Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج،ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک از وجوه مختلف دارای مزیت و صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به سطح گسترده ی آن است، اول اینکه کارگاه های کوچک جهت راه اندازی به سرمایه ی زیادی احتیاج ندارد، دوم اینکه برای شروع فعالیت کارگاه های کوچک نیازی نیست تا بیرون از شهر باشید و برخی از همین کارگاه ها را می شود تا در سطح شهر و حتی داخل منازل مسکونی هم راه اندازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامگذاري امسال از سوي رهبر معظم انقلاب، استفاده از تمام ظرفيت هاي موجود كشور را برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال را ضروري كرده است، و یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی ايجاد كارگاه هاي خانگي و رونق توليد است.

در شرایطی که بسیاری از کارگاه های خیاطی به دلایل گوناگون از جمله واردات قاچاق پوشاک ترک و چینی و فقدان حمایت دولت از صنعت پوشاک با چالش مواجهند، خانواده های مهرانی توانسته اند با احداث کارگاه های خیاطی برای خانواده هایشان در منازلشان اشتغالزایی کنند.

در واقع با تحقق اقتصاد مقاومتی می توان  بسیاری از مشکلات جامعه مخصوصاً بیکاری که بسیاری از جوانان با آن  روبه رو هستند را برطرف کرد.

اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تأکید روی مزیت های تولید داخل و تلاش برای خود اتکایی است. بنابراین  برای اینکه بتوانیم در تحقق اقتصاد مقاومتی موفق باشیم باید اقتصاد مقاومتی مورد توجه همگان  باشد  تا بتوانیم در عرصه های مختلف به خودکفایی برسیم.

هستند افرادی که در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی هم برای خود اشتغالزایی می کنند و هم به فکر اشتغال برای دیگران هستند.

به گفته سرهنگ روح الله جاویدان فرمانده سپاه ناحیه مهران ، از سوی بسیج سازندگی ناحیه مهران به تعداد 6 نفر از متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: این طرح ها برای 15 نفر از بسیجیان عضو پایگاه های مقاومت خواهران اشتغالزایی کرده است.

تصاویر زیر مربوط به کارگاه های خیاطی کوچکی در شهرستان مهران است که با حمایت بسیج سازندگی این شهرستان ضمن کمک به اشتغال زایی در بهبود اقتصاد خانواده ها و نهایتا کشور هم کمک می کند.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۵۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم

دوره توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی به‌میزبانی سپاه لرستان با حضور ۱۰ استان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، اقتصاد مقاومتی با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت همواره از سوی مقام معظم رهبری موردتوجه قرار گرفته‌ است.

مقام معظم رهبری ظرفیت‌هایی همچون سرمایه انسانی، جایگاه مناسب اقتصادی ایران در دنیا، موقعیت جغرافیایی ممتاز ایران، داشتن زیرساخت‌های اساسی و تجربه‌های مدیریتی متراکم را برای اجرای موفق اقتصاد مقاومتی در ایران مناسب می‌دانند.

دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری به‌همت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با حضور تسهیلگران 10 استان به‌مدت دو روز در خرم‌آباد برگزار شد.

.

انتهای پیام/ 645/

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی