Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا-رییس حوزه هنری قزوین از تولید فیلم مستند داستانی زندگینامه آزاده سرافراز سرلشکر شهید حسین لشکری توسط واحد هنرهای نمایشی خبر داد و گفت: تولید این فیلم هم اکنون در مرحله تصویب فیلمنامه قرار دارد.

به گزارش ایرنا علی هوشمندی روز سه شنبه در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه های دهه فجر در قزوین برگزار شد افزود:این مستند داستانی یکی از پروژه های بزرگ حروه هنری است و تلاش می شود تا نیمه دوم سال آینده تولید آن به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، هزینه ساخت این مستند را یک میلیارد و 500میلیون ریال برآورد کرد و افزود: بخشی از هزینه این کار که قرار است به نویسندگی میثم جمالی ساخته شود توسط حوزه هنری و بخشی از آن نیز از طریق حامی مالی از بخش خصوصی تامین شود.
شهید لشگری در سال ۱۳۳۱ در شهر ضیاءآباد استان قزوین زاده شد و در سال ۱۳۵۱ به نیروی هوایی وارد شد و در سال ۱۳۵۶ از دانشگاه خلبانی با درجهٔ ستوان‌دومی دانش آموخته شد.
آن شهید گرانقدر با شروع جنگ ایران و عراق پس از انجام ۱۲ مأموریت، سرانجام مجبور به ترک هواپیمایش که مورد اصابت موشک قرار گرفته بود، شد و به خیل آزادگان پیوست.

وی هم چنین از برنامه ریزی برای گردآوری و تهیه و تدوین کتابی از اسناد و زندگینامه و فعالیت های مبارزاتی آیت الله هادی باریک بین امام جمعه فقید قزوین با همکاری بیت ایشان توسط واحد ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی حوزه هنری خبر داد و گفت:تهیه چنین اثر بزرگی در آستانه 40سالی انقلاب اسلامی و تبیین نقش ایشان در عرصه انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و جریانات سیاسی و اجتماعی قزوین حرکت بزرگی به پاس خدمات علما و روحانیون است.
وی ادامه داد:تهیه این مجموعه مدت 2ماه است که آغاز شده و در مرحله پژوهش و گردآوری است و پیش بینی می شود 800میلیون ریال هزینه داشته باشد.
رییس حوزه هنری قزوین در ادامه از ایجاد خانه های عکاسان، نقاشان، گرافیک، تصویرسازی، کارتون و کاریکاتور در سال جاری خبر داد و گفت:در هفته هنر انقلاب سال آینده نیز خانه شعر آئینی، خانه رمان و خانه داستان کوتاه با سرپرستی هنرمندان همان رشته هنری ایجاد می شود که برگزاری کارگاه آموزشی و نمایشگاه از خروجی کارهای آنها است.
وی با بیان اینکه نگارخانه مهر حوزه هنری در سال جاری به فاصله هفت تا 10روز یک نمایشگاه برپا کرده گفت:تنها در نیمه دوم سال جاری 24 نمایشگاه در حوزه های عکس، نقاشی، خوشنویسی، گرافیگ و خط-نقاشی برگزار شد.
هوشمندی خاطرنشان کرد:همچنین 10فیلم کوتاه و انیمیشن نیز در سال جاری توسط حوزه هنری قزوین تولید شد.
وی ادامه داد:در حوزه نمایش 2مجموعه نمایشنامه با عنوان های خاک شیرین به نویسندگی حامد مکملی آماده رونمایی و از پشت روزنه ها به نویسندگی حمیده وحیدی زیر چاپ قرا دارد.
هوشمندی در ادامه تهیه یک مجموعه آینده پژوهی هنر با همکاری پژوهشکده آینده پژوهشی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)در راستای اقتصاد هنر و همچنین تهیه آلبوم تصانیف با رویکرد عارف قزوینی را از دیگر برنامه های آینده حوزه هنری قزوین اعلام کرد.
رییس حوزه هنری قزوین به برنامه های این نهاد به مناسبت دهه فجر اشاره کرد و گفت:واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهار برنامه شامل کارگاه تولید مجموعه آثار نقاشی از اول تا 30بهمن، کارگاه کاریکاتور تولید10اثر با موضوع انقلاب از چهارم تا 22بهمن ماه، تولید اثر تصویرگری با موضوع پرچم و امید از پنجم تا22بهمن ماه و کارگاه خوشنویسی با موضوع نقد و بررسی مشق نظری در خط نستعلیق را در روز هفتم بهمن ماه اجرا می کند.
هوشمندی ادامه داد: ویژه برنامه یاد باد آن روزگاران یاد باد با عنوان شب خاطره زندانیان سیاسی دوران ستم شاهی توسط واحد فرهنگ و مطالعات پایداری در روز 15بهمن ماه با حضور استاندار قزوین برگزار می شود.
وی، برگزاری نمایش بچه های مسجد توسط واحد هنرهای نمایشی از 15تا22 بهمن در مساجد شهر قزوین، بررسی آثار تجسمی هنرمندان انقلاب اسلامی پیش از انقلاب با حضور دکترمرتضی گودرزی دیباج در روز 16بهمن، محفل طنز سنگ پا توسط واحد آفرینش های ادبی در روز 25بهمن ماه، اردوی عکاسی توسط روابط عمومی و واحدهنرهای تجسمی در منطقه طارم سفلی و نشست نقد و بررسی شعر انقلاب توسط واحد آفرینش های ادبی در روز30بهمن ماه را از دیگر برنامه های این دهه اعلام کرد.
7388/6012 خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده و نرخ بیکاری استان قزوین به ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عین‌الله کشاورز ترک امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جشنواره امتنان از کارگران و جامعه کار و تولید اظهار کرد: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده و نرخ بیکاری استان قزوین به ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده که با شاخص‌های کار و تولید بر اساس میزان جمعیت هماهنگ است.

وی افزود: کارگران در حوزه کار و تولید رکن اصلی هستند و رسالت داریم با همه توان از این فعالان عرصه اقتصاد و تولید تجلیل کنیم، در ضمن باید فضای مناسب‌تری را در حوزه کار و کارگر فراهم کنیم تا فعالان این عرصه با آرامش و فراغ خاطر بیشتری چرخ‌های تولید را به حرکت درآورند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار در استان قزوین احداث مسکن کارگری را از اولویت‌های نهاد متبوعش دانست و گفت: درصددیم با اجرای مسکن کارگری در مسیر حل این مشکل گام برداریم که خوشبختانه قزوین رتبه خوبی در این عرصه کسب کرده است.

کشاورز ترک از کسب رتبه برتر اشتغال و امنیت اشتغال در فضای کسب‌وکار توسط استان قزوین خبر داد و افزود: همچنین استان قزوین در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ رتبه اول کشور را به‌دست آورده است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت انجمن‌های ورزش کارگری و ایجاد بسترهای مبتنی برای فعالیت تعاونی‌ها ادامه داد: کارگران رکن اصلی تولید و اشتغال به شمار می‌آیند و باید به فرهنگ و ارزش کار در حوزه‌های رسانه‌ای و دانشگاهی پرداخته شود.

به گزارش ایمنا، در این جشنواره از میان ۵۰۰ طرح ارائه شده تعداد ۵ نفر از کارگران نمونه در سطح ملی، تعداد ۸ نفر کارگر نمونه استانی، ۵۹ نفر کارگر ورزشکار مدال‌آور طلا، نقره و برنز کشوری، ۵ نفر بانوی کارگر سرپرست خانوار و دارای بیش از ۳ فرزند، ۵ فعال قرآنی و فرهنگی دارای رتبه‌های اول کشوری، ۵ خانواده شهید جامعه کارگری، یک نفر نخبه هنرآموز در سطح استان قزوین راه یافته به المپیاد جهانی تجلیل شد. همچنین به ۵۰. نفر از کارگران خط تولید با هماهنگی آستان قدس رضوی درطرح «خداقوت کارگر» هدیه متبرک آستان قدس تقدیم شد.

کد خبر 748896

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر