Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد ـ معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار یزد خواستار حضور فعال یزد در نمایشگاه توانمندی روستائیان کشور شد و گفت: قابلیت‌های گردشگری روستاها باید در این نمایشگاه عرضه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حاج‌حیدری صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری سومین دوره نمایشگاه توانمندی روستائیان و عشایر کشور، با اشاره به برگزاری این نمایشگاه از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران، اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور، دستگاه‌های اجرایی مرتبط با خدمت‌رسانی به روستاها و مناطق عشایری، تولیدکنندگان محصولات صنایع‌دستی و روستایی برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهداف حضور در این نمایشگاه افزود: آگاهی بازدیدکنندگان از وجود استعدادها، قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در مناطق روستایی و عشایری، معرفی روستاهای نمونه و معرفی آنها به‌عنوان الگوی توسعه برای سایر روستاها، معرفی جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و گردشگری، معرفی مشاهیر و استعدادهای جوان، کارآفرینان و … در مناطق روستایی و عشایری، معرفی دارایی‌های معنوی، دارایی مالی و فیزیکی ایجاد ارتباط دوسویه بین شهرنشینان با روستائیان و عشایر، برقراری ارتباط تجاری بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با ایجاد تقاضاهای جدید و شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات و تولیدات این مناطق، تقویت روحیه خودباوری و توانمندی در جامعه روستایی و عشایری از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

حاج‌حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهر تاریخی یزد به‌عنوان شهر میراث جهانی در فهرست آثار یونسکو به ثبت رسیده است، اظهار داشت: آثار و ابنیه تاریخی روستاهای شهرستان و همچنین قابلیت‌های گردشگری این مناطق باید به‌خوبی در سطح کشور شناسانده شوند زیرا روستاهای بخش مرکزی و زارچ نیز می‌توانند در کنار شهر تاریخی یزد مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی باشند.

وی خواستار استفاده از توان‌بخش خصوصی در معرفی توانمندی‌های روستایی شهرستان شد و ابراز داشت: انتظار داریم بخشداران مرکزی و زارچ زمینه حضور کارآفرینان را در نمایشگاه فراهم نموده تا این افراد بتوانند به ارائه محصولات خود بپردازند.

معاون فرماندار یزد همچنین با بیان اینکه دولت اهتمام ویژه‌ای در توسعه همه‌جانبه روستاها داشته است، خاطرنشان کرد: سیاست دولت یازدهم و دوازدهم در خدمت‌رسانی به روستاها در کنار توجه به موضوع‌های عمرانی، ارتقای شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روستائیان نیز بوده است.

حاج‌حیدری، استفاده از ظرفیت نخبگان روستایی در توسعه را ضروری دانست و تصریح کرد: با همکاری و تعامل با گروه‌های مردمی در روستا و تقویت تعامل با بخش خصوصی و صاحب‌نظران می‌توان این روند را سرعت بخشید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: سامانه مکان‌مند شهر اصفهان به زبان انگلیسی برای استفاده گردشگران خارجی توسط سازمان فاوای اصفهان راه‌اندازی شد.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گردشگران خارجی که قصد سفر به شهر زیبای اصفهان را دارند، می‌توانند از جدیدترین نقشه معابر و اماکن شهر اصفهان بهره‌مند شوند.

وی افزود: پیرو درخواست اداره امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، سامانه مکان‌مند شهر اصفهان به زبان انگلیسی برای استفاده گردشگران خارجی توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با نشانی isftourism.isfahan.ir/map راه‌اندازی شد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: سامانه اصفهان من قابلیت‌های متعددی از جمله قابلیت مسیریابی خودرو، دوچرخه و پیاده همراه با گام‌های مسیر به زبان انگلیسی، اطلاع از موقعیت دقیق اماکن تاریخی و تفریحی همراه با ارائه تصاویر و داده‌های توصیفی مربوطه، اطلاع از رویدادهای بین‌المللی در حال برگزاری در شهر اصفهان، قابلیت جست‌وجو موقعیت مکانی اماکن مختلف و فاصله زمانی آن‌ها و نمایش هم‌زمان تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های ترافیکی را شامل می‌شود.

فردانی بیان کرد: از دیگر نکات مثبت سامانه اصفهان من می‌توان به بهره‌وری این سامانه از جدیدترین تغییرات نقشه معابر و اسامی مصوب شورای نام‌گذاری معابر شهر اصفهان اشاره کرد.

کد خبر 750969

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۳۰۰ شرکت در نمایشگاه الکامپ/ «الکامپ استارز» سکویی برای معرفی استارت‌آپ‌های نوپا
  • اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است
  • حضور چاپ و نشر بین‌الملل با ۶۰ عنوان جدید در نمایشگاه کتاب
  • معرفی چند اثر خواندنی که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود/ از «نامه‌ای به آسمان» تا «تاکسی‌سواری»
  • ۱۶۱۲متقاضی کسب و کارهای خردخانگی به بانکهای استان معرفی شدند
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری