Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ یک محقق در توئیتر فاش کرد یک نرم افزار تناسب اندام و سامانه موقعیت‌یابی آن امکان انتشار علنی موقعیت نظامیان آمریکایی و متحدان آن‌ها را فراهم می‌کند؛ اطلاعاتی که به ویژه در افغانستان، عراق و سوریه از حساسیت بالایی برخوردار است.
خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد: اگر چه موقعیت برخی از این پایگاه‌ها برای گروه‌هایی که مستعد حمله به آن‌ها هستند، شناخته شده است، نقشه‌ای که سامانه موقعیت یابی نرم افزاری استراوا لبز Strava Labs طراحی کرده است، مسیر‌های نزدیک این پایگاه‌ها را نشان می‌دهد که می‌توانند برای طرح‌ریزی حملات مورد استفاده قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته طراحان این نرم افزار، این نقشه علاوه بر اینکه جابجایی کاربران این نرم افزار را در هر کجای جهان که باشند، نشان می‌دهد، میزان تردد آن‌ها به یک مکان خاص و عبور از یک مسیر مشخص را اعلام می‌کند و «شبکه جهانی ورزشکاران استراوا» را به طور زنده نمایش می‌دهد.
در آمریکا یا غرب اروپا، بخش اعظم کشور رنگی است و امکان تشخیص واقعی یک مسیر فراهم نیست، اما در برخی کشور‌ها مسیر‌ها کاملا واضح است. نقشه عراق عمدتا تاریک است که نشانه‌ای از استفاده کم از نرم افزار استراوا است، اما در عوض چند پایگاه نظامی شناخته شده که نیرو‌های آمریکایی و متحدان آن‌ها در آنجا مستقر هستند، مشخص است. پایگاه تاجی در شمال بغداد، قیاره در جنوب موصل، اسپایکر نزدیک تکریت و الاسد در استان الانبار از جمله پایگاه‌هایی هستند که موقعیت آن‌ها در این نقشه مشخص است.
اما این نقشه محرمانه‌ترین پایگاه‌ها در شمال و غرب عراق را نیز آشکار کرده است. خطرناک‌تر اینکه، بخشی‌هایی از جاده‌ها برجسته شدند که نشان می‌دهد کاربران این نرم افزار هنگام جابجایی گوشی‌های خود را همراه خود داشتند و به طور بالقوه مسیر‌هایی را که نظامیان ارتش عراق از آن استفاده می‌کنند، نشان می‌دهد.
در افغانستان، مکان‌هایی مثل پایگاه هوایی بگرام در شرق یا دیگر پایگاه‌ها در جنوب کشور، تمرکز شدید فعالیت را نشان می‌دهند.
توبیاس اشنایدر کارشناس امنیت که عضو گروهی است که متوجه شد این پایگاه‌های نظامی می‌توانند به کمک نقشه این نرم افزار شناسایی شوند، می‌گوید مراکز نظامی در سوریه همچنین پایگاه فرانسوی ماداما Madama در شمال نیجر روی نقشه مشخصند.
اشنایدر در حساب توییتر خود نوشت: «در سوریه، پایگاه‌های (به اصطلاح) ائتلاف (تحت فرمان آمریکا) فانوس‌های واقعی در شب هستند. چند نقطه نورانی بالای مواضع شناخته شده روسیه دیده می‌شود، اما نشانه قابل توجهی برای پایگاه‌های ایرانی وجود ندارد.»
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد در حال «ارزیابی» اوضاع است. اودریسیا هریس سخنگوی پنتاگون به خبرگزاری فرانسه گفت: «افشای اطلاعات اخیر اهمیت حساسیت به وضعیت‌های مختلف را زمانی که نظامیان داده‌های شخصی خود را رد و بدل می‌کنند، خاطر نشان می‌کند.».
اما استراوا معتقد است به راحتی می‌شد این مشکل را برطرف کرد. به این ترتیب که اگر ورزشکاران داده‌های خود را در حالت خصوصی تنظیم می‌کردند دیگران امکان جمع‌آوی داده‌های آن‌ها وجود نداشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم

رژیم صهیونیستی به هلاکت سه نظامی و زخمی شدن ۱۱ نظامی دیگر بر اثر عملیات کرم ابوسالم اعتراف و اعلام کرد حال دستکم سه نظامی مجروح وخیم گزارش شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش رژیم صهیونیستی به صورت رسمی کشته شدن سه نظامی خود به نام های روبن مارک مردخای آصولین، عیدو تاستا و طال شاویط  را در حمله موشکی امروز مقاومت به پایگاه نظامی اسرائیلی در منطقه کرم ابوسالم تایید کرد.

جزئیات عملیات کرم ابوسالم به روایت رسانه عبریحمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بودحمله به پایگاه «کرم ابوسالم» و هلاکت چند نظامی صهیونیستروز 212 طوفان‌الاقصی|حمله به گذرگاه «کرم ابوسالم»

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نوشت: سربازان کشته شده در کرم ابوسالم در حال نگهبانی از خودروها و تانک هایی بودند که برای ورود به رفح آماده می شدند.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی را در پایگاه نظامی کرم ابوسالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه‌برد 114 میلیمتری «رجوم» هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • اتمام مرحله اجرای نقشه مسیر فیبرنوری در شهرکرد
  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق