Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-یکی از اعضای فراکسیون امید مجلس، هم به صداوسیما برای القای یاس و بی اعتمادی هشدار داد و هم منتقدان افراطی دولت را از ادامه این روند برحذر داشت تا موجبات بی اعتمادی مردم به حاکمیت را رقم نزنند.

فاطمه حسینی نماینده تهران در نطق امروز خود با بیان اینکه شهروندان محترم حق اعتراض دارند، از قوه قضاییه و دولت خواست تا درباره ابعاد ناآرامی‎های اخیر به مردم توضیح دهند و بگویند برای جلوگیری از تکرار این روند چه برنامه ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اکنون زمان گفت و گوی ملی است، ادامه داد: کمتر از یکسال پیش گفت و گوی ملی را در مجلس آغاز کردیم. از نفرت و سوء ظن همه زیان می بییند. ازصداوسیما می خواهم به جای القای یاس و تخریب دولت راه را برای شنیدن واقعی صدای ملت و گفت و گوی نخبگان باز کند. شایسته نیست که امروز مرجعیت رسانه ای از صداوسیمای رسمی خارج شود.

عضو فراکسیون امید از رقبای سیاسی دولت خواست توجه داشته باشند که افراطی گری در نقدها علیه دولت، نه تنها موجب سلب اعتماد عمومی از دولت، بلکه از حاکمیت می شود و باید از این کار پرهیز کنند.
حسینی افزود: آقای روحانی چالش ها و ابرچالش های کشور بر کسی پوشیده نیست. از سربسته سخن گفتن با مردم بپرهیزید. کمتر از 8 ماه پیش ملت ایران به شما رای دادند. با ملت به صراحت و شفافیت سخن بگویید و آنان را به مشارکت مجدانه فرابخوانید. با مسئولین در استان‎ها و مجامع نمایندگانی استانی جلسات مستمر هفتگی بگذارید تا مشکلات مردم حل شود. با احزاب و گروه های مختلف جلساتی داشته باشد و از آنها برای حل مشکلات مردم مدد بطلبید.

او در پایان با بیان اینکه افزایش نرخ ارز پیامدهایی دارد و مردم را نگران کرده است، افزود: این موضوع بر قیمت بسیاری از کالاهای روزمره زندگی مردم اثرگذار است.

روند بررسی بودجه در جلسه شنبه مجلس
رییس مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه غیرعلنی صبح امروز گفت: این جلسه به بررسی نحوه لایحه بودجه اختصاص داشت. براساس آیین نامه داخلی مجلس و نظر هیات رییسه بنا شده است که 3 مخالف و 3 موافق در مورد کلیات بودجه 97 در جلسه روز شنبه سخنرانی کنند.
این سخنان علی لاریجانی با تذکر علیرضا سلیمی نماینده محلات روبرو شد که در اخطاری گفت: بر اساس ماده 186 آیین نامه داخلی مجلس بعد از 72 ساعت بررسی دوباره بودجه در تلفیق این گزارش باید در مجلس بررسی شود ولی در مورد این که حتما باید 3 موافق و 3مخالف در این زمینه صحبت کنند اشاره ای در آیین نامه داخلی مجلس نشده است. وی اظهار داشت: در مورد این موضوع باید رای مجلس گرفته شود. اما لاریجانی این اخطار را وارد ندانست.
گفتنی است در جلسات علنی نوبت صبح و عصر یکشنبه - هشتم بهمن- مجلس به بررسی کلیات مصوبه کمیسیون تلفیق از لایحه بودجه 97 پرداختند. پس از اظهارات 10 نماینده موافق و 10 نماینده مخالف، رای گیری درباره مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 1397 انجام شد و نمایندگان با 120 رای مخالف در برابر 83 رای موافق و 9 رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر با کلیات این مصوبه مخالفت کردند.

خبرانلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۷۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد صریح شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ این همه قیمت دلار و سکه بالا رفته اما صدای از مجلس بلند نمی‌شود /مجلس بعدی لایحه حجاب را یکبار دیگر مرور کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدشهاب‌الدین صدر رییس ستاد انتخابات شورای وحدت در تهران، در پاسخ به این سوال که مجلس جدید باید در زمینه حجاب و عفاف چه رویکردی داشته باشد تا شاهد چالش‌های گذشته در این زمینه نباشیم، گفت: حوزه مسائل فرهنگی حوزه بسیار حساسی است. یعنی اگر درست تدبیر و برنامه‌ریزی نشود، ممکن است ما همراهی مردم را در مسائل خودمان نداشته باشیم. بالاخره مردمی هستند که خودشان انقلاب کردند و آرمان‌های امام و انقلاب و اسلام را قبول دارند و پشت رهبری هستند. اما اگر ما درست تدبیر و برنامه‌ریزی نداشته باشیم ممکن است مردم با ما همراه نباشند و یکسری اعتراضات و مشکلاتی در کشور ایجاد شود. چنانچه در ادوار مختلف بوده است.

وی در گفتگو با ایلنا، افزود: فرض کنید سر ساخت یک مسجد در یک پارک چالش درست شده و مردم جمع شدند. برای آنکه قبل از آن درست برنامه‌ریزی نکردیم. همان مردمی که برای انقلاب و اسلام خون دادند و آمدند مسجدها را پر کردند، جلوی این کار می‌ایستند. این مردم که از بیرون که نمی‌آیند. لذا حوزه‌های مختلف فرهنگی حساس‌تر و ظریف‌تر است و باید با دقت بیشتری این کارها انجام شود. در مسائل حجاب و عفاف هم همین‌طور است. یعنی اگر از ابتدا تدبیر درستی شود و با یک برنامه صحیح، افرادی که کارشناس این کار هستند، به دور از شعار و حرف‌هایی که می‌زدند این کار را تدبیر کنند، حتما مردم همراهی و استقبال می‌کنند. اما وقتی ما برنامه‌ریزی‌مان بد است، بد برخورد می‌کنیم، افراط و تفریط داریم، مردم از برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران فاصله می‌گیرند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: مجلس جای حساسی است و به نظرم باید قوانین مربوطه را با وضعی که جامعه دارد و نگاهی که مردم دارند، یک دور مرور کنند. ضمن آنکه مجلس باید به مسائل و گرفتاری‌های مختلفی که مردم در مسائل معیشتی و اقتصادی دارند توجه ویژه کند؛ آن زمان هم می‌بینند مردم پشت‌شان می‌ایستند. اگر مردم ببینند که دولت و مجلس و دستگاه‌های اجرایی به فکر رفع مشکلات‌شان هستند، حتما همراهی‌شان بیشتر است.

وی عنوان کرد: فکر می‌کنم مجلس جدید در زمینه حجاب و عفاف، با شرایط جدیدی که وارد مجلس شدند یک دور دیگر مرور کنند و آن چیزی که از لحاظ روش‌های اجرایی مصلحت است را انجام دهند. وگرنه اصل حجاب که واجب شرعی است و کاری نمی‌توانند انجام دهند. اما اینکه چطور در جامعه این محقق شود و با چه سازوکار و برنامه‌ای و به چه شکلی این مسأله جواب دهد، نیاز به کار پژوهشی دارد.

صدر در مورد اقدامات ضروری مجلس آینده برای حل مشکلات اقتصادی مردم گفت: مجلس دوازدهم باید نشان دهد مجلسی کارآمد و در رأس امور است. الان مردم احساس می‌کنند مجلس کاره‌ای نیست. یعنی این همه قیمت دلار، ارز و سکه بالا رفته، اما از مجلس یازدهم سروصدایی درنمی‌آید، اتفاقی نمی‌افتد و تدبیری نمی‌کند. بالاخره باید مجلس وظیفه خود را در مورد مسائل و مشکلات اقتصادی انجام دهد. اگر مردم ببینند مجلس به فکر مسائل و مشکلات‌شان است و می‌خواهد این مشکلات را حل کند، حتما همراهی مردم با مجلس و حاکمیت بیشتر شده و مشارکت در انتخابات بعدی بالاتر می‌رود. اما الان باید مردم ببینند این مجلس چه کاره است و کجای کار قرار گرفته است؟

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897733

دیگر خبرها

  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • روایت حسن روحانی از گلایه سید احمد خمینی از رأی مخالف ۹۹ نماینده به میرحسین موسوی
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می‌کنند
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می کنند / با ۴۰۰ محافظ به این شهر و آن شهر می روند بعد می گویند به میان مردم رفتیم
  • کانال حمید رسایی: نگرانی منتقدان بجاست چون گزینه اصلی مقابل قالیباف است
  • اژه ای: پیگیری نمایندگان، دخالت نیست/ نمایندگان از مراکز قضایی بازدید کنند و اگر اشکالی بود، به من یا پشت تریبون بگویند/ نکات، اظهارات و واگویه‌های ۲۳ تن از نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضا
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • انتقاد صریح شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ این همه قیمت دلار و سکه بالا رفته اما صدای از مجلس بلند نمی‌شود /مجلس بعدی لایحه حجاب را یکبار دیگر مرور کند