Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:46:04 GMT

شناسایی 4150 صنوف آلاینده مزاحم در بیرجند

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۹۶۶۸

شناسایی 4150 صنوف آلاینده مزاحم در بیرجند

بیرجند - ایرنا - رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی از شناسایی چهار هزار و 150 واحد صنفی مزاحم در بیرجند خبر داد و گفت: به زودی این واحدهای صنفی از شهر خارج و در شهرک های صنفی مستقر می شوند.

به گزارش ایرنا مرتضی یزدان شناس روز سه شنبه در نشست خبری ستاد دهه فجر استان افزود: زیرساخت های مورد نیاز طرح احداث شهرک صنفی در حال حاضر توسط اتاق اصناف آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در فاز نخست زمینی به مساحت 84 هکتار برای شهرک صنفی بیرجند در نظر گرفته شد که 2 هزار واحد صنفی در این شهرک مستقر خواهند شد.
وی اظهار کرد: بر این اساس واحدهای صنفی سنگبری، همه ریخته گری ها و ذوب فلزات از جمله چدن، مس، فولاد و غیره، تراشکاری، جوشکاری، درودگری ها، تولید لوله های سیمانی و پله و غیره به دلیل آلودگی و مزاحمت زیاد و شرایط ناایمن نمی توانند در محدوده شهر فعالیت کنند.
وی بیان کرد: استقرار این واحدهای صنفی در شهرک رونق اقتصادی کسب و کار را در بر خواهد داشت همچنین سبب می شود بسیاری از مشکلات واحدهای صنفی و شهروندان نیز حل و فصل شود.
وی عنوان کرد: فاز نخست شهرک صنفی در غرب بیرجند و در کمربندی جاده قدیم حاجی آباد واقع شده است که پیش بینی می شود دهه فجر امسال زمین در اختیار متقاضیان صنوف آلاینده قرار بگیرد.
مسئول کمیته اصناف و بازاریان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی بیرجند در ادامه به برنامه های این ایام اشاره کرد و افزود: دیدار اصناف با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در مراسم 12 بهمن، تغییر چهره شهر و آذین بندی واحدهای صنفی، سرکشی از پیشکسوتان اصناف و شرکت در مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا از جمله برنامه های دهه فجر در مرکز استان پیش بینی شده است.
یزدان شناس، شرکت اصناف و بازاریان در مراسم 22 بهمن ماه، همایش تجدید و عهد و پیمان بازاریان با ولایت فقیه روز 21 بهمن ماه مسجد الرسوال بازار، برگزاری دوره های آموزشی با موضوع اقتصاد مقاومتی، حضور بازاریان و اصناف در پیاده روی عمومی روز 20 بهمن، نشست بصیرت افزایی با خانواده اصناف و بازاریان در مسجد الرسول بازار، برگزاری دوره های آموزشی فقه بازار و تجلیل از بانوان نمونه و موفق در امور صنفی را از دیگر برنامه های این ایام عنوان کرد.
وی اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام مبارک دهه فجر با دهه فاطمیه مقرر شد بعد از دهه فاطمیه نسبت به برگزاری جشن ها اقدام شود.

** فعالیت 27 هزار واحد صنفی در استان
وی با بیان اینکه اصناف و بازاریان خراسان جنوبی 84 شهید تقدیم انقلاب کرده است، عنوان کرد: اصناف در طول انقلاب یکی از اقشار مهم و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی بودند که از جان و مال خود دریغ نکردند.
وی تعداد واحدهای صنفی فعال در استان را 27 هزار واحد دانست و گفت: سرانه واحدهای صنفی در کشور 27 نفر و در استان 15 نفر است.
وی با اشاره به اینکه 35 درصد اشتغال استان توسط اصناف و بازاریان ایجاد شده است،اظهار امیدواری کرد: با حمایت از این قشر اشتغال بیشتری ایجاد و با بررسی و رفع مشکلات اصناف، پویایی و اقتصاد اصناف با سرمایه گذاری هایی که در این زمینه خواهد شد رونق بیشتری بگیرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۹۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| حل مشکلات اصناف در میز خدمت

دریافت 11 MB

به گزارش قدس خراسان، امیر قربانپور اظهار کرد: در میز خدمت اعضای اتاق اصناف، روسای اتحادیه‌ها و دستگاه‌های مختلف که به اصناف مربوط می‌شود حضور دارند و مشکلات اصناف مطرح می‌شود.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار مشهد بیان کرد: مدیران دستگاه‌ها سعی می‌کنند توضیحات لازم را به اصناف بدهند یا همین جا موضوع مطرح می‌شود تا راه حل مناسبی پیدا شود و حرکت رو به جلو صنوف مختلف را فراهم کنیم.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در تهران
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • فیلم| حل مشکلات اصناف در میز خدمت
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • فیلم جمله جنجال‌ساز کارشناس تلویزیون؛ زن ‌بی‌حجاب، مزاحم شد!