Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک تایمز ضمن پرداختن به موضوع برف در تهران نوشت؛ طی روزهای گذشته بسیاری از مردم ایران و به خصوص تهران برای بارش باران دعا می کردند ، برخی از آن ها حتی به گزینه مهاجرت از کلانشهر خود فکر می کردند و چشم انداز کوه های این شهر پر جمعیت دودی و خاکستری به نظر می رسید . چشم اندازی که با انتظار معمول از کوه های برفی فاصله ای قابل توجه داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  توماس اردبرینک گزارشگر نیویورک تایمز در گزارش خود به این موضوع پرداخته که ، تهران یکی از بزرگ ترین شهرهای مشهور در خاورمیانه است . شهری که مدتی است با مشکل کم آبی و احتمال خشکسالی تابستانی رو به روست . کاهش ذخایر آبی شهر به علت کمبود بارش در پاییز جزو عمده نگرانی های مردم این شهر محسوب می شود . آیت الله رضا استادی از اساتید ارشد حوزه روز جمعه در شهر قم گفت "خداوند همواره از طریق بلایای طبیعی مردم را مورد آزمایش قرار می دهد ، اکنون با اقامه نماز تلاش خواهیم کرد گناهانمان را مورد آمرزش قرار داده و از خداوند طلب برکت می کنیم . "   این اظهارات حتی برای بخشی از جامعه که مذهبی نیستند نیز به حقیقت پیوست و از روز شنبه سایه برف و سرما بر بخش بزرگی از ایران افتاد و بارندگی شهرهای مختلف ایران را شگفت زده کرد . گویی سکه شانس ناگهان به روی دیگرش افتاد ، حالا وضعیت تا حدی بحرانی شده که نه تنها مدارس تعطیل شده اند، بلکه حتی ستاد بحران تشکیل شده و برخی از مردم نیز در رسیدگی به امور روزمره و حضور سر کار خود با مشکل مواجه شده اند   اگرچه تهران به طور سنتی سابقه و تجربه برف را داشته و البته در دامنه های البرز قرار دارد ، اما با توجه به شرایط اقلیمی چند وقت اخیر ، این بارش حائز اهمیت بسیاری است . ایرانی ها در برابر برف امسال عادی ترین و البته مرسوم ترین واکنش ممکن را نشان دادند . آن ها برف بازی کردند و ضمن پرتاب گلوله های برفی به یکدیگر ، آدم برفی هم ساختند.   این در حالیست که کاوه مدنی معاون وزیر محیط زیست ایران اظهار کرد؛ ما نگران بودیم که نکند قرار نیست بار دیگر تهران را برفی ببینیم . زمانی که من کم سن و سال بودم بارها و بارها مدارس به علت سنگینی بارش برف تعطیل می شد، اما این روزها ، این آلودگی هواست که مدارس را تعطیل می کند . این یک زنگ خطر است که ما درطول این سال ها با محیط زیست خود چه کرده ایم .   البته در کنار همه بازی ها و خوشحالی ها ، اتوبان های تهران دیروز شاهد ترافیک سنگینی بودند و آزادراه تهران /قم نیز شاهد حضور صدها خودروی گرفتار در برف بود . افزون بر این ها ، پروازهای درون و برون کشوری ایران نیز برای ساعت ها متوقف شدند، چرا که بالغ بر 19 اینچ برف محیط باند فرودگاه را پوشانده بود . اگرچه رسانه های اجتماعی شادی مردم و عکس های خندانشان را پوشش می دهند ، اما باید پذیرفت این برف پایانی بر خشکسالی ایران نیست و طلسم خشکسالی ایران به پایان نرسیده است .       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در سراسر کشور، درحال حاضر ترافیک در محور رودهن – تهران در محدوده جاجرود،  آزادراه پردیس – تهران در محدوده تونل شماره یک و  آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده های ینگی امام کمال شهر و مهرویلا حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

وی افزود:در آزادراه کرج – قزوین محدوده کمال شهر، ساوه – تهران محدوده نسیم شهر و محور شهریار – تهران در برخی از مقاطع نیز ترافیک نیمه سنگین اما روان گزارش شده است.  

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور ادامه داد:در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، ایلام، همدان، مرکزی، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کردستان، لرستان و کرمانشاه بارش باران اعلام شده است.

شیرانی به رانندگان هشدار داد در روزهای بارانی، از سرعت خود بکاهند و فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل رعایت کنند.  

وی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • سرسبزی استان همدان، پس از بارش‌های بهاری
  • فیلمی از بارش باران تهران در شب گذشته
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • آغاز بارش بهاری در شهر بام+ فیلم
  • ببینید | بارش باران سیل‌گونه در اتوبان یادگار امام تهران
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • (ویدئو) بارش شدید باران در تهران
  • فیلم/ بارش شدید باران در تهران