Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > اقتصاد کلان - نشست دو روزه نمایندگان کشورهاى عضو اسکاپ با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و معاون دبیر کل سازمان ملل و نمایندگانى از کشورهاى عضو اسکاپ صبح امروز شروع به کار کرد.

به گزارش خبرآنلاین،محمدباقر نوبخت كه سخنران اول اين نشست بود، با اشاره به اينكه آسيا و اقيانوسيه پرخطرترين منطقه بلاخيز در جهان است و بيشارين آسيب را از بلاياي فاجعه بار متحمل شده گفت:«تنها سال گذشته ٥٩.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٣ ميلون نفر در منطقه تحت تاثير بلاياي مختلف قرارگرفته اند و بيش از ٤٥ميليلرد دلار خسارت به بار امده است.»

رئيس سازمان برنامه وبودجه همچنين گفت:«جمهوري اسلامي ايران تجاربي از طوفان شن، ريزگردها، خشكسالي،سيل و ديگر بلاياي طبيعي دارد و مايل است انها را در اختيار كشورهاى اسيا و اقيانوسيه قرار دهد؛يكي از اين تجارب زمين لرزه بم است كه هشتاد درصد بافت اين شهر تخريب و ٣١ هزار نفر در اين حادثه كشته شدند. اما ايران بعد از اين اتفاق تلخ شروع به بازسازي اين شهر كرده و توانست ارگ تاريخي بم را احيا كند.»

او ادامه داد:« متاسفانه اخيرا نيز با زلزله كرمانشاه روبرو شديم كه شمار بسياري از هموطنانمان در اثر اين اتفاق جان باختند و اين اتفاق دليل ديگري بر ضرورت اقدام هماهنگ و پيشگيرانه در بلايا را نشان داد؛با توجه به تمام اين اتفاقات ايران به اسكاپ پيشنهاد داد آمادگي براي مقابله با بلاياي طبيعي  در قالب برگزاري كارگاه هاي آموزشي تجارب اش را در اختيار ديگر كشورها قرار دهد كه اين اتفاق قرار است در قالب اپديم رخ دهد.»

مشاور رئيس جمهور ادامه داد:« به عنوان مثال در مورد زلزله ويرانگر گورخا كه در سال ٢٠١٥ در كشور نپال رخ داد ابنيه تاريخي همچون ديگر سازه ها دچار خساوت شديدي شدند؛ اپديم متعهد شده است از طرح مطالعاتي تفصيلي خطرپذيري نپال حمايت به عمل آورده و كمك هاي فني براي مقاوم سازي ابنيه تاريخي و ميراث فرهنگي اين كشور را بر اساس تجارب زلزلزه بم فراهم كند در اين راستا هيات هاي كارشناسي با كمك فني مركز تحيقات راه مسكن وشهرسازي ايران در همكاري با اپديم به اين كشورها اعزام شده اند.»

نوبخت همچنين گفت:« در عين حال ايران انتظار دارد كه ساير كشورهاي منطقه نيز تجارب خود را در خصوص مديريت اطلاعات بلايا در اختيار اعضاي اسكاپ قرار دهد تا در نتيجه اشتراك مساعي بتوانيم زندگي بهتري براي همنوعانمان رقم بزنيم.»

او اظهار داشت:«جمهورى اسلامى ايران خود را متعهد ميداند كه از تمام ظرفيتهاى تخصصى خود براى تقويت اپديم استفاده كند. از جمله اين ظرفيتها عبارتند از مركز تحقيقات ساختمانى و مسكن، سازمان ملى نقشه بردارى، پژوهشكده بين المللى لرزه نگارى و مهندسى زلزله و دانشگاه تهران.» 

گفتنی است، ايران ضمن تمهيد ساختمان مقر اپديم تا كنون مبلغ سه ميليون و ٣٠٠ هزار دلار به تاسيس اپديم كمك كرده است.

براساس این گزارش، پس از سخنان دكتر نوبخت و همچنين خانم شمشاد اختر، معاون دبيركل سازمان ملل، طى مراسمى، توافقنامه تاسيس مركز اپديم به ميزبانى ايران به امضا رسيد. 


3535

کلید واژه‌ها : زلزله تهران - سالگرد زلزله بم - زلزله - محمدباقر نوبخت -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سهمیه‌ کشورها در فصل آینده؛ ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا

نتایج ضعیف تیم‌های فوتبال ایران در سال‌های اخیر لیگ قهرمانان آسیا به کاهش سهمیه کشورمان در رقابت‌های باشگاهی آسیا منجر خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات فوتبال باشگاهی آسیا در فصل 24-2023 به خط پایان رسیده و تنها بازی‌های فینال دو تورنمنت قاره کهن باقی مانده است. تیم‌های العین امارات و یوکوهاما مارینوس ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند و تیم‌های الاحد لبنان و سنترال کوست مراینرز استرالیا راهی فینال AFC CUP شدند.

سایت «فوتی رنکینگز» نوشت؛ با توجه به اینکه به پایان رقابت‌های باشگاهی آسیا نزدیک شده‌ایم، دیگر هیچ تغییری در جایگاه تیم‌ها در رده‌بندی باشگاهی فوتبال آسیا به وجود نمی‌آید. ژاپن به لطف نتایج یوکوهاما مارینوس، بالاتر از کره جنوبی در جایگاه نخست رده‌بندی شرق آسیا قرار گرفته و سه سهمیه مستقیم در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا خواهد داشت.

کاهش سهمیه‌های ایران برای مسابقات فصل آینده باشگاهی AFC

طبق اعلام این سایت، عربستان و ژاپن سه سهمیه در فصل 26-2025 لیگ نخبگان آسیا (سطح اول رقابت‌های باشگاهی آسیا) به دست آوردند. کره جنوبی، امارات، قطر و چین نیز دو سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا کسب خواهند کرد.

ایران و تایلند نیز هر کدام یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی‌آف لیگ نخبگان خواهند داشت. همچنین یک نماینده از هر کدام از کشورهای ازبکستان، عراق، استرالیا و مالزی در سطح نخست رقابت‌های باشگاهی قاره آسیا شرکت می‌کنند.

تصویب ساز و کار انتخاب نمایندگان فوتبال ایران برای مسابقات باشگاهی آسیا

در سطح دوم مسابقات باشگاهی آسیا (لیگ قهرمانان آسیای 2) نیز 12 کشور سهمیه مستقیم به دست آورده‌اند. ایران در کنار ژاپن، عربستان، کره جنوبی، امارات، قطر، چین، تایلند، ازبکستان، عراق، استرالیا و مالزی یک سهمیه مستقیم در این رقابت‌ها خواهد داشت.

پیش‌تر مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال (بر مبنای تخصیص 1+2 سهمیه لیگ نخبگان و یک سهمیه لیگ قهرمانان آسیای 2) گفته بود قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر به‌عنوان سهمیه‌های مستقیم و قهرمان جام حذفی، به‌عنوان سهمیه پلی‌آف برای شرکت در لیگ نخبگان آسیا معرفی می‌شوند. تیم سوم لیگ نیز در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا تعیین شده است.

شکست یاران رونالدو به ضرر ایران

در صورت تأیید رسمی گزارش «فوتی رنکینگز» درباره سهمیه‌های ایران در رقابت‌های باشگاهی آسیا، می‌توان گفت قهرمان لیگ برتر در مرحله گروهی و نایب قهرمان لیگ در دور پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا به میدان می‌رود. همچنین قهرمان جام حذفی نیز مجوز شرکت در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا را کسب می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • تعیین سهمیه‌ کشورها در فصل آینده؛ ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد