Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@20:16:18 GMT

ارتش در توسعه عمرانی کشور نقش بی نظیری ایفا می کند

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۹۲۱۹

ارتش در توسعه عمرانی کشور نقش بی نظیری ایفا می کند

رییس کمیته نیروهای مسلح گفت:اقتدار، کسب خودکفایی، جهش های علمی بی نظیر، کسب آمادگی های رزمی و دفاعی با استفاده از دانش و تجهیزات بومی و توانایی در سرکوب دشمن در آن سوی مرز ها از جمله نقش های بی بدیل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که هیچ گاه در تاریخ به چنین بالندگی نرسیده بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر سرتیپ دو، محسن آذر افروز، رییس کمیته نیروهای مسلح در نشست خبری کمیته اجرایی ستاد برگزاری دهه فجر نیروهای مسلح استان اصفهان پیش از ظهر امروز ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این کمیته یکی از ۲۲ کمیته برگزاری ایام دهه فجر است که توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایجاد شده و امسال مسئولیت کمیته اجرایی ایام فجر به عهده فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش نیروهای مسلح در انقلاب اسلامی، افزود: ارتش جزء نیروهای مسلحی است که قبل از انقلاب فعالیت داشته و مورد توجه امام بوده است و نقطه آغاز پیوستن بدنه ارتش به انقلاب اسلامی ایران  به  سال۴۲ برمی گردد. در بخشی از اعلامیه محبت آمیزی که امام (ره) خطاب به فرماندهان ایراد فرمودند، آمده که من از فشار های وارد شده بر ارتش مطلع و متاثر هستم و ایشان می دانستند که ارتشی ها برای پاسخ مثبت به دعوت دین با چه مشکلات و تنگناهایی روبه رو هستند.

آذر افروز تصریح کرد: علاوه بر دعوت سال ۴۲ حضرت امام از ارتشی ها برای پیوستن به مردم، امام بار دیگر همان لطف پدرانه را در آبان سال ۵۷ در آستانه پیروزی انقلاب تکرار کردند و فرمودند سلام اینجانب را به نیروهای زمینی و ارتشی برسانید و بگویید ایران ملت شماست و به ملت بپیوندید.

وی خاطر نشان کرد: پیوستن ارتش به انقلاب باعث شد پیروزی انقلاب اسلامی تسریع شود و یکی از عوامل مهم سرنگونی رژیم سابق بریدن نظامیان از طاغوت و پیوستن آنها به انقلاب و موج خروشان مردم حزب الله بود؛ بعد از جنگ تحمیلی که بیش از ۴۳ کشور دنیا صدام را پشتیبانی می کردند،  نیروهای مسلح ایران برای دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی جانانه جنگیدند و در این راه ایثارگری بسیار کردند. ثمره فداکاری این نیروهای مسلح در روند انقلاب اسلامی این است که ما در امنیت و آسایش به سر می بریم.

رییس کمیته اجرایی دهه فجر استان اصفهان اظهار کرد: اقتدار و عدم وابستگی، کسب خودکفایی در دستاورد های هسته ای، جهش های علمی بی نظیر، کسب آمادگی های رزمی و دفاعی با استفاده از دانش و تجهیزات بومی، توانایی در سرکوب دشمن در آن سوی مرز ها و کمک به مسلمانان مورد ظلم واقع شده در منطقه و حتی دنیا از جمله نقش های بی بدیل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که هیچ گاه در تاریخ به چنین بالندگی نرسیده بودند.

وی افزود: این نیروها همچنین در آبادانی و توسعه عمرانی کشور نقش بی نظیری را ایفا می کنند؛ ساخت سدها ، جاده ها،جاده های ریلی، توسعه روستاها و بسیاری دیگر از اقدامات عمرانی توسط قرار گاه های سازندگی نیروهای مسلح انجام می گیرد و بنابر قانون اساسی کشور، کلیه تجهیزات نیروهای مسلح در زمان صلح در خدمت آبادانی کشور و کمک رسانی به سایر سازمان ها و ارگان های کشور است؛ این نیروها در بلاهای طبیعی مانند زلزله کرمانشاه در خط مقدم کمک رسانی قرار دارند.

وی تصریح کرد: در راستای کمک به مناطق زلزله زده کرمانشاه، ارتش خود به تنهایی برای کمک به سایر سازمان ها در ارسال محموله های امدادی، بیش از هفت فروند هواپیمای سنگین ترابری نظامی، ۴۵ تن بار را در یک روز جابجا کرد؛ البته سپاه هم در بحث کمک رسانی و بازسازی مناطق نقش به سزایی داشته که اصفهان در راس همه استانهای دیگر در کمک رسانی و امداد به مناطق زلزله زده قرار داشته و این باعث افتخار است.

این خبر تکمیل می شود...

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6087986

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • فیلم| توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح
  • رهبر انقلاب: تعداد موشک‌ موضوع فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران است
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح | باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت + فیلم
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»