Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- پرواز‌ها در فرودگاه‌هاي مهرآباد و امام خميني از سر گرفته شده است، اما بازگشت اين فرودگاه‌ها به شرايط عادي زمان مي‌برد.
به گزارش خبرگزاري آريا، عباس آخوندي در گفتگوي ويژه خبري با اشاره به اينکه روزانه از فرودگاه مهرآباد 430 پرواز و از فرودگاه امام خميني 220 پرواز صورت مي گرفت افزود: پس از بارش برف و يخ زدگي اين فرودگاه ها که منجر به بروز اختلالاتي در پروازهاي آنها شد، نشست و برخاست هواپيماها در آنها از دوشنبه از سرگرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: از ظهر دوشنبه 80 پرواز نشست وبرخاست در فرودگاه مهرآباد انجام شد و 20 پرواز هم در فرودگاه امام صورت گرفت.
وزير راه وشهر سازي افزود: آنچه باعث بروز اختلال در پرواز هواپيماها در فرودگاه شد مشکل نبود ديد مستقيم خلبان بود.
وي افزود: خلبان براي بلند شدن از باند هر فرودگاه نياز به 500 تا 600 متر ديد مستقيم دارد و براي نشستن هواپيما به 800 متر ديد مستقيم نياز است در حالي که اين ديد در فرودگاه مهرآباد به 300 متر رسيده و در فرودگاه امام وضعيت بدتر بود.
آخوندي همچنين گفت: تمام جاده ها و مسيرهاي شرياني اصلي کشور به جز آزاد راه تهران ساوه و جاده قديم تهران - قم بازگشايي شده است.
وي افزود: با پيش آگاهي نيروها زير مجموعه وزارت راه وشهرسازي آمادگي کامل براي بروز چنين وضعيتي را داشتيم و تمام امکاناتمان را به کارگرفتيم اما به هيچ وجه مدعي نيستيم که هيچ مشکلي پيش نيامده است.
آخوندي گفت: برف اخير نشان داد تهران و شهرهاي بزرگ در حمل و نقل متکي به جاده است درحالي که بايد به سمت شهر سازي ريل پايه برويم.
وي اضافه کرد: نيازمند ايجاد يک شبکه ريلي کامل در تهران و شهرهاي بزرگ هستيم.
وزير راه و شهرسازي بااشاره به انتقادهاي صورت گرفته به بخشنامه اخيرش در خصوص پرداخت ها به سازمان ها نظام مهندسي ساختمان گفت: اين سازمان ها در سال گذشته يک هزارو 500 ميليارد تومان گردش مالي داشتند که بخشي از آن را در بانکها سپرده گذاري کردند و از اين سپرده گذاري 172 ميليارد تومان سود مي گرفتند.
آخوندي گفت: اين سازمان ها بايد 780 ميليارد تومان به مهندسان پرداخت مي کردند درحاليکه 734 ميليارد تومان در حساب آنها باقي مانده بود.
وي افزود: سازمان نظام مهندسي به اتکاي بخشنامه دولتي از مردم پول مي گرفت درحاليکه اين سازمان سازماني مردم نهاد است و درآمدهايش بايد از حق عضويت اعضا و کمک هاي دولت تامين شود.
او اضافه کرد: اين بخشنامه که با لغو بخشنامه 13 سال پيش وزير وقت صورت گرفت ،به نفع مهندسان مالکان و به نفع عموم جامعه است.
وي بااشاره به صدور بخشنامه موسوم به تعارض منافع که از ابتداي سال 97 اجرايي مي شود گفت: براساس اين بخشنامه مهندسان 9 دستگاه دولتي تا زمان خدمت در اين دستگاه ها حق ارائه خدمات در بخش خصوصي را نخواهند داشت.
وزيرراه و شهرسازي با اشاره به تلاش ها اين وزارتخانه براي رونق بازار مسکن افزود: 330 هزار سپرده گذار به عنوان متقاضيان واقعي مسکن براي استفاده از تسهيلات خريد مسکن ثبت نام کرده اند.
آخوندي گفت: به اعتقاد بيشتر کارشناسان بازار مسکن با توجه به وجود 2 و نيم ميليون خانه خالي در شهرها که دو ميليون آن به عنوان خانه دوم است تامدت ها عرضه مازاد در بازار مسکن وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!
  • برگزای بازی پرسپولیس و آلومینیوم بدون حضور بانوان هوادار
  • ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • برنامه پرواز‌های پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان
  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام
  • اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان
  • برنامه پرواز‌های چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان
  • اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی