Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس مرکز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه گفت: در حال حاضر 300 دفتر خدمات الکترونيک قضايي ايجاد شده است و تا آخر امسال به 700 دفتر ان شالله خواهد رسيد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقي و قضايي خبرگزاري ميزان، حجت‌الاسلام والمسلمين حميد شهرياري رئيس مرکز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه در نشست نخبگاني فناوري اطلاعات در قوه قضاييه که صبح امروز در دانشگاه اميرکبير برگزار شد، اظهار کرد: جلسه پيش رو ايده‌اي براي همکاري با دانشگاه و قوه قضاييه است و هدف اصلي برقراري اين جلسه تعامل و هم افزايي و آشنايي با ديدگاه‌هاي يکديگر و پروژه‌هاي قوه قضاييه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: عدالت الکترونيکي واژه‌اي است که کاربرد فراواني در سراسر دنيا دارد و اتحاديه اروپا طرحي را به عنوان سپج به عنوان عدالت الکترونيکي دارد و همينطور در کشور‌هاي ديگر نيز اين طرح برقرار است.
معاون رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه طرح عدالت الکترونيکي در 4 لايه عرضه شده است ، تعامل با خدمت گيرندگان، درون سازماني، فرآيندها، زيرساخت‌هاي فني را به عنوان 4 لايه اصلي در عدالت الکترونيکي برشمرد.
حجت الاسلام و المسلمين شهرياري با اشاره به اينکه بسياري از مشکلاني که با آن روبه رو هستيم به دليل دادرسي سنتي است، تاکيد کرد که طرح عدالت الکترونيکي مي‌تواند در اين زمينه راهگشا باشد.
وي با اشاره به راه اندازي سامانه سخا گفت: مردم از يک درگاهي دادخواست‌هاي خود را ارسال مي‌کردند و اين دادخواست‌ها ثبت مي‌شد و سپس پيشنهاد ايجاد دفاتر خدمات قضايي را داديم که علاوه بر ثبت دادخواست، 14 خدمت ديگر نيز انجام مي‌شود.
رييس مرکز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 300 دفتر خدمات الکترونيک قضايي ايجاد شده است و تا آخر امسال به 700 دفتر ان شالله خواهد رسيد.
حجت الاسلام و المسلمين شهرياري تصريح کرد: سالانه حدود 9 ميليون پرونده غيرتکراري در دستگاه قضايي داريم و اين در حالي است که در حال حاضر بالاي 3 الي 4 ميليون ثبت نام در سامانه داريم و استقبال خوبي از اين طرح شده است.
وي بيان داشت: قبل از طرح‌هاي عدالت الکترونيکي برخي مي‌گفتند مشکل ابلاغ در دستگاه قضايي حل شدني نيست، البته بايد در نظر داشت که ما بالغ بر 20 ميليون پرونده تکراري داريم و از طرفي اين به دليل ارائه آدرس‌هاي غلط و يا موارد ديگر بوده است؛ اما در حال حاضر ابلاغ‌ها الکترونيکي است و اين وضعيت به سامان رسيده است.
رييس مرکز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه با اشاره با تعامل با ضابطان قضايي نيروي انتظامي و دستگاه‌هاي اجرايي گفت: ما ارتباط مکانيزه با نيروي انتظامي داريم، متاسفانه نيروي انتظامي هنوز آن آمادگي الکترونيکي لازم را براي اينکه کل کلانتري‌ها را به سرور اصلي وصل کند ندارند، اميدواريم اين آمادگي به سطح صدرصد برسد.
حجت الاسلام و المسلمين شهرياري خاطرنشان کرد: ارتباط دادگاه‌هاي مدني ما با دفاتر خدمات الکترونيک قضايي به صورت تمام الکترونيک است اما در دادگاه هاي کيفري چون يک واسطه ما نيروي انتظامي بوده و هنوز آمادگي الکترونيک ندارند، در اين دادگاه ها شبکه کيفري هنوز توسعه پيدا نکرده است.
وي در ارتباط با انباشت اسناد کاغذي در بانک‌ها اظهار کرد: در ماه آينده جلسه اي با بانک‌ها خواهيم داشت تا طي يک فرايندي اين اسناد اسکن شود و در نهايت با امضاي مرکز آمار و برگه الکترونيکي اصالت سند تاييد و کاغذ امحا مي شود و به اين ترتيب مشکل انبار کاغذي بانکها حل خواهد شد.
خبر در حال تکميل است...

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری

نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری با حضور سرپرست، جمعی از اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد بانک برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی بانک دی، علیرضا قیطاسی سرپرست بانک در این جلسه با بیان این که مجمع سالیانه بانک و شرکت‌های زیرمجموعه، در موعد مقرر قانونی برگزار خواهد شد، گفت: همه تلاش ما، شفاف‌سازی حداکثری در صورت‌های مالی است.

در این جلسه همچنین پس از معرفی «سیدعلی حسینی» به عنوان عضو مستقل کمیته مالی سرمایه‌گذاری بانک دی، موضوعات در دستور کار جلسه مطرح و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • جلسه مجلس به دلیل به حدنصاب نرسیدن زودتر به پایان رسید
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی