Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خزانه‌داری آمریکا نام چند نفر از مقام‌های ارشد روسیه را در سندی که مطابق قانون تحریم‌های روسیه تهیه شده را منتشر کرد. ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ بین الملل اروپا آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه تاجران ارشد، از جمله رئیس دو بانک بزرگ و مدیران بخش‌های گاز روسیه را در فهرست افراد نزدیک به کرملین (به تعبیر آمریکا الیگارش‌های روسیه) قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این فهرست، طبق مفاد قانون تحریم‌های «کاتسا» توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تهیه شده است. خزانه‌داری آمریکا مدعی شده انتشار این فهرست به معنی تحریم نفراتی که نامشان در آن قرار گرفته نیست و نباید به این نحو تفسیر شود. واشنگتن همچنین خاطرنشان کرده انتشار این فهرست نباید به اعمال هیچگونه محدودیت و ممنوعیت در معامله با این افراد توسط شرکت‌ها و افراد خارجی منجر شود. 

با وجود این، رویترز نوشته طیف گسترده‌ای از افراد ثروتمند و با نفوذ روسیه که در این فهرست قرار گرفته‌اند در معرض خطر تحریم‌ها قرار می‌گیرند. 

به نوشته راشاتودی، نام مقام‌های ارشد روسیه از جمله «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، «دیمیتری میدویدیوف»، نخست‌وزیر این کشور و شماری از شخصیت‌های مهم تجاری روسیه در این فهرست قرار گرفته‌اند. سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد گزارش تحریم‌های آمریکا که قرار است به زودی منتشر شود، تلاش برای اثرگذاشتن بر انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه است که قرار است در ماه مارس برگزار شود. 

هنوز مشخص نیست که آیا گزارش‌های آمریکا به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه منجر خواهد شد، اما دیمیتری پشکوف، سخنگوی کرملین این تحرکات را تلاش آمریکا برای اثرگذاری بر نتایج انتخابات دانست.

پشکوف گفت: «نظر ما این است که این تلاشی مستقیم و آشکار برای همزمان شدن با انتخابات به منظور اثرگذاری بر آنها است. البته ما مطمئنیم که این کار اثری بر انتخابات نخواهد داشت.»

انتخابات ریاست‌جمهوری در روسیه قرار است روز 18 ماه مارس برگزار شد. 

پشکوف گفت: «انتشار این فهرست به تنهایی معنایی ندارد و به معنی آغاز موج جدید تحریم‌ها نیست. بنابراین، ما ارزیابی خواهیم کرد ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.»

انتهای پیام/ 

R36444/P36447/S8,89,1128/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار عمل گمرک و ارتقا وضعیت دولت در شاخص شفافیت

گمرک اقدام به انتشار ۱۰۰ واردکننده و صادرکننده اول کرده که اقدامی بی‌سابقه در جهت ارتقای شاخص شفافیت محسوب می‌شود اما پیشنهاداتی مبنی بر انتشار ۱۰۰ شرکت دوم فهرست و انتشار آمار مربوط به دو سال گذشته برای تکمیل این اقدام مطرح شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیراً گمرک ایران در اقدامی بی‌سابقه اسامی 100 واردکننده وصادرکننده اول حوزه تجارت خارجی کشور را اعلام کرده است. انتشار این لیست منجز به فزایش سطح شاخص شفافیت دولت سیزدهم شده است.

در حقیقت گمرک ایران با این اقدام خود ابتکاری در راستای ارتقا وضعیت دولت در شاخص شفافیت را عملی کرده است. حتی بانک مرکزی که وعده داده بود این لیست را منتشر کند نیز تا پیش از این چنین اقدامی را انجا نداده بود.

پیشنهاد انتشار 100 شرکت دوم در پی اقدام بی‌سابقه گمرک

انتشار این لیست از این جهت دارای اهمیت است که در تاریخ بی سابقه بوده است و هیچ دولتی این سطح از شفافت در حوزه تجارت خارجی را اعمال نکرده بود. با توجه به این اقدام پیشنهاد میشود برای تکمیل این اقدام پیوست دوم یعنی فهرست 100 شرکت بعدی حوزه صادرات و واردات نیز منتشر شود.

از سوی دیگه بهتر هست برای تکمیل این اقدام فهرست های مشابه برای عملکرد سال‌های 1400 و 1401 هم منتشر شود تا بتوان به اطلاعات قابل مقایسه دست یافت. به این ترتیب می‌توان به تحلیل‌های قابل اتکا درخصوص عملکرد شکرت‌ها در ارز بری و ... در فضای کارشناسی و رسانه‌ای دست پیدا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند
  • ابتکار عمل گمرک و ارتقا وضعیت دولت در شاخص شفافیت
  • آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه
  • پیش‌نویس لایحه تحریم مقامات دیوان لاهه در مجلس نمایندگان آمریکا در دست اقدام است
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • آنچه در مراسم تحلیف «پوتین» گذشت+ فیلم
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد