Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح برنامه‌های ایام الله دهه فجر از برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در ۳۵۰۰ مدرسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز در نشست خبری برنامه‌های دهه فجر گفت: تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و غبارروبی از مزار شهدا، فضاسازی و صحنه آرایی متفاوت در مدارس در راستای گرامیداشت این ایام برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات ویژه در حوزه کتابخوانی، سرود، قرآن و نقاشی نیز از دیگر برنامه‌های ما در ایام دهه فجر می باشد، اظهار کرد: همچنین برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد هویت ملی و دینی و توزیع این پرچم در میان دانش آموزان نیز از دیگر برنامه های ما در این ایام است.

 

وی با اشاره به برنامه هر مدرسه یک سرود ملی در ایام دهه فجر تصریح کرد: این برنامه برای مقطع ابتدایی و متوسطه با محتوا و رویکرد حماسی، ولایی، شوق‌آفرینی، غرورآفرینی و با به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط دانش آموزان برگزار می شود.

 

کاظمی با اشاره به اینکه هر مدرسه یک نمایشگاه ،کارویژه دیگری است که ما در هر مدرسه در بخش های مختلف در ایام الله دهه فجر برگزار خواهیم کرد، بیان کرد: برپایی این نمایشگاه با حضور همه دانش آموزان برگزار می شود، یعنی هر مدرسه بنا بر ظرفیت ها و خلاقیت هایی که دارد یک نمایشگاه با گفتمان سازی انقلاب و بصیرت‌افزایی دانش آموزان برگزار می کند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه دیگری با عنوان هر مدرسه یک جنگ در ایام الله دهه فجر اظهار کرد: این مراسم بعد از دهه فجر و ایام فاطمیه در روزهای 20 و 21 بهمن به بعد نیز در برنامه ها پیش بینی شده است.    

 

وی با اشاره به طراحی تئاترهای زنگ تفریحی در مدارس در دهه فجر اظهار کرد: 8 تئاتر نیز با گفتمان انقلاب اسلامی تهیه کردیم تا دانش آموزان از ظرفیت زنگ تفریح و تشکل های دانش آموزی با محتوای گفتمان‌سازی انقلاب در مدارس برگزار کنندو همچنین یک جام فجر نیز در برنامه ها پیش بینی شده است و مدارس متناسب با ظرفیت و توانمندی مسابقات ورزشی برگزار می کنند.

 

کاظمی اشاره به برنامه استماع تلاوت قرآن افزود: این برنامه نیز به مناسبت دهه فجر برگزار می شود.

 

کاظمی با بیان اینکه همایش یاوران انقلاب نیز در 750 منطقه آموزشی برگزار می شود، اظهار کرد: در هر منطقه یک تجمع یاوران انقلاب با حضور تشکل پیشتازان دانش‌آموزی شکل خواهد گرفت و در شهرستان های استان ها نیز همزمان برگزار می شود.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر دستگیری تعدادی از دانش آموزان در تجمعات اخیر گفت: 12 میلیون دانش آموز در کشور داریم، کار فرهنگی و تربیتی کار آسانی نیست و بسیار پیچیده است و آسیب هایی که در جامعه وجود دارد ،متوجه دانش آموزان نیز می باشد و تربیت دانش آموزان فقط بر عهده وزارت آموزش و پرورش نیست لذا نیازمند این هستیم که به مسایل دینی و فرهنگی دانش آموزان توجه لازم داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه بیشترین آسیب های دانش آموزان از فضای مجازی است،‌ افزود: ما برنامه ای تحت عنوان تلویزیون و تعامل سیما داریم که برنامه جذاب و زنده ای است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم پخش خواهد شد و این برنامه نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های فضای مجازی برای دانش آموزان دارد.

 

کاظمی در ادامه افزود: با توجه به آسیب هایی که امروز جامعه را تهدید می کند ما چاره ای جز توسعه برنامه کوتاه و انیمیشن که دانش آموزان را تحت تاثیر برنامه های فرهنگی قرار دهد، نداریم.

 

وی با بیان اینکه برنامه نمایشگاه های مدرسه انقلاب هیچگاه در سال های گذشته برگزار نشده است، اظهار کرد: امسال در 3500 مدرسه نمایشگاه های مدرسه انقلاب برگزار خواهد شد.

 

کاظمی با بیان اینکه تربیت محصول متغیرهای متفاوتی است، افزود: امروز نباید سهم خانواده‌ها، فضای مجازی، جامعه، رسانه را نادیده بگیریم. آموزش و پرورش از حداکثر ظرفیتی که دارد برای تحقق تعلیم و تربیت مبتنی بر سند تحول تلاش می کند، سوال اینجاست آیا ما به تنهایی می توانیم موفق باشیم، خیر آموزش و پرورش نیازمند کمک های نهادها و دستگاه های دیگر به ویژه نهادهای تربیتی است.  

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما فعالیت های آموزش و پرورش را بعد از دهه فجر جمع بندی و در اختیار رسانه ها قرار خواهیم داد، اظهار کرد: مسابقات دهه فجر منطقه ای است و معطوف به دهه فجر نیست و بیشتر ناظر بر مدرسه و منطقه می باشد.

 

وی با بیان اینکه بنیان اقتدار علمی، معنوی، نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در آموزش و پرورش نهاده شده است، افزود: شما خبرنگاران دست پرورده همین آموزش و پرورش هستید اما از سوی دیگر آسیب هایی هم ممکن است در این حجم گسترده در جامعه وجود داشته باشد که در این میان نهادهای دیگر هم باید در پیشگیری آن سهیم باشند.

 

وی با بیان اینکه حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی یک حوزه بسیار پرکاری است، اظهار کرد: برنامه های مختلفی با وجود محدودیت هایی که وجود دارد با رویکرد تربیتی و فرهنگی تدوین و اجرا می کند.

 

وی با بیان اینکه ما سه استراتژی را در برنامه های خود تدوین و اجرا می کنیم، بیان کرد: استراتژی اول توسعه فرهنگی اقامه نماز، قرآن و عترت هم مبنای نظری و هم مبنای عملی و میدانی از لحاظ تاثیرگذاری تربیتی و فرهنگی دارد.

 

وی تصریح کرد: استراتژی دوم ما توسعه فعالیت های دانش آموزان و اخلاق محور است، بنابراین اگر قرار باشد مهمترین برنامه ها را در حوزه آسیب انجام دهیم تکیه بر همین بخش ها انجام خواهیم داد .

 

وی با بیان اینکه استراتژی سوم ما ایجاد روحیه امید، نشاط و شادابی در فضای مدارس است، افزود: ما همه فعالیت های خود را بر همین مبنا تهیه کردیم، امروز دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه ما به ویژه جوانان است که ما باید امید و نشاط را در دانش آموزان افزایش دهیم و سعی کنیم برنامه های خود را ذیل عدالت محوری برگزار کنیم.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ خانم عالم یکی از معلمان اصفهان است که به مدرسه روستای زفره منتقل می‌شود و، چون تعداد دانش آموزان مدرسه روستا به حد مجاز نمی‌رسید و کلاس‌ها چند پایه می شد، دو فرزند خود را هم به روستا می‌برد و در مدرسه روستایی ثبت نام می‌کند تا تعداد دانش آموزان روستا تکمیل شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


حالا خانم عالم ۳ سال است که به خاطر دانش آموزان ساکن روستای زفره شده است.
در استان اصفهان بیش از ۷ هزار معلم در روستا‌ها تدریس می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره
  • حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر
  • همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند
  • آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان
  • فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان قبل از انقلاب
  • دبستان شهر تاریخی ماسوله با کمتر از ۱۰ دانش آموز
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • تکرار سختگیری دهه ۶۰ در مدارس
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان