Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، صبح امروز بررسی لایحه تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده مرکزی شهر تهران روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت که به پیشنهاد احمد مسجدجامعی به عنوان یکی از اعضای شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود که در ماده 2 این لایحه خبرنگاران نیز لحاظ شوند، گفت: البته گاهی سوء استفاده‌هایی به اسم خبرنگاران انجام می‌شده، به عنوان مثال 1300 تا 1500 آرم به دستگاه‌های مختلف داده شده اما به اسم خبرنگار و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بوده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود در تبصره 2 ماده سوم به جای 1.5 درصد سه درصد شامل حال خبرنگاران شود، گفت: در این تبصره باید اسم خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان هم لحاظ شود و آنها جزء موارد خاص شوند و آئین‌نامه مورد نظر به تصویب کمیسیون برسد.

در ادامه حسن رسولی با بیان اینکه ضمن تکریم اصحاب رسانه با این نظر مخالف هستم، گفت: شأن و جایگاه اصحاب رسانه باید رعایت شود اما ارائه این مسائل سبب برچسب زدن آنها می‌شود. چرا که اساس این لایحه بر رانت زدایی بوده و ممکن است شائباتی را ایجاد کند.

در ادامه حجت نظری به عنوان موافق این پیشنهاد با بیان اینکه ما برای اینکه بتوانیم با جامعه گفت‌وگوی دو سویه داشته باشیم لازم است شرایطی را برای خبرنگاران فراهم کنیم، گفت: تسهیل تردد خبرنگاران به محدوده سبب تثبیت مردم سالاری است.

در ادامه پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه همه ما اصحاب رسانه را ارج می‌نهیم و کسی هم مخالف کمک به آنها نیست،‌ گفت: اما اتفاقی که رخ داده این است که برخی‌ها به اسم خبرنگاران، عکاسان و ... آرم می‌گرفتند به گونه‌ای که همین حالا 6000 مجوز به اسم خبرنگار منتشر شده اما آیا واقعا ما 6000 خبرنگار داریم؟ این نشان می‌دهد که این آرم‌ها به جای دیگر و در خانواده‌ها و مسئولان می‌رفته است.

وی با بیان اینکه نباید اسم گروه خاص یا شغلی را بیاوریم، گفت: اصل و روح برابری لایحه به هم نخورد و در قالب تبصره کلی دیده شده است که 1500 مجوز در موارد خاص تقسیم می‌شود که پیشنهاد می‌شود این موضوع هم در همان تبصره دیده شود و خواهشا اسمی از یک گروه خاص نیاورید. چرا که مابقی اقشار گلایه مند می‌شوند.

در پایان اعضای شورای شهر رأی دادند که بنا به پیشنهاد مسجدجامعی نام خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان خبری در این تبصره قید شده و ظرفیت از 1.5 به سه درصد افزایش یابد. البته آنهم بر اساس آئین‌نامه‌ای که در کمیسیون حمل و نقل در حال تصویب است.

برخی خبرنگاران حاضر در جلسه که به مخالفت برخی از اعضا در پی ارائه تخفیف به خبرنگاران اعتراض داشتند جلسه را ترک کردند و البته بر اساس این مصوبه شورای شهر زین پس خبرنگاران مشمول تخفیف 50 درصدی در پرداخت عوارض می‌شوند.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۷۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها

خریداران بلوک ۸۵درصدی سرخابی‌ها در صورت انجام تعهدات خود از تخفیف ۱۰ درصدی مبلغ کل قرارداد واگذاری برخوردار خواهند بود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، 85 درصد از سهام سرخابی‌ها روز دوشنبه هفته گذشته(سوم اردیبهشت) به‌قیمت هر سهم استقلال 3 هزار و 46 ریال و ارزش کل معامله این باشگاه در بازار سهام حدود 2 هزار و 800 میلیارد تومان و قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس 3 هزار و 580 ریال و ارزش کل معامله رقمی حدود 3 هزار و 200 میلیارد تومان معامله شد.

بر این اساس، 6 بانک «شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین» جزو متقاضیان خرید سهام باشگاه پرسپولیس و چهار شرکت از هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی پارس و پتروشیمی بندر امام از جمله خریداران باشگاه استقلال بودند.

این گزارش می‌افزاید: خریداران سهام این دو باشگاه در صورت انجام اقدامات زیر از تخفیفات مقرر برخوردار خواهند بود و سقف برخورداری خریدار از مبالغ تخفیفات به گونه‌ای است که مجموع آنها در هر صورت از 10 درصد مبلغ کل قرارداد واگذاری بیشتر نباشد:

الف) در صورتی که خریدار بتواند نسبت سود ناخالص به درآمد عملیاتی را از سال دوم واگذاری به بعد حداقل در سطح 25 درصد حفظ نماید به ازای هر سال تحقق این نسبت معادل 30 درصد تخفیف در مبلغ یک قسط برخوردار خواهد بود. در صورت افزایش این نسبت به 30 درصد، تخفیف قابل اعمال معادل 40 درصد خواهد بود.

ب) در صورتی که درآمد حاصل از برند، علائم تجاری و تبلیغات محیطی طی 3 سال متوالی در طول قرارداد نسبت به سال قبل از آن حداقل 50 درصد افزایش یابد خریدار به ازای هر سال تحقق این نسبت معادل 30 درصد از مبلغ یک قسط مشمول تخفیف خواهد بود.

ج) در صورتی که میانگین نسبت درآمد حاصل از فروش بازیکن شامل نقل و انتقال و یا حق رشد به کل درآمدهای عملیاتی شرکت طی 5 سال پس از واگذاری 30 درصد باشد، معادل 20 درصد از مبلغ یک قسط مشمول تخفیف خواهد بود.

د) در صورت کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا معادل 50 درصد و یا کسب قهرمانی در لیگ برتر معادل 20 درصد تخفیف از مبلغ یک قسط بهره‌مند خواهد شد.

همچنین خریداران بلوک‌های 85 درصدی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در صورت احراز شرایط مقرر در شیوه‌نامه تشویق بخش خصوصی و تعاونی از مزایای این شیوه نامه به شرح زیر برخوردار خواهند بود:

الف) افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط برای خریداران بخش خصوصی تا میزان یک سوم و برای خریداران بخش تعاونی تا میزان دو پنجم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب.

ب) بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب 10 رشد سالانه برای خریداران بخشهای خصوصی و تعاونی، به ماخذ 100 درصد برای رقم میانه دوره اقساط.

ج) نرخ سود فروش اقساطی برای خریداران بخش‌های تعاونی و خصوصی واقعی به ترتیب معادل 20 و 21 درصد و سایر خریداران معادل 23 درصد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • سرنوشت توماج صالحی چه می‌شود؟ 
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • چوبه‌دار یا تکرار ماجرای هاشم آغاجری؛ کدامیک سهم توماج صالحی می‌شود؟ 
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد