Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - افسر ارشد بريتانيا در امور انتظامات فوتبال گفت: روسيه مقررات سختگيرانه امنيتي را طول برگزاري جام جهاني اعمال مي کند و اوباشگران فوتبال در صورتي که در جام جهاني روسيه بدنبال دردسر بگردند، بايد منتظر اقدام عاجل پليس باشند.

به گزارش روز سه شنبه تارنماي خبري يورونيوز، بدنبال درگيري بين هواداران انگليس و روسيه در جريان برگزاري جام ملت هاي اروپا 2016 در فرانسه، اين دو کشور به اخراج از اين جام تهديد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هر و کشور تقصير را به گردن هواداران کشور ديگر انداختند.
به گفته مارک رابرتز، پليس روسيه و انگليس براي اجتناب از تکرار اين حوادث با هم همکاري مي کنند. مسئولان روس براي تماشاي انتظامات پليس انگليس در مسابقات از انگليس ديدن کرده اند و مقامات بريتانيا هم براي گفت و گو در مورد راهبردها و تاکتيک ها به روسيه سفر کرده اند.
رابرتز ابراز اطمينان کرد که روسيه در زمان برگزاري جام جهاني در اوج امنيت خواهد بود.
جام جهاني 2018 با حضور 32 تيم در 12 ورزشگاه در 11 شهر روسيه برگزار مي شود.
وي با استناد با مشاهدات و اظهارات پليس روسيه گفت که تعهد بسيار بالايي براي برخورد با هواداران پرخطر روسيه و کشورهاي مهمان آن وجود دارد.
وي گفت: احساس من اين است که اوباشان در روسيه بايد هوشيار باشند.
هواداران انگليس از دهه 1970 به خاطر اوباشگري شهرت يافته اند. آنها در جام جهاني 1998 فرانسه و رقابت هاي اروپايي در سال 2000 در بلژيک هم آشوب هايي برپا کردند.
بريتانيا از سفر آشوبگران شناخته شده که در حال حاضر تعداد آنها به دو هزار نفر مي رسد جلوگيري مي کند. اين کشور براي ضبط گذرنامه هاي اين افراد نيز به پليس اختياراتي را واگذار کرده است.
مشکلاتي که دو سال پيش در مارسي فرانسه پيش آمد، نگراني هايي را در مورد امکان بازگشت خشونت به فوتبال انگليس ايجاد کرد.
رابرتز گفت: فکر مي کنم روسيه به عنوان کشور ميزبان هوشيار است. نيم ميليون هوادار انگليسي براي تورنمنت 2016 به فرانسه سفر کردند، اما انتظار مي رود 10 هزار تا 20 هزار هوادار براي جام 2018 به روسيه بروند.
وي گفت: هواداران انگليسي نبايد در روسيه بدرفتاري کنند، در غير اين صورت بايد منتظر پيامدهاي جدي آن باشند.
افسر ارشد بريتانيا در امور انتظامات فوتبال گفت: بين هواداران انگليسي که به خارج مي روند اين تمايل هست که هواداران محلي را تحريک و به خشم آورند. هر گونه رفتار اهانت آميز هواداران مهمان نسبت به ميزبان مي تواند واکنش شديدي را بدنبال داشته باشد و بايد منتظر پاسخ شديد پليس روسيه باشند.
ورزشي**1584**1545
مترجم:مولوي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مخالفت شدید هواداران میلان با لوپتگی؛ هشتگ اعتراضی ترند شد، کوروا سود هشدار داد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان