Web Analytics Made Easy - Statcounter

توجیهات اخیر برخی از مسئولان بانک مرکزی در زمینه قطع کردن غیرمنتظره سرویس‌های پرداخت مبتنی بر ussd غیر قابل قبول است و بانک مرکزی باید در رابطه پاسخگو باشد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رمضانعلی سبحانی‌فر گفت:قطع کردن غیرمنتظره سرویس‌های پرداخت مبتنی بر ussd غیرکارشناسی است و ضربه غیرقابل جبرانی بر پرداخت‌های خرد کشور وارد می‌کند و مشکل اساسی برای شارژ اعتبار تلفن‌های همراه از طریق بانکداری الکترونیک ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطع سرویس ussd باعث می‌شود برخی مشترکین خطوط تلفن همراه که گوشی همراه هوشمند ندارند برای شارژ اعتبار بصورت سنتی اقدام به خرید اعتبار از مغازه‌ها کنند بنابراین بدیهی است قطع سرویس بصورت ناگهانی رانت ایجاد می‌کند و در صورتی اینکه این اقدام عجولانه انجام شود مسئولان مربوط به کمیسیون صنایع و معادن فراخوانده می‌شوند.

سبحانی فر افزود:استفاده از سرویس ussd، برای پرداخت در شبکه بانکی علاوه بر سرویس رسانی به شهروندان در مناطق روستایی و شهری باعث ایجاد کسب و کار‌های متعددی نیز شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:توجیهات اخیر برخی از مسئولان بانک مرکزی در زمینه قطع کردن غیرمنتظره سرویس‌های پرداخت مبتنی بر ussd غیر قابل قبول است و بانک مرکزی باید در رابطه پاسخگو باشد.

سبحانی فر گفت:در حال حاضر تلفن همراه بسیاری از روستاییان و مردم غیر هوشمند است، اما با استفاده از سرویس ussd پرداخت‌ها را در شبکه بانکی، انجام می‌دهند و از خدمات بانکی استفاده می‌کنند که در صورت قطع سرویس مذکور، شکاف دیجیتال و دسترسی نابرابر به خدمات شدید می‌شود.

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود:قطع سرویس ussd به طور ناگهانی و خلاف آنچه بانک مرکزی اعلام کرده بود که مشغول سازماندهی آن از طریق سامانه پیوند است، نشان دهنده عدم برنامه ریزی مشخص در زمینه پرداخت و بانکداری الکترونیک در کشور است.

گفتنی است سرویس ussd یکی از امکاناتی که بانکداری الکترونیک در اختیار ما قرار داده استفاده از کد‌های ussd بر روی تلفن همراه است که از این طریق فاصله ما تا بانک بدون نصب هیچ گونه نرم افزاری بر روی گوشی تلفن همراه تنها گرفتن چند عدد است. کد‌های ussd به معنای شماره‌هایی مثل *…# است که امروزه تبلیغات وسیعی درباره آن می‌شود. / منبع: خانه ملت

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد

بانک سرمایه با مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا و از محل آورده نقدی سهامداران، سرمایه خود را از مبلغ 4.000 میلیارد ریال به 104.000 میلیارد ریال افزایش می دهد. ناطقان: به گزاش روابط عمومی بانک سرمایه، این بانک با اخذ مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا سرمایه خود را از مبلغ 4.000میلیارد ریال به 104.000 میلیارد ریال معادل 2500درصد از محل آورده نقدی سهامداران افزایش می دهد.

شایان ذکر است این مرحله از افزایش سرمایه بانک سرمایه به ارزش 100 هزار میلیارد ریال و با هدف ورود نقدینگی و منابع مالی جدید، اصلاح ساختار مالی و افزایش کفایت سرمایه صورت می پذیرد و جایگاه این بانک را از نظر استانداردهای مالی به شدت تقویت می نماید.

دیگر خبرها

  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • موضوع عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌ها پیگیری شد
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • صالح، ستاره‌ای برای تمام خطوط استقلال!
  • دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف