Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تيم امنيت ملي کاخ سفيد اخيرا اعلام کرده که براي مقابله با جاسوسي چين روي تماس هاي تلفني شهروندانش چند گزينه را روي ميز دارد که يکي از آنها راه اندازي شبکه 5G بيسيم و بسيار سريع توسط دولت است.
يکي از مقامات ارشد اين تيم صبح امروز ضمن تاييد گزارش مختصري که در همين رابطه پيشتر در نشريه Axios.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

com منتشر شده بود اعلام کرد که چندماه پيش اين طرح در سطحي پايين در دولت به بحث گذاشته شده و حالا شخص رئيس جمهور راسا آن را بررسي مي کند.
همانطور که گفته شد هدف از راه اندازي اين شبکه مقابله با تهديدات چين عليه امنيت سايبري و اقتصادي آمريکا عنوان شده است. علاوه بر اين دفتر رياست جمهوري آمريکا مواضع بسيار سفت و سختي را در قبال سياست هاي دولت باراک اوباما در پيش گرفته که اين سياست ها نيز از نقش چين در قدرت يافتن کره شمالي گرفته تا تلاش هاي اين کشور براي به دست آوردن صنايع استراتژيک آمريکا را شامل مي گردد.

اوايل اين ماه نيز بعد از لابي گري جمعي از اعضاي کنگره با حقوقدانان دولت فدرال يکي از اپراتورهاي آمريکايي (AT&T) مجبور شد برنامه هايش براي ارائه موبايل هاي ساخته شده توسط هوآوي را کنار بگذارد.
دولت آمريکا همچنين به خاطر پاره اي از نگراني هاي امنيتي در سطح ملي جلوي برخي قراردادهاي بزرگ چين در خاک خود را گرفت که از آن جمله مي توان به لغو قرارداد خريد شرکت نقل انتقال پول MoneyGram در آمريکا توسط يک کمپاني چيني اشاره نمود.
در هر حال مقام ارشد تيم امنيت ملي کاخ سفيد در مصاحبه اش با رويترز گفته:
ما خواستار ايجاد شبکه اي هستيم تا چيني ها نتوانند به تماس هاي صوتي مان گوش دهند. بايد شبکه اي ايمن داشته باشيم که به بازيگران بد اجاره ورود نمي دهد. ما همچنين بايد مطمئن شويم که چيني ها بر بازارمان تسلط نمي يابند و براي اين منظور هر شبکه غير 5G را کنار بگذاريم.
در حال حاضر اپراتورهاي مطرح آمريکايي با صرف هزينه هاي چند ميليارد دلاري پهناي باند مورد نياز براي راه اندازي شبکه 5G را خريداري کرده اند اما مشخص نيست که آيا دولت آمريکا هم پهناي باند لازم براي اين منظور را در اختيار دارد يا خير. اضافه کنيم که اپراتورهاي آمريکا هم اکنون در حال تست اين شبکه ها هستند و چيزي تا ارائه نسل پنجم شبکه هاي موبايلي در اين کشور باقي نمانده.
به روز رساني:«آجيت پاي» رئيس کميسيون ارتباطات فدرال (FCC) به تازگي با صراحت اعلام کرده که ايده ملي کردن پروژه فناوري مخابراتي 5G يک انحراف پر هزينه و آسيب زننده به توليد است. صنايع مرتبط با فناوري هاي بيسيم شرايط بهتري براي سرعت بخشي به نوآوري و سرمايه گذاري مورد نياز در زمينه پياده سازي تکنولوژي 5G در سطح تمام کشور (آمريکا) را دارند. پاي اعلام کرده که شواهدي از توسعه [فناوريهاي مشابه] اين مسئله را تأييد مي کند.
به نظر مي رسد رئيس FCC هيچ راهي براي تفسيرهاي ديگر از صحبت هايش باقي نگذاشته و منظور خود را به صراحت بيان کرده. به اين ترتيب مشخص است که FCC اصلي ترين سازماني است که در زمينه تجاري سازي فناوري 5G در آمريکا تصميم نهايي را مي گيرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با حمایت همه جانبه از اسرائیل و بدون اشاره به حملات این رژیم به غزه با استفاده از تسلیحات آمریکایی مدعی شد: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه و کمک رسانی به مردم این منطقه است.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: دیروز با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر برای محقق شدن آزادی گروگان‌ها به همراه آتش‌بس فوری در غزه تماس‌ و گفتگو داشتم.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: ایالات متحده با مصر و قطر برای اجرای کامل مفاد این توافق و انجام تمامی تلاش‌ها برای محقق کردن آزادی گروگان‌ها از دست حماس همکاری خواهد کرد. حماس اکنون تنها مانع بر سر راه آتش‌بس فوری و امداد رسانی به غیرنظامیان در غزه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه