Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-19@10:37:10 GMT

10 عامل سکته مغزی

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۳۹۵۶

10 عامل سکته مغزی

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی انجمن سکته مغزی ایران، دکتر شهرام اویس قرن بیان کرد: این آمار در نتیجه تحقیقاتی که با همکاری 32 کشور در خصوص شیوع و علل سکته مغزی انجام شده، به دست آمده است.
وی گفت: سکته مغزی در تمام دنیا شایع است و در کشور ما نیز از شیوع بالایی برخوردار است؛ به گونه‌ای که احتمال بروز سکته مغزی در جوانان ایرانی هفت برابر بیشتر از جوانان غربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه سکته مغزی دومین علت شایع مرگ ایرانیان است، اظهار کرد: در کشور ما به دلیل افزایش سن، احتمال بروز سکته مغزی در آینده بیشتر می‌شود.
اویس قرن شیوع فرهنگ اشتباه شهرنشینی را از جمله علل بروز سکته مغزی در جوانان ایرانی دانست و افزود: جوانان ما به دنبال افزایش شهرنشینی دچار عدم تحرک، عدم مصرف میوه و سبزی و چاقی شده اند که این مسائل موجب شیوع سکته مغزی در آنها شده است.
دبیر دهمین کنگره استروک ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عوامل سکته مغزی در بین تمام مردم جهان برابر است، شیوع آن در جوانان ایرانی به دلیل سبک زندگی و عدم توجه به عوامل سلامتی بیشتر است. جوانان ایرانی هنگامی که دچار عارضه می‌شوند یا به پزشک مراجعه نمی‌کنند یا در صورت مراجعه و تشخیص، روند درمان را پیگیری نمی‌کنند.
وی تصریح کرد: البته ژنتیک نیز در بروز سکته مغزی نقش مهمی دارد و افرادی که سابقه خانوادگی این عارضه را دارند، بیشتر در معرض خطر هستند.
اویس قرن در خصوص انواع سکته‌های مغزی و راه‌های درمان آن، گفت: سکته های مغزی به دو دسته سکته های در اثر خونریزی در بافت مغز و سکته های در اثر ایجاد لخته در عروق مغز پدیدار می شوند.
وی در مورد سکته در اثر ایجاد لخته در عروق مغز اظهار کرد: چنانچه بیماران در چهار ساعت اول بروز علایم به اورژانس مراجعه کنند، می توان با تزریق داروی حل کننده لخته تا حد زیادی سلول های مغزی را نجات داد و از فلج دایمی یا ناتوانی بیمار در صحبت کردن جلو گیری کرد.
دهمین کنگره استروک ایران در روزهای دوم تا چهارم اسفندماه در مرکز همایش های بین المللی کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

"امیراسکندری"، معاون مالی و اقتصادی ایمیدرو شد

فرداد امیر اسکندری امروز طی مراسمی با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو به عنوان معاون مالی و اقتصادی ایمیدرو معارفه شد.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، امیر اسکندری با حکم محمد رضا موثقی نیا رئیس هیات عامل ایمیدرو معاونت مالی و اقتصادی این سازمان را برعهده گرفت.

وی پیش از این معاونت حقوقی، مجلس و امور مجامع صندوق توسعه ملی ایران را عهده دار بود. امیراسکندری عضویت در هیات مدیره و معاونت مالی و منابع انسانی شرکت دخانیات ایران و نیز مدیر کلی دفتر هماهنگی امور مجامع و شورا‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بازرگانی را نیز در کارنامه مدیریتی خود ثبت کرده است.

وی دارای مدرک کارشناسی اقتصاد نظری از دانشگاه مازندران، کارشناسی ارشد توسعه و برنامه ریزی اقتصادی از دانشگاه علامه طباطبایی و دکترای مدیریت استراتژیک کسب و کار از دانشگاه صنایع و معادن است.

طی مراسمی که امروز با حضور موثقی نیا انجام شد، همچنین با اهدای لوحی از زحمات دوران فعالیت عباس قنبری معاون پیشین مالی و اقتصادی ایمیدرو قدردانی به عمل آمد. قنبری همچنین با صدور حکمی از سوی رئیس هیات عامل ایمیدرو، به عنوان عضو هیات مدیره شرکت مهندسی بین المللی ایران (ایریتک) منصوب شد.

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تئاتر ابزاری مولد برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی است
  • وضعیت شیوع سرطان در ایران
  • تشریح وضعیت شیوع سرطان در ایران
  • وضعیت شیوع سرطان در ایران/ ۶۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است
  • "امیراسکندری"، معاون مالی و اقتصادی ایمیدرو شد
  • شیوع هپاتیت در اردوگاه پناهجویان سودانی در چاد
  • یک روش خلاقانه و ساده برای تعمیر مغزی شیر آب (فیلم)
  • جواد مانی پیشکسوت رادیو درگذشت
  • جواد مانی درگذشت
  • راهکاری ساده برای جلوگیری از سکته مغزی