Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد تلخابی، جوان کارآفرین دهستان تلخاب با رکود صنعت دام در فراهان و خسارت در دامداری، با ایجاد یک واحد تولید پارچه تریکو زمینه اشتغال خود و ۶ نفر را نیز فراهم کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ اقتصاد مقاومتی یک از رویکردهای مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است که شرایط امروز کشور به آن نیاز جدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر برخی از روستاها در ایجاد اشتغال برای جوانان پیشتاز شده‌اند، به گونه‌ای که در برخی مناطق، جوانان برای کار به شهرها مهاجرت نمی‌کنند و در همان روستا به کارآفرینی می‌پردازند که با این کار علاوه بر درآمدزایی برای خود و خانواده برای دیگر جوانان روستا نیز اشتغال‌زایی می‌کنند. 

کاهش بیکاری جوانان با تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاها

این کارآفرینان روستایی با راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک تولیدی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سطح روستاها نقش به سزایی در خودکفایی و رونق اقتصادی روستائیان ایفا کرده و می توانند برای کاهش معضل بیکاری جوانان گام‌های مؤثری بردارند.

محمد تلخابی یکی از این جوانان است که ۵ سال پیش با رکود صنعت دام در فراهان و ضرر و زیان در دامداری به فکر راه‌اندازی کسب و کار جدید افتاد و یک واحد تولید پارچه تریکو راه‌اندازی کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر، گفت: این کار تولیدی را با سرمایه ۱۵۰ میلیون تومانی و آماده سازی یک سالن برای استقرار دستگاه‌های تولیدی  وبا خرید این دستگاه‌ها آغاز کردم.

ایجاد اشتغال برای ۶ نفر در یک کارگاه تولیدی پارچه/تولیداتمان به افغانستان و پاکستان صادر می شود

تلخابی اظهار کرد: در این کارگاه ۴ نفر به صورت مستقیم و ۲ نفر نیز غیرمستقیم مشغول به کار هستند و کار تولید از بافت پارچه تریکو تا بسته‌بندی در همین کارگاه انجام می‌شود.

این کارآفرین فراهانی گفت: مواد اولیه این کارگاه تولیدی «نخ» است، که اغلب از اصفهان و ساوه تامین شده و هر ۲۰ روز، حدود ۱۰ میلیون تومان نخ برای تولید خریداری می‌شود.

وی با اشاره به بازار فروش تولیدات این کارگاه، افزود: برای عرضه تولیدات این کارگاه در بازار مشکل خاصی نداریم و تولیدات ما علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای افغانستان و پاکستان هم صادر می‌شود.

تلخابی تصریح کرد: با توجه به اینکه اغلب خریداران ما این محصول تولیدی را به صورت تضمینی خریداری کرده و پول نقد هم نمی‌دهند، ما در تامین مواد اولیه تولید به دلیل عدم نقدینگی مشکلات بسیاری داریم.

رفع معضل بیکاری جوانان با ایجاد کارگاه‌های کوچک و زود بازده/لزوم توجه و همراهی مسئولان با جوانانی که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنند

این کارآفرین فراهانی بیان کرد: تاکنون به دلیل سود بالای وام‌های بانکی از تسهیلاتی استفاده نکرده‌ام. البته در بازدید مسئولان شهرستانی از کارگاه، مشکل نقدینگی آن مطرح شد و فرماندار فراهان قول مساعدت در ارائه تسهیلات با سود پایین را دادند که پیگیر دریافت این تسهیلات هستم.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های کوچک تولیدی نقش بسیاری در اشتغالزایی دارند، اظهار کرد: کارگاه‌های کوچک تولیدی و زود بازده سبب ایجاد اشتغال به خصوص برای جوانان در سطح روستا و شهر می‌شود که توسعه این کارگاه‌ها مستلزم همکاری میان دستگاه‌های اداری و بخش خصوصی است.

تلخابی با بیان اینکه بیشتر جوانان تحصیلکرده بیکار هستند، گفت: اغلب جوانان روستای ما تحصیلکرده هستند، اما در حال تحصیل شغل مناسبی برای آنان وجود ندارد و این وضع بیکاری آزارشان می‌دهد.

این کارآفرین فراهانی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک کارآفرین به جوانان روستایی توصیه می‌کنم که آستین همت را بالا زده و دست به دست هم بدهند تا با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی زمینه اشتغال خود و دیگر جوانان روستا را فراهم کنند که البته این کار نیاز به توجه و یاری دولت نیز دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۵۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی صبح سه شنبه در هشتمین همایش سراسری نشست مشترک مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که در استان کردستان برگزار شد، به ظرفیت های بالای استان کردستان اشاره و اظهار کرد: کردستان سرزمین استعدادهای درخشان در حوزه‌های مختلف خدادادی و به ویژه نیروی انسانی است.

وی به اهمیت توجه مطالبات مردم کردستان اشاره کرد وافزود: مطالبات استان کردستان از دولت زیاد است که خوشبختانه بخشی از این مطالبات در این دولت به بهره‌برداری رسیده است و این امر باید به خوبی منعکس شود.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: ظرفیت های مهم استان کردستان باید به صورت ویژه در رسانه ملی منعکس شود.

بیش از ۴ هزار کارگاه و واحد آموزشی در سازمان فنی و حرفه ای وجود دارد

وی به تعداد واحد و کارگاه های سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و ابراز داشت: سازمان فنی حرفه‌ای کشور دارای ۴ هزار و ۱۶۲ کارگاه و واحد آموزشی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد در کشور دارد.

عظیمی به لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی تاکید کرد و گفت: این اقدام با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید از نیازهای اساسی کشور است.

وی ادامه داد: ارتقاء این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طی امسال است.

وی از وجود ۴۰ هزار مربی و ۸ هزار کارگاه در بخش دولتی در کشور خبر داد و بیان کرد: این مهم نشان از تأثیر گذاری و اهمیت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در امر تولید و مهارت دارد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه استان کردستان باید عزم جدی تری برای مهارت آموزی داشته باشد گفت: تحقق شعار سال یکی از مهمترین راهکارهای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال است.

وی اضافه کرد: جهش تولید با مشارکت مردم یک انتخاب راهبردی و خادمان کشور باید به برخی موضوعات با نگاه ویژه تری بنگرند.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه اقتصاد مسئله اصلی کشور است و دشمن همواره در حوزه هدف گذاری می‌کند، دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال کمک کند.

کد خبر 6092953

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی شهرها در گرو پتانسیل کارآفرینی
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • هنرآموزی که برای هنرجویانش اشتغالزایی کرد
  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند