Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-08@10:33:42 GMT

معرفی نامزدهای «زبان» جایزه کتاب سال

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۸۳۴۳

معرفی نامزدهای «زبان» جایزه کتاب سال

به گزارش ایسکانیوز از موسسه خانه کتاب، از مجموع ۷۳ اثر راه یافته به مرحله اول داوری سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، هشت کتاب در بخش های «زبان فارسی»، «زبان های باستانی، گویش های محلی» و «زبان شناسی» به مرحله نیمه پایانی این دوره از جایزه کتاب سال راه پیدا کردند.

در بخش «زبان فارسی» دو کتاب «فرهنگ ادبیات فارسی معاصر، تالیف محمد شریفی، تهران: فرهنگ نشر نو، آسیم» و «فرهنگ توصیفی دستور زبان فارسی، تالیف علاءالدین طباطبایی، تهران: فرهنگ معاصر» به عنوان نامزدهای جایزه کتاب سال شناخته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، در بخش «زبان های باستانی، گویش های محلی» کتاب های «گویش لری بویراحمدی، تالیف اسفندیار طاهری، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی»، «فرهنگ گویشی مردم نهبندان، تالیف ذبیح¬الله محمودی، بیرجند: رزقی»، «زبان گیلکی، تالیف وی.اس. راستار گوییوا، ای. ای. کریمووا، ای.کی.محمدزاده، ال.ای.پیریکو، دی.آی.ادلمن، ترجمه رونالد ام.لاکوود، ترجمه مریم دانای¬طوس، نرجس¬بانو صبوری، هنگامه واعظی، رشت: فرهنگ ایلیا» و «فرهنگ حقوقی زبان پهلوی (فارسی میانه): بر پایه متن پهلوی مادیان هزار دادستان و دیگر متون پهلوی، پهلوی ـ انگلیسی ـ فارسی، تالیف یدالله منصوری، تهران: آوای خاور» نامزدهای سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال شناخته شدند.

کتاب های «آشنایی با نشانه شناسی اجتماعی، تالیف تئوون لیوون، ترجمه محسن نوبخت، تهران: نشر علمی» و «انسان شناختی زبان شناختی، تالیف الساندرو دورانتی، ترجمه رضا مقدم کیا، تهران: نشر نی» در بخش «زبان شناسی» به عنوان نامزدهای این دوره از جایزه انتخاب شدند.

در بخش های «زبان عربی» و «زبان زبان های دیگر» هیچ اثری به عنوان نامزد این دوره از جایزه کتاب سال معرفی نشد.

502

جایزه کتاب سال زبان فارسی زبان های باستانی نشر نو

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران

کمال  اکبری،دبیر همایش همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین از ارسال ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و استقبال مراکز علمی از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین را مثبت ارزیابی کرد.

وی هدف از برگزاری این همایش را تولید ادبیات علمی در بحث رسانه‌های نوین معرفی کرد و با اشاره به تغییرات ساختاری سازمان صدا و سیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه را ضروری دانست.

اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری ۱۷ پیش نشست در طول ۶ ماه گذشته، با برگزاری ۱۱ نشست علمی، هشتم خرداد در تهران و نهم خرداد به میزبانی قم به کار خود پایان خواهد داد.

 در مراسم اختتامیه مقاله‌های برتر معرفی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • درهای نمایشگاه کتاب گشوده شد؛ سی‌و‌پنجمین دوره به روایت آمار
  • کتاب‌های این روزها باب میل کودکان است؟
  • مهلت نامزدهای انتخاباتی برای معرفی نمایندگان خود تمدید نمی‌شود
  • جایزه نوبل ایرانی به ۶۲ محقق رسید
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان