Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اقدامات حمایتی تامین اجتماعی با برخی اشکالات قانونی و عدم تامین اعتبارات، معطل بماند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دفتر این نماینده، محمدرضا تابش در دیدار مدیران تامین اجتماعی استان یزد افزود: سازمان تامین اجتماعی نهادی اجتماعی با مجموعه های اقتصادی است که در حوزه درمان و بیمه یکی از بزرگترین مسئولیت ها را داراست و درصد بالایی از منابع این سازمان، غیر از بودجه‌های دولتی است و به همین دلیل نیز باید منافع شرکای ذینفع در این سازمان خصوصا کارگران را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این سازمان عهده‌دار وظایف حاکمیتی بیمه‌گری و تصدی گری سرمایه گذاری اقتصادی است که این موارد نشان دهنده اهمیت این سازمان حمایتی در حوزه رفاه اجتماعی است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان داشت: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در پایان سال 84، حدود 4.2 هزار میلیارد تومان بود و این مبلغ در انتهای دولت دهم بدلیل ایحاد تعهدات بدون منابع، به 63 هزار میلیارد تومان یعنی حدود 14.5 برابر افزایش یافت و تا پایان سال 93 نیز این مبلغ به حدود 80هزار میلیارد تومان رسیده است.
نماینده مردم اردکان گفت: در برنامه ششم توسعه، پیش‌بینی پرداخت سالیانه 10 درصد بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی شده است که در سال 95، حدود 9.2 هزار میلیارد تومان از این بدهی ها توسط دولت پرداخت شده است.
تابش در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: با توجه به تحولات اقتصادی و اجتماعی سالیان اخیر و حرکت انتقالی دوران گذر از اقتصاد متمرکز و دولتی به اقتصاد بازار، ضرورت دارد نظام تامین اجتماعی بازبینی و اصلاح شود.
وی ادامه داد: عدم توجه به این موضوع، باعث عدم تعادل منابع و مصارف و کاهش سطح خدمات تامین اجتماعی و نارضایتی مردم و افراد تحت پوشش را بوجود خواهد آورد.
نماینده اردکان با بیان اینکه امروز حق برخورداری از تامین اجتماعی یک مطالبه عمومی است و محک سنجش حکومت ها در حکمرانی خوب را نشان می دهد تاکید نمود: باید در این مرحله که سازمان تامین اجتماعی دوره تکاملی را طی می‌کند و توقعات و انتظارات مردم روز به روز بیشتر می شود، نظام تامین اجتماعی کشور مورد بازبینی اساسی قرار گیرد و تشکیلاتی پویا و متمرکز که به رفع ناهمگونی ها و تبعیض های غیرقابل توجیه و ضوابط غیرمنطقی پایان دهد، شکل گیرد.
تابش همچنین با اشاره به وجود 11 هزار تحت بیمارستانی در مجموعه سازمان تامین اجتماعی و اهمیت موضوع درمان مستقیم در این سازمان گفت: نباید اقدامات حمایتی تامین اجتماعی با برخی اشکالات قانونی و عدم تامین اعتبارات، معطل بماند.
در این نشست توحیدی فر مدیر درمان و صابری مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد مسائل ، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و ضمن قدردانی از پیگیری های نماینده اردکان برای رسیدگی به مشکلات این نهاد در استان، تداوم این حمایت ها را درخواست کردند.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی**انتشار: محمدحسین فلاح

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۳۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور سقف سهم سازمان تأمین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

کد خبر 6098010 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت