Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانش آموزی دارم از خانواده مذهبی ایشان عنوان می‌کند مگر نه اینکه هر کسی در اعتقادات خود آزاد است و خود میداند با خدایش؟ من نمیخواهم به اجبار خانواده نماز صبح بخوانم من می‌خواهیم صبح بخوابم بعدا نمازم را قضا کنم.

به نظر شما با اینگونه خانواده‌های مذهبی چگونه می‌توان رفتار کرد و سخن گفت: تا انجام تکالیف الهی را در کام فرزندان خود با اجبار و سخت گیری‌های بیش از حد تلخ نکنند و به آیه و امر اهلک بالصلوه هم عمل نموده باشند؟

در خصوص سوال زیبایی که مطرح کردید ذکر چند نکته خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته اول:

آنچه مسلم است این است که این خانواده محترم دارای یک دغدغه مذهبی و ارزشمند می‌باشند که قابل تحسین و تقدیر می‌باشد وآن دغدغه این است که اولاد ایشان اولادی متدین و مقید به آیین پاک الهی می‌باشند.

نکته دوم:

هر چند این دغدغه والدین مذهبی قابل ستایش است، ولی نحوه عملکرد و رسیدن به این مطلبوب همیشه مورد ستایش و پذیرش اساتید فن نیست، توضیح بیشتر این که والدین مذهبی خواهان اولاد مقید می‌باشند، ولی راه رسیدن به این خواسته خدا پسندانه را به درستی اجرا نمی‌کنند و برنامه‌های که در محیط خانواده اجرا می‌شود دارای کاستی و نواقصی می‌باشد. یکی از بهترین راه‌های رسیدن به این مطلوب با توجه روایات گران بها از حضرات معصومین علیهم السلام دعوت غیر زبانی به اعمال نیکو می‌باشد.

کُونُوا دُعَاةً إِلَى أَنْفُسِکُمْ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ وَ کُونُوا زَیْناً وَ لَا تَکُونُوا شَیْنا (وسائل‌الشیعة، ج. ۱، ص. ۷۶)

مردم را با عمل خود نه با زبان تنها، به خود جلب نموده و دعوت کنید و شما زینت بخش اجتماع و شیعیان و ما باشید و موجب ننگ و عار نباشید

روایت زیبای ذکر شده به این مطلب اشاره دارد که بهترین راه دعوت دیگران به خدا دعوت غیر زبانی می‌باشد به طوری که ما خود می‌بایست با اعمال و رفتار خودمان موجب اشتیاق دیگران به خدا پرستی.

نکته سوم:

وقتی والدین خود در مرحله اول به نماز‌های یومیه از جمله نماز صبح اهمیت بدهند این خود در ضمیر فرزندان تاثیر گذار خواهد بود.

نکته چهارم:

یکی از بهترین راهکار برای دعوت والدین به نماز صبح زبان خوش همراه با لطایف الحیل است چرا که هر گاه والدین در این مسیر با سختگیری‌های بی مورد عمل کرده اند شاهد نتیجه عکس در این خصوص بوده ایم، ولی نباید این را هم فراموش کرد بی توجهی و بی مسولیتی والدین هم در این خصوص چاره کار نیست.

نکته پنجم:

این نکته را والدین می‌بایست بداند که کسانی که در خواب هستند همانند کسی که بی هوش است تکلیفی ندارد بلکه تکلیف درهنگام بیداری و هوشیاری می‌باشد.

نکته ششم:

یکی از رهکار‌های موثر ایجاد شوق و انگیزه برای اطاعت امر الهی و رفع سستی و کسالت در امر اطاعت است وقتی این امور را رعایت کنیم به حول و قوه الهی انسان توانایی نماز شب هم پیدا خواهد کرد.

نکته هفتم:

بیشتر بخوانید: برای موفقیت در دنیا و آخرت این سوره‌ها را بخوانید!

موانعی که موجب دیر بیدار شدن برای نماز صبح می‌شود بیداری بیش از حد خانواده و فرزندان برای امور غیر ضروری از جمله اینترنت که خود می‌تواند موجب آسیب اخلاقی شود، غذای سنگین شب، و ضعف جسمانی و سستی و تنبلی می‌باشد که برای رفع این مشکلات می‌شود با هم اندیشی و مشورت با خود فرزندان به بهترین نتیجه مطلوب رسید.

منبع:رهروان ولایت

انتهای پیام/

اگر دغدغه نماز خواندن فرزندانتان را دارید؛بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکنان استقلال شایسته قهرمانی هستند/ از آکادمی استقلال بی خبرم

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین صادقی در حاشیه پیروزی آبی پوشان برابرذوب آهن اصفهان گفت: استقلال بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت و توانست برنده از زمین خارج شود.

وی گفت: خیلی ها خوشحال بودند که استقلال این بازی را نبرد و صدر را به رقیب بدهد اما بازیکنان استقلال شایسته این پیروزی بودند و با تلاش فراوان توانستند این دیدار سنگین را با برد به پایان برسانند.

وی در پاسخ به این پرسش که شما یکی از گزینه های مدیریت آکادمی استقلال هستید گفت: فعلا آکادمی بی سرپرست است و هنوز هیچ چیز آن مشخص نیست و در این خصوص با من هیچ صحبتی انجام نشده است.

وی در خصوص حضورش در بازیهای استقلال افزود: من نفر سوم استقلال هستم. یکی از پیشکسوتان قدیمی این تیم هستم که سالهاست در تمامی بازیهای این تیم حضور پیدا می کنم و تیم محبوبم را تشویق می کنم و هر کاری هم که از دست بر بیاید برای این تیم انجام می دهم. از پیشکسوتان دیگر هم می خواهم که در این هفته های حساس به ورزشگاه آمده و تیم را تشویق کنند.

پیشکسوت باشگاه استقلال در پایان خاطرنشان کرد: این استقلال شایسته قهرمانی است و این هواداران شایسته گرفتن جشن قهرمانی در پایان فصل هستند. بنابراین همه باید دست به دست هم دهیم و استقلال را در هفته های پایانی یاری کنیم تا این تیم بتوانند در پایان فصل به قهرمانی دست پیدا کنند.

کد خبر 6098806

دیگر خبرها

  • بازیکنان استقلال شایسته قهرمانی هستند/ از آکادمی استقلال بی خبرم
  • واکنش مهران غفوریان به ساواکی خواندن پدرش
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • واکنش جود بلینگام به تشویق هواداران پس از قهرمانی در لالیگا / فیلم
  • حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • عبدالکریم و تمجید فوق‌العاده از هواداران پرسپولیس