Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارآفرین برتر تفرشی با اشاره به اینکه واردات شمع از چین، تاثیر جدی بر روی فروش تولیدات داخلی گذاشته است، گفت: علیرغم کیفیت پایین و قیمت بالای شمع های چینی، بسته بندی جذاب این محصولات توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، روزانه بیش از ۵ میلیارد تومان در ایران صرف خرید شمع می‌شود که از این میزان مبلغ هنگفتی نصیب واردکنندگان شمع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که ایران سومین تولیدکننده بزرگ پارافین در جهان است و کیفیت پارافین ایران در مقایسه با نمونه های چینی بسیار بالاست.

حمیدرضا طبری جوان ۳۷ ساله و کارآفرین برتر تفرشی که از ۱۴ سالگی نزد پدر، کار تولید شمع را آغاز کرده؛ در حال حاضر توانسته در کارگاه خود برای چندین نفر اشتغالزایی کند.

کارآفرینی و اشتغالزایی در کارگاه تولید شمع در تفرش

طبری در گفتگو با ندای تفرش؛ با اشاره به اشتغالزایی در کارگاه تولیدی‌ خود گفت: در حال حاضر ۴ نفر در کارگاه تولیدی شمع مشغول به کار هستند و ۱۲ نفر هم در منازل خود به بسته‌بندی این محصول مشغولند. تولید شمع در کارگاه به صورت اتوماتیک است و بسته‌بندی آن دستی انجام می‌شود.

 

وی به میزان تولید شمع در این کارگاه اشاره کرد و افزود: ماهیانه ۵ تا ۶ تُن پارافین برای تولید ۵۰ - ۶۰ هزار شمع استفاده می‌شود.

این کارآفرین برتر تفرشی با اشاره به سرمایه اولیه خود تصریح کرد: کارگاه با سرمایه اولیه معادل ۲۵۰ میلیون تومان راه‌اندازی شد و  سال گذشته نیز با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان از تسهیلات اشتغالزایی به منظور سرمایه در گردش استفاده کردیم که تا حدودی از مشکلات نقدینگی کارگاه کاسته شد.

تعطیلی بازار صادرات شمع در کشور

طبری به تعطیلی بازار صادرات شمع در کشور اشاره و ادامه داد: قبل از سال ۹۱، ماهیانه ۲۰ تا ۴۰ تُن شمع از کارگاه ما به کشورهای روسیه و آذربایجان صادر می‌شد که متاسفانه از سال ۹۱ به بعد صادرات شمع تعطیل شد و ما تاکنون نتوانسته‌ایم شمع‌های تولیدی کارگاه را صادر کنیم.

وی با اشاره به بازار فروش محصولات تولیدی کارگاه خود بیان کرد: شمع‌های تولیدی این کارگاه به تهران و سایر شهرها ارسال می‌شود و  مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

تأمین مواد اولیه تولید شمع در کشور با مشکل مواجه است

این کارآفرین برتر تفرشی با اشاره به اینکه مواد اولیه کارگاه به سختی تامین می شود، گفت: باتوجه به نوسانات بازار، پارافین موردنیاز از سوی شرکت نفت به صورت مستقیم در اختیار تولیدکنندگان این محصول قرار نمی‌گیرد و پارافین در بازار بورس از طریق واسطه‌گران که کار تصفیه پارافین را انجام می‌دهند، تهیه می‌شود که قیمت‌های ارائه شده از سوی آنان بسیار متفاوت و بالا است.

طبری اظهار کرد: قیمت پارافین متأثر از قیمت دلار است و با افزایش قیمت دلار، قیمت این محصول نیز بالا می رود. از ماه محرم امسال تاکنون قیمت پارافین هزار تومان افزایش یافته است که با توجه به بالابودن حجم پارافین خریداری شده، هزینه برای تولیدکننده شمع افزایش چشمگیری دارد.

بسته بندی جذاب؛ تنها دلیل پرفروش شدن شمع های بی کیفیت و گران چینی

وی با اشاره به اینکه واردات شمع از چین تاثیر جدی بر فروش تولیدات داخلی گذاشته است، بیان کرد: با اینکه شمع‌های چینی کیفیت چندانی ندارند، اما با بسته‌بندی جذاب و فریبنده خریدار را به خود جذب می‌کنند. در صورتی که قیمت شمع‌های چینی در مقایسه با شمع‌های تولیدی ایران، بسیار بالاتر است.

این کارآفرین برتر تفرشی تصریح کرد: پارافین مواد اولیه تولید شمع در داخل ایران وجود دارد اما به دلیل عدم حمایت از شمع‌سازان، سالانه حجم بالایی از شمع وارد کشور می شود که تولیدکنندگان داخلی را با مشکل مواجه کرده است.

جای خالی اتحادیه شمع سازان برای پیگیری مطالبات تولیدکنندگان شمع

طبری ادامه داد: تولیدکنندگان شمع در ایران کمتر از ۲۰ کارگاه تولیدی دارند که کارگاه تولیدی شمع تفرش از پرکارترین کارگاه‌های تولیدی محسوب می‌شود اما یکی از مشکلات ما در این زمینه نبود اتحادیه مخصوص شمع‌سازان است تا بتواند حمایت‌های لازم را انجام داده و مطالبات تولیدکننده‌ها را پیگیری کنند.

استقبال مردم از شمع وارمر

وی با اشاره به واردات شمع «وارمر» از چین گفت: از جمله کاربردهای این شمع، قرار دادن آن زیر ظرف غذا برای گرم نگه‌داشتن است که امروزه در کشور استفاده بسیار بالایی دارد اما سالیانه ارز زیادی از کشور به همین دلیل خارج می‌شود.

این کارآفرین برتر تفرشی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های کوچکی نظیر کارگاه تولیدی ما، توانایی تولید شمع «وارمر» را دارد اما برای راه‌اندازی خط تولید این محصول نیازمند سرمایه و تسهیلات هستیم تا دستگاه اتوماتیک تولید این نوع محصول را خریداری کرده و برای افراد بیشتری اشتغالزایی داشته کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند

هاشم علایی امروز در بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل گفت: واحدهای صنعتی با نگاه ویژه می‌توانند مسیر تولید و زمینه صادرات را تسهیل کنند که اخذ استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین المللی، یکی از الزامات ورود محصولات تولیدی به بازارهای داخلی و صادراتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: رعایت استانداردها در بخش تولید و افزایش محصولات صادراتی، از مولفه‌های لازم در دستیابی به تحقق شعار سال با مشارکت کارآفرینان و تولیدکنندگان است.

به گفته او، با حمایت از واحدهای تولیدی و ترغیب آنان به دریافت استانداردهای لازم به حضور آنان در بازارهای داخلی و بین المللی کمک می‌کنیم.

علایی با اشاره به حمایت شهرک‌های صنعتی از واحدهای تولیدی در قالب بسته‌های حمایتی افزود: این نوع مشوق‌ها باعث ارتقای محصولات تولیدی و افزایش صادرات کشور خواهد شد و تولید کنندگان می‌توانند از این ظرفیت مهم برای افزایش تولید و صادرات استفاده کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • معرفی کارگاه تولیدی انواع هاردباکس آماده و اختصاصی
  • جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است