Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@12:34:25 GMT

چابهار دارای پایین ترین نرخ اهدای خون در سطح استان

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۵۷۸۴

چابهار دارای پایین ترین نرخ اهدای خون در سطح استان

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: شاخص اهدای خون در چابهار در حد پایینی است به طوری که بیماران و نیازمندان این شهرستان به شدت نیازمند خون می باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهیلا خسروی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: پایگاه انتقال خون در چابهار از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و 25 واحد خون دریافت کرده است که نسبت به جمعیت این شهرستان در سطح پایینی از اهدای خون قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه شاخص اهدای خون به ازای هر هزار نفر جمعیت در کشور 27 در هزار است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون 15 هزار و 789 واحد خون و فرآورده های خونی در چابهار مصرف شده است که چیزی حدود سه برابر میزان دریافتی در سطح این شهرستان می باشد.
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای جبران کمبود خون در چابهار، خون مورد نیاز از سایر شهرهای سیستان و بلوچستان و حتی کشور به چابهار منتقل می شود تا بیماران نیازمند امداد رسانی شوند.
وی از شهروندان چابهار خواست نسبت به اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند تا با این کار علاوه بر نجات جان بیماران از اجر و ثواب اخروی نیز بهره مند شوند.
وی با اشاره به بیماران تالاسمی و نیازمند به اهدای خود تصریح کرد: بیش از 500 بیمار تالاسمی و بیماران تصادفی در چابهار نیازمند خون هستند همچنین بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان چابهار چشم انتظار یاری مردم برای اهدای خون می باشند.
​خسروی با اشاره به حدیث مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام خاطرنشان کرد: اگر اهدای خون باعث نجات یک انسان شود مسلما مانند این است که همه مردم را نجات داده اید و علاوه بر تاثیرات مثبت در زندگی دنیوی؛ آخرت انسان را هم بیمه می کند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر شهید بهشتی ـ چابهار

بندر شهید بهشتی به عنوان دومین بندر مهم چابهار در سال ۶۱ با توجه به شرایط خاص حاکم بر خلیج فارس (جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران) و با تاکید دولت بر لزوم داشتن بندر در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس شروع به احداث کرد. این بندر در زمان جنگ تحمیلی به دلیل واقع شدن در کرانه دریای عمان و دوری از مرکز بحران نقش مهمی در صادرات ایفا نموده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079982 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته
  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال ۱۴۰۲
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • عبور از رودخانه با طناب
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه در بارندگی اخیر