Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شوش - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي شوش گفت: براي نخستين بار در استان خوزستان روش جديد کشت گندم بر روي پشته با موفقيت در مزارع اين شهرستان اجرا شد.

عليرضا ملک زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:کشت گندم به روش پشته براي اولين بار در استان خوزستان در سطح بيش از 500 هکتار از مزارع کشاورزي روستاهاي بخش شاوور ، مرکزي و فتح المبين شوش اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اين مزارع با استفاده از دستگاه کارنده کشت شدند از جمله مزاياي اين شيوه جديد کشت گندم را سهولت و سرعت آبياري،کاهش 20 درصدي مصرف آب نسبت به شيوه سنتي، کاهش 25 درصدي مصرف بذر ، يکنواختي در سبز شدن مزرعه وحفظ تراکم مناسب ، کاهش خطر خوابيدگي و کاهش بيماري عنوان کرد.
ملک زاده گفت:پيش بيني مي شود عملکرد مزارع گندم به روش پشته کاري 15درصد نسبت به شيوه سنتي افزايش يابد ضمن اينکه پيش بيني مي شود2 هزار و 500 تن محصول گندم از اين مزارع برداشت شود.
در اين روش جديد ، مزرعه به صورت جوي و پشته در آمده و بذر گندم بر روي پشته کشت مي شود.
کشاورزان شهرستان شوش با توليد بيش از 300 هزار تن گندم رکوردار توليد گندم در کشور مي باشند.
سالانه يک ميليون و 900 هزار تن انواع محصول کشاورزي درشهرستان شوش توليد مي شود.
شهرستان شوش يکي از قطب هاي مهم کشاورزي کشور است.
7280/6068
خبرنگار:مجتبي پناهي**انتشار:محمدعلي فريدپناه
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا

 عباسی گفت: یکی از طرح‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت دانه روغنی کلزاست و کشت این محصول به سبب بهره‌وری بیشتر، رشد در فصل بارش باران، نیاز کمتر به آبیاری و خرید تضمینی آن در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

وی افزود: کشت بیش از ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در مزارع شهرستان جلفا که در این فصل به مرحله گلدهی رسیده علاوه بر جلوه طلایی و طبیعت بی‌نظیر منطقه بر حاصلخیزی و بهره‌وری مزارع شهرستان نیز افزوده است.

عباسی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا که هر سال در اواسط شهریور کشت می‌شود و برداشت آن خرداد سال بعد صورت می‌گیرد گفت: در سال زراعی امسال ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در اراضی شهرستان کشت شده و با توجه به مطلوب بودن مزارع کلزا پیش بینی می شود امسال شاهد برداشت بیش از ۴ تن محصول در هر هکتار از مزارع شهرستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مزارع گندم برای بهره‌وری بیشتر نیاز به تناوب کشت دارند از مدت‌ها قبل کشاورزان به دنبال کشت جایگزینی بودند که بتواند از زمین بهره مناسبی بگیرند و از این رو برای تولید پایدار گندم کشت دانه روغنی کلزا توصیه می‌شود زیرا این محصول در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • برداشت گندم از مزارع مهران
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع کشاورزی خرمشهر
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • برداشت ۸۵۰۰ تن گندم در اراضی استان بوشهر
  • خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی حوادث جوی به بخش کشاورزی