Web Analytics Made Easy - Statcounter

از زمان آفرینش و هستی، حشرات 400 میلیون سال است که روی کره زمین وجود دارند و نسبت به تمامی بلایای طبیعی نوعی مصونیت دارند و توانسته اند از تمام آنها جان سالم به در ببرند. شاید نظر شما این باشد که حشرات ظاهر چندش آوری دارند اما این نظر شما زیاد هم درست نیست اگر باور ندارید نگاهی به تصاویر زیر بیندازید و با این مجموعه از زیباترین حشرات دنیا و جالب ترین حشرات دنیا آشنا شوید!

کرم Acraga coa

در مجموعه از زیباترین حشرات دنیا این نوع از کرم شفاف و عجیب و بیشتر شبیه کریستال متحرک می ماند که به نوعی پروانه بسیار زیبا تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کرم در کارائیب و آمریکای جنوبی و مرکزی یافت می شود و در جنگل های مرطوب زندگی می کند.

پروانه بال شیشه ای 

این پروانه شفاف از نمونه جالب ترین حشرات دنیا هم در آمریکای جنوبی و مرکزی زندگی می کند و با بال های شفافی که دارد به راحتی می تواند از شکارچیان خود پنهان شود.

کرم ابریشم Bombyx mori

کرم های ابریشم یکی از مهم ترین حشرات دنیاهستند که سال هاست از آن برای درست کردن ابریشم استفاده می کنند. این کرم ها در چین، شرق آسیا، و در قسمت های جنوبی منطقه پریمورسکی روسیه یافت می شوند.

سوسک لاک طلایی

پشت این سوسک زیبا طلایی قهوه ای است و از برگ های سیب زمینی شیرین تغذیه می کند. سوسک طلایی در آمریکا زندگی می کند.از شکل زیبای این سوسک در ساخت جواهرات زیادی الهام گرفته شده است.

آخوندک ارکیده صورتی

این حشره زیبا در جنگل های گرمسیری اندونزی و هند یافت می شود که به سختی می توان آن را از گل ارکیده تشخیص داد. آخوندک ارکیده صورتی می تواند در هر محیطی تغییر رنگ بدهد و از حشرات دیگر تغذیه می کند.

کرم Cecropia moth

این کرم که در شمال کشور آمریکا زندگی می کند بعد از مدت کوتاهی به پروانه زیبایی تبدیل می شود. آن ها از برگ های درخت افرا و درخت آلبالو تغذیه می کنند.

پروانه جغدی

این پروانه بزرگ در جنگل های آمازون، چین، فیلیپین، برمه و روس یافت می شود و از میوه ها به خصوص موز زیاد رسیده تغذیه می کند. مردم این مناطق این پرنده را به عنوان حیوان خانگی به خانه هایشان می برند.

پروانه Puss moth

این پروانه کاملا طبیعی است اما کرم آن ظاهر جالب و بامزه ای دارد. سر این کرم زمانی که احساس کند با خطر مواجه است بزرگ می شود به طوری که دشمن یک سر بزرگ با دهان باز می بیند که مکانیسم دفاعی اوست. این حشره در اروپا، روس، آسیای مرکزی و آفریقا یافت می شود.

پروانه Rosy maple

این پروانه بسیار کوچک است اما رنگ بسیار زیبایی دارد و از درخت افرا تغذیه می کند. این کرم هم در شمال آمریکا و کانادا زندگی می کند.

نوعی ملخ زیبا

این حشره علاوه بر اینکه یکی از زیباترین حشرات دنیا است، قابلیت استتار نیز دارد و با رنگ های بدن خود می تواند خود را در مقابل خطرات حفظ کند."هایمانوبیس کورونیتس" نام این حشره است که یکی از زیباترین حشرات در جهان است. با جمع کردن چهار دست و پای خود ،خود را به شکل گل و گیاهی که روی آن قرار دارد، در می آورد.این حشره معمولا در مناطق مالزی و اندونزی قرار دارد.

شش پای زیبا

در جنگلهای بارانی آمریکای جنوبی نوعی حشره وجود دارد که بسیار زیبا به نظر می رسد.این حشره شش پا “نیمف”یا حوری زیبا نامیده می شود.روی بدن این حشره طلایی رنگ نقطه های زرد رنگی مشاهده می گردد.این حشره همچنین صاحب موهای به اصطلاح ریش بزی بلند است که زیبایی او را دو چندان نموده است.این حشره یکی از 60 حشره موجود در جنگلهای آمریکای جنوبی است که بسیار زیبا است.

عنکبوت آینه ای

عنکبوتی که انگار توسط استادان آینه کار با دقت و ظرفت خاصی آینه کاری شده است! این عنکبوت ها، به عنکبوت های آینه ای معروف هستند، که عضوی از نژاد «تواتزیای» عنکبوت ها به حساب می آیند. این نژاد به عنکبوت هایی مربوط هستند که روی پایین تنه شون تکه های نقره ای آینه شکل وجود دارد. این آینه های طبیعی، به نظر میرسد به محکمی به پشت این عنکبوت ها چسبیده باشند، اما در واقعیت وابسته به اینکه عنکبوت چقدر احساس خطر می کند، تغییر سایز می دهند. یک بندپای عجیب که شکمش با پانل های بازتاب کننده روشن پوشیده شده و تقریبا فلزی به نظر می رسد.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی

افشین باقرزاده قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی و درمانی در سال جدید، گفت : این میزان افزایش در بخش‌های مختلف متفاوت است، اما بطور میانگین شاهد افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی و درمانی در سال جدید هستیم.

باقرزاده گفت: بر اساس ابلاغ صورت گرفته قیمت تعرفه‌های پزشکی در سه بخش دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی متفاوت است.

وی افزود: در بخش «دولتی» تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان، پزشک و دندانپزشک متخصص ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک فوق تخصص ۶۷ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک متخصص روانپزشکی ۷۰ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک فوق تخصص روانپزشکی ۸۴ هزار و ۲۰۰ تومان، کارشناس ارشد پروانه دار ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان و کارشناس پروانه دار ۳۱ هزارو ۳۰۰ تومان است.

باقرزاده گفت: در بخش «عمومی غیردولتی» نیز تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۵۶ هزار تومان، پزشک و دندانپزشک متخصص ۹۲ هزار تومان، پزشک فوق تخصص یکصد و یازده هزار تومان، پزشک متخصص روانپزشکی ۱۱۹ هزار تومان، پزشک فوق تخصص روانپزشکی ۱۳۶ هزار تومان، کارشناس ارشد پروانه دار ۴۹ هزار و کارشناس پروانه دار ۴۲ هزار است.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بخش «خصوصی» هم بر اساس ابلاغ صورت گرفته تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۱۲۶ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۹۴ هزار و ۵۷۰ تومان است و مابقی آن توسط سازمان‌های بیمه گر پرداخت می‌شود، تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک متخصص هم ۱۸۹ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۱۴۹ هزار و ۹۴۰ تومان است و مابقی توسط سازمان‌های بیمه گر پرداخت می‌شود.

وی تعرفه ویزیت پزشک فوق تخصص در بخش خصوصی را نیز ۲۴۱ هزار تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان سهم بیمار ۱۹۳ هزار و ۵۴۰ تومان است و مابقی توسط سازمان‌های بیمه گر پرداخت می‌شود.

باقر زاده تعرفه ویزیت پزشک متخصص روانپزشکی را نیز در بخش خصوصی ۲۵۱ هزار اعلام و تصریح کرد: سهم بیمار از این میزان ۲۰۱هزار و ۴۴۰ تومان است، تعرفه ویزیت پزشک فوق تخصص روانپزشکی هم در بخش خصوصی ۲۸۶ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۲۲۷ هزار تومان می‌باشد.

وی تعرفه ویزیت کارشناس ارشد پروانه دار در بخش خصوصی را ۱۰۲ هزار تومان و کارشناس پروانه دار را هم ۸۷ هزار تومان اعلام کرد.

باقرزاده گفت: در بخش خصوصی تعرفه ویزیت پزشک عمومی بالای ۱۵ سال سابقه هم جداگانه تعیین شده که ۱۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان است و سهم پرداختی بیمار از این میزان ۱۳۴ هزار و ۷۰۰ تومان است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خفاش‌ها نباشد دیگر از قهوه خبری نیست!
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • (تصاویر) پروانه لکه دار واریا از نمای نزدیک
  • پروانه‌ لکه‌ دار واریا از نمای نزدیک(عکس)
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی