Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-30@16:50:03 GMT

نقش پارس جنوبی در سبد سوخت کشور راهبردی است

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۴۸۵۱

نقش پارس جنوبی در سبد سوخت کشور راهبردی است

مدیرتولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس، تامین 70 درصد سبد سوخت گازی کشور از پارس جنوبی را بسیار مهم و راهبردی توصیف کرد و گفت: تولید پایدار گاز در پارس جنوبی همچنان بدون اختلال ادامه دارد.

به گزارش شانا، علیرضا عبادی با اشاره به سرما و برف فراگیر و افزایش مصرف سوخت در کشور گفت: با توجه به بهره‎برداری از فازهای جدید، افزایش تعداد سکوهای گازی و آمادگی کارکنان، تولید پایدار گاز در پارس جنوبی همچنان بدون وقفه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرآیند برداشت گاز ترش از مخزن، ارسال به بخش خشکی از طریق صدها کیلومتر خط لوله، فرآوری در پالایشگاه‌های گازی و ارسال به شبکه سراسری انتقال گاز، حاصل تلاش شبانه‌روزی کارکنان عملیاتی در شرایط سخت آب و هوایی است و چنین شرایطی مصرف اصولی و بهینه گاز در بخش‌های مختلف را ضروری می‌کند.

مدیرتولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس، دستیابی به ظرفیت تولید تکلیفی گاز از پارس جنوبی را نشانگر بلوغ کاری کارکنان این شرکت دانست و افزود: هم‌اکنون با احتساب وضع تولید در تمامی سکوهای گازی پارس جنوبی  از جمله سکوهای در دست پیمانکاران، حدود 95 درصد تعهدات عملی شده است.

وی راهبری این سکوها را گامی مهم برای تمرکز بیشتر بر روند تولید، نگهداشت و تحقق کامل تعهدات در برنامه تکلیفی تعیین شده عنوان و ابراز امیدواری کرد این تعهدات با واگذاری سکوهای جدید به‌طور کامل اجرایی شود.

عبادی به بهره‌برداری از ۲۷ سکوی تولیدی این شرکت در میدان پارس جنوبی اشاره و اظهار کرد: هم‌اکنون از این تعداد، 23 سکو به مدیریت تولید و عملیات واگذار شده است.

عبادی با اشاره به این‌که تا پایان دی‌ماه در مجموع 6 سکو از فازهای جدید به مجموعه سکوهای تحت راهبری مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس افزوده شده، اظهار کرد: با واگذاری سکوهای باقیمانده، شمار سکوهای تحت راهبری این مدیریت به ۲۷ سکو می‌رسد.

وی تامین 70 درصد از سبد سوخت گازی کشور در پارس جنوبی را بسیار مهم و راهبردی توصیف کرد و با اشاره به اثرگذاری مستقیم بر ایجاد اشتغال و رشد صنایع پایین دستی گفت: وابستگی ده‌ها مجتمع پالایشگاهی و صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه به منابع گازی این میدان، وظیفه مهم کارکنان مدیریت تولید و عملیات در زمینه تولید ایمن و پایدار را بیش ازپیش روشن می‌سازد.

عبادی درباره کیفیت و زمان تعمیرات اساسی سالانه سکوها با اشاره به این‌که در زمینه تعمیر تجهیزات و تامین قطعات یدکی برنامه‌ریزی اصولی انجام شده است، اظهار کرد: در نتیجه این فعالیت‌ها، علاوه بر افزایش کیفیت و کاهش هزینه تعمیرات سالانه، بر اساس برنامه‌های در دست اقدام، از وقفه‌های این تعمیرات در روند عملیات تولید کاسته و به دنبال آن بر میزان تداوم تولید افزوده می‌شود.

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس در مورد الزام تامین محل اسکان مناسب کارکنان شاغل در بخش فراساحل با توجه به افزایش تعداد سکوهای تولیدی، از برنامه‌ریزی و انتخاب پیمانکار به منظور تامین بارج‌های اقامتی خبر داد و گفت: مطابق برنامه، افزون بر سکوی SPQ1، در دو نقطه دیگر از میدان، بارج‌های اقامتی با امکانات رفاهی کامل مستقر و به این ترتیب از تعداد نفرات ساکن روی سکوهای تولیدی کاسته می‌شود، ضمن این که با وجود کارگاه‌های تعمیراتی روی این بارج‌ها، ارسال تجهیزات تعمیراتی از سکو به بخش خشکی متوقف و تعمیرات لازم در شناورهای مذکور انجام می‌شود.

 



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۴۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها

علی باستین روز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز تفاهم نامه ۵ جانبه بین استانداری بوشهر، استانداری سمنان، پارک علم و فناوری خلیج فارس، پارک علم و فناوری سمنان و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منعقد شد که در زمینه تامین قطعات و تجهیزات صنایع پارس جنوبی همکاری شود.

وی افزود: ۵۰ درصد پتروشیمی‌های کشور در عسلویه قرار دارد و تامین قطعات و تجهیزات این صنایع، موجبات جلوگیری از خروج ارز از کشور شده و در ایجاد اشتغال پایدار نیز موثر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در سالی که به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده، استفاده از ظرفیت جوانان کشور در تولید به ویژه جوانانی که در شرکت‌های دانش بنیان عضو هستند، امری ارزشمند در تحقق عملی شعار سال است.

باستین در تشریح جزییات تفاهم نامه ۵ جانبه تصریح کرد: در این تفاهم نامه، مقرر شده که نسبت به راه اندازی و استقرار مرکز طراحی و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز این صنعت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: راه اندازی مرکز مهندسی معکوس تامین قطعات و تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از مفاد این تفاهم نامه است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: این مهم ضمن اینکه از خروج ارز جلوگیری می‌کند، پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز خواهد داشت.

باستین از مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خواست در کمترین زمان ممکن نسبت به اختصاص فضای فیزیکی مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان ۲ استان بوشهر و سمنان اهتمام ورزد.

وی با بیان اینکه هر وقت به جوانان اعتماد کرده‌ایم، نتایج خوبی گرفته‌ایم افزود: امیدوارم در سال جاری بتوانیم از ظرفیت جوانان ۲ استان در توسعه صنعت بهره ببریم.

باستین ابراز داشت: دکتر صادقی معاون اقتصادی استاندار سمنان، پای کار است و با همکاری دو استان، شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو