطهر امام رضا (ع) شکل گرفت، یکی از مقامات مسئول کشور -که روحانی هم هست- در یک حلقه حفاظتی به صفوف نمازگزاران پیوست. تعجب کردم! حدود چهل روز پیش دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور گفته بود: مسئولان کشور هیچ نیازی به محافظ ندارند و در امنیت کامل قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید جلال فیاضی در این یادداشت آورده است: ولی اکنون حاج آقا در یک حلقه حفاظتی به حرم تشریف آورده‌اند! اتفاقا یکی از محافظین کنار من نشست. بین دو نماز از او پرسیدم: پس از صحبت‌های شمخانی هنوز هم حاج آقا محافظ دارند؟ خندید و گفت: البته حاج آقا محافظانشان را کم کرده‌اند! برخی از همراهان ایشان رییس دفتر و... هستند و پرسید: مگر کسی هم حفاظت خود را کنار گذاشته است؟ سوال خوبی بود، ذهنم را مشغول کرد. پس از نماز در خبرها جستجویی کردم و دیدم تقریبا هیچ‌کس سخن دبیر شورای عالی امنیت ملی را جدی نگرفته و به آن واکنشی نشان نداده است! حتی بعد از این صحبت تصاویر شمخانی با محافظانش در رسانه‌های مختلف منتشر شد! این در حالی است که مطالبی بسیار کم اهمیت تر موجی از واکنش مقامات و شخصیت‌های کشور را درپی دارد!

حفاظت مسئولان پدیده‌ای تحمیلی پس از ترورهای کور منافقین در سال 60 بود و قرار بود موقتی باشد اما ظاهرا اکنون 36 سال است که نه تنها حذف نشده بلکه گسترده‌تر هم شده است به‌طوری که برخی از مسئولان «شخصیت» خود را در داشتن محافظ و تعداد آن جستجو می‌کنند. شمخانی گفته بود که اکنون حفاظت شخصیت‌ها جنبه تشریفاتی دارد و بدان نیازی نیست و من فکر می‌کنم همین «تشریفاتی بودن حفاظت» موجب ماندگاری آن شده و سال‌ها بین مردم و مسئولان فاصله انداخته است. امیرمومنان علی (علیه السلام) در نامه‌ای به یکی از کارگزارانش نوشت: «و از طرف تو برای مردم سفیری جز زبانت نباشد و مابین تو و مردم فاصله و پرده‌ای جز صورتت قرار مده و هیچ نیازمندی را از دیدارت محروم مکن؛ زیرا اگر در آغاز از ورود بر تو منع گردد، پس از آن که حاجتش برآورده شد تو سزاوار سپاسگزاری نخواهی گشت.»

در این میان اما این روزها اقدام قابل تحسین امام جمعه تبریز در تشریفات‌زدایی و مانع‌برداری از نمازجمعه حرکت خوب دیگری بود که اگر چه دیر هنگام، اما می‌تواند مهم باشد. حرکتی که این هفته در نمازجمعه چند شهر دیگر تکرار شد، به طوری که امید می‌رود جمعه آتی در مشهد و سایر نماز جمعه‌ها هم مانع‌برداری اتفاق بیفتد.

عدم فاصله بین مردم و مسئولان از ویژگی‌های جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام برخاسته از متن مردم است که متاسفانه عوامل مختلفی این فاصله را ایجاد کرده و شاید هم هوای نفس برخی مسئولان به آن دامن زده است و برتری‌طلبی و امتیازخواهی به‌تدریج آنها را از مردم به‌طور کامل جدا کرده و با مشکلات آنها بیگانه ساخته است.

اکنون که مسئولان و شخصیت‌های محترم! به سخن دبیر شورای عالی امنیت ملی بی‌اعتنایی کردند پیشنهاد می‌کنم رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی با ایجاد پویش «#من_محافظ_نمی‌خواهم» مسئولان کشور، مقامات، وزرا، ائمه‌جمعه به ویژه شخصیت‌های روحانی و سیاسی را به کنار گذاشتن حفاظت خود فرا بخوانند. در این صورت پس از چندی با هوشمندی مردم و به ویژه جوانان عزیز و خبرنگاران عکاس، جامعه قادر خواهد بود مسئولانی که خود را «برتر» از مردم می‌دانند بشناسد، مسئولانی که قرار بود «نوکر» مردم باشند.

راستی شما تاکنون نوکری که با محافظ! نزد مردمی بیاید که قرار است «نوکری» آنها را بکند، دیده‌اید؟

با این حرکت علاوه برحذف مانعی به نام حفاظت از میان مردم و مسئولان، هزاران نیروی انسانی توانمند آزاد می‌شوند که می‌توانند در سازمان خود به فعالیتی مفیدتر بپردازند و میلیاردها تومان هزینه که در سفرهای پرتعداد مسئولان به خاطر هزینه سفر محافظان انجام می‌شود صرفه‌جویی می‌گردد. مشروط بر آن‌که مسئولانی که طی سال‌ها طعم شیرین «همراهان تشریفاتی» البته با هزینه بیت‌المال! به کامشان نشسته است.

خبرآنلاین/9بهمن 96
اول*علیرضافرجی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند

رئیس شورای اسلامی استان قم با بیان اینکه به اینکه طبق فرمان امام راحل(ره)، شوراها به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند، گفت: شوراها اولین خاک‌ریز مطالبات مردم هستند - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، احمد امیرآبادی‌فراهانی ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: نهادهایی که با نفس قدسی حضرت امام(ره) تأسیس شدند موجب خیر برکت هستند.

وی با اشاره به اینکه اراده مردم در شوراها نقش اساسی دارد، مطرح کرد: تشکیل شوراها یک پایه و اساس اعتقادی و دینی دارد و از زمان تشکیل اتفاقات بسیار مطلوبی در شوراها رقم خورده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقاطعی دولت‌ها همکاری لازم در واگذاری امور به شوراها را نداشته‌اند، عنوان کرد: گردش مسئولیت‌ها می‌تواند در شوراها محقق شود و این اتفاق زمانی رقم می‌خورد که به شوراها بها داده شود.

وی با تأکید بر اینکه مباحث شورایی جزو اعتقادات دینی ماست، خاطرنشان کرد: به همین منظور باید اقدامات بیشتری را به شوراها واگذار کنیم و نگرانی نسبت به بروز مشکلات نداشته باشیم.

امیرآبادی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر هر دوره شوراها قدرتمندتر شده‌اند، تصریح کرد: البته برخی تخلفات سبب شده است که نگاه مردم به شوراها تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه استان قم همواره سالم‌ترین شوراها را داشته است، یادآور شد: این اتفاق موجب مباهات برای تمام مسئولان استان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه زحمات مسئولان نظام باید برای مردم تبیین شود، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام مشکلات، زحمات بسیاری کشیده است.

مسئولان با تصمیمات شوراها همراهی کنند

ماشاءالله سعادتمند ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم، برگزار شد، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر دو شهرستان جعفرآباد و کهک به استان قم اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمان امام راحل(ره)، شوراها به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند، مطرح کرد: 10 اصل قانون اساسی نیز مرتبط با شوراهاست.

رئیس شورای اسلامی استان قم با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های یک منطقه باید توسط شوراها ریل‌گذاری شود، عنوان کرد: همچنین طبق قانون، نظارت نیز بر عهده شوراهاست.

وی با تأکید بر اینکه با تصمیمات شوراها نباید مخالفت شود و همه مسئولان باید با آن همراهی داشته باشند، خاطرنشان کرد: انحلال شوراها نیز خارج از اراده شخصی است و تنها طبق قانون می‌توان شوراها را منحل کرد.

سعادتمند با بیان اینکه در راستای آموزش دهیاران و شوراها سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد، تصریح کرد: این آموزش‌ها موجب می‌شود که در مسیر خدمت‌رسانی خود کم‌تر دچار لغزش شویم. شوراها اولین خاک‌ریز مطالبات مردم هستند و مردم زمانی که مشکلی داشته باشند، ابتدا به شوراها مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم