Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@13:41:02 GMT

جعبه سیاه کشتی چینی کریستال پاک شده است

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۱۰۶۳۴

اقتصاد > انرژی - خانه ملت به نقل از برومندی نوشت:جعبه سیاه کشتی کریستال پس از حادثه این کشتی روشن بوده و معمولا دو ساعت بیشتر اطلاعات را ذخیره نمی کند، قابل استفاده نبوده و اطلاعات آن پاک شده و اطلاعات بعدی روی آن ذخیره شده است.

محمدمهدی برومندی با بیان اینکه مصاحبه با خدمه کشتی چینی در آینده منتشر می شود، گفت : در حال حاضر با توجه به اینکه تمامی ابعاد موضوع در حال بررسی است ، همانند جعبه سیاه ممکن است طرح برخی مسائل روی تمام مسئله تاثیر متفاوتی داشته باشد ، بنابراین باید در یک فضای کارشناسی که حقوقدانان جمهوری اسلامی حضور دارند ، مصاحبه ها انجام شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر موضوع مهم این است که ما به خدمه کشتی کریستال دسترسی پیدا کرده ایم و با پرسنل مصاحبه شده، و مصاحبه های آنها ضبط شده است ، افزود : موضوع جعبه سیاه با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در حال بازخوانی است که در یک جمع بندی باید تمام ابعاد موضوع مورد بررسی قرار گیرد چراکه مسئله سانچی یک موضوع فنی و پیچیده است بنابراین طرح فوری آن در جامعه می تواند مسائل و مشکلاتی ایجاد کند و حتی روی روند پیگیری آن اثرات منفی داشته باشد .

حادثه سانچی یک تصادم دریایی است و هیچ اتفاق غیرطبیعی در آن رخ نداده است

وی ادامه داد: در تمام دنیا این اتفاق رخ می دهد نه اینکه تنها درباره موضوع کشتی سانچی این اتفاق رخ داده باشد و زمانی که چنین اتفاقی رخ می دهد ، در یک فضای حقوقی و بسته بررسی می شود و نتیجه آن به صورت شفاف به مردم اعلام می شود.
نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدمه چینی تنها روند اتفاق را تشریح کرده اند ، افزود: این موضوع کاملا یک تصادم دریایی است و هیچ موضوع غیرطبیعی در این پرونده وجود ندارد ، اما اینکه چه کسی مقصر است و چه اتفاقاتی رخ داده باید پس از بازخوانی جعبه سیاه جمع بندی شود .

جعبه سیاه معمولا دو ساعت بیشتر اطلاعات را ذخیره نمی کند،اطلاعات بعدی روی کریستال ضبط شده است

برومندی با اشاره به اینکه جعبه سیاه در کشور چین و با نظارت جمهوری اسلامی ایران در حال بازخوانی است ادامه داد : 5 کشور در این مسئله ذینفع هستند که شامل کره جنوبی که سازنده این کشتی است ، پاناما که از پرچم کشور آن برای کشتی استفاده شده، هنگ کنگ که کشتی متعلق به آن است، چین که این اتفاق در آبهای سرزمینی اش رخ داده و جمهوریاسلامی ایران که مدیریت کشتی را بر عهده داشته ، می شود و بازخوانی جعبه سیاه با حضور این 5 کشور انجام می شود .

وی با بیان اینکه جعبه سیاه کشتی کریستال عملا قابل استفاده نبود و اطلاعاتی نداشته است ، اظهار داشت : جعبه سیاه کشتی کریستال به دلیل اینکه پس از حادثه این کشتی روشن بوده و معمولا دو ساعت بیشتر اطلاعات را ذخیره نمی کند، جعبه سیاه آن قابل استفاده نبوده و اطلاعات بعدی روی آن ذخیره شده است.

متن مصاحبه با خدمه کشتی کریستال در آینده منتشر می شود

این نماینده مردم در مجلس دهم ، تصریح کرد : کشتی کریستال به سواحل شانگهای منتقل شده و اطلاعات جعبه سیاه کشتی کریستال قابل دسترس نبوده است اما چون اطلاعات کشتی سانچی کاملا وجود دارد ، و در محدوده زمانی که رخ داده تمام اطلاعات ضبط شده و هیچ خدشه ای بر موضوع وارد نمی کند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت و گوی خود با خانه ملت ، با بیان اینکه در آینده متن مصاحبه با خدمه کشتی کریستال منتشر می شود ، تصریح کرد : در حال حاضر چون در روند رسیدگی به پرونده هستیم ، این موضوع فعلا محرمانه می ماند، البته در حال حاضر مصاحبه با خدمه کشتی سانچی به اتمام رسیده است اما اگر نیاز باشد بار دیگر مصاحبه انجام می شود.

35224

کلید واژه‌ها : سانچی sanchi - حمل و نقل دریایی - حوادث دریایی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۰۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیسی‌ها در لیست سیاه گل‌محمدی

به گزارش قدس آنلاین، هرچند هنوز مدیران تراکتورسازی تبریز موفق به کسب مجوز قطعی حضور یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی این تیم در رقابت‌های لیگ برتر نشدند، اما به صورت چراغ خاموش تمامی سیاست‌گذاری‌های این تیم با پلن مورد نظر یحیی در حال انجام است تا به محض معرفی رسمی او فضا برای فعالیتش در این تیم مهیا باشد. یحیی  با برنامه دوساله مالک متمول تیم تبریزی و با هدف رساندن تراکتور به فینال لیگ قهرمانان یا همان نخبگان آسیا، با شروطی نظیر بستن تیم با اختیار تام و اختیارات دیگر ، با تراکتور به توافق نهایی می رسد. رقم مالی این توافق، هنوز افشا نشده است، اما گفته می‌شود کمتر از یک میلیون دلار نخواهد بود!

گفته می‌شود گل‌محمدی در حال حاضر تمامی اتفاقات ریز و درشت این باشگاه را زیر نظر دارد و با انتقال ایده‌های خود به حمیدمطهری به این سبک و سیاق تراکتورسازی را در هفته های پایانی همراهی می‌کند.اتفاقاً حمید مطهری در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا یحیی گل‌محمدی دستورات تمرینی را به او می‌دهد، گفته بود: امیدوارم اتفاقات خوبی رقم بخورد. به هر حال آنچه اهمیت دارد موفقیت تراکتور در بازی های پیش رو است. قطعاً در ادامه راه تغییراتی خواهیم داشت که به موقع متوجه آن‌ها خواهید شد.

اما یک سؤال مهم و حیاتی برای هواداران پرشمار تراکتورسازی در مقطع فعلی این است که آیا یحیی در صورت حضور در سمت سرمربیگری تراکتور با این بازیکنان ادامه خواهد داد یا اینکه دوباره ترکیب فنی بازیکنان نماینده تبریز دستخوش تغییر و تحولات اساسی قرار خواهد گرفت.

اخبار غیر رسمی حکایت از این دارد گل محمدی در طرح اولیه خود اعلام کرده در صورت قبول مربیگری تراکتور به تعدادی از بازیکنان دانه درشت این تیم نیاز ندارد و باید با این بازیکنان تسویه حساب شود.

گویا یحیی گل محمدی اعتقادی با حضور بازیکنان سابق پرسپولیس که روزی از آن‌ها در ترکیب تیمش استفاده می‌کرد، ندارد، به همین دلیل به احتمال فراوان اگر یحیی هدایت تراکتور را در دست گیرد، باید منتظر خداحافظی قریب الوقوع شجاع خلیل زاده، سیامک نعمتی، مهدی شیری و محمد نادری باشیم،همچنین گفته می‌شود گل‌محمدی اعتقادی به ادامه فعالیت گوستاوو هم ندارد که این ماجرا مطمئناً سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد.

حالا باید دید انتشار این خبر با مقاومت هواداران همراه خواهد شد یا اینکه آن‌ها نیز از تصمیم گل‌محمدی استقبال خواهند کرد تا زمینه تغییر و تحولات گسترده در این باشگاه در آستانه بازی سرنوشت‌ساز این تیم برابر استقلال کلید بخورد.

نکته تأمل برانگیز دیگر اینکه برخی مدعی شدند ممکن است پس از این تصمیم بازیکنان تراکتور به دو دسته تقسیم شوند که این مسئله می‌تواند پیامدهای خطرناکی برای تراکتور به همراه داشته باشد، به ویژه اینکه این بازیکنان در میان برخی هواداران دارای وجهه خوبی هستند و این ماجرا می تواند یک جنجال بزرگ را به دنبال داشته باشد.

روی نیمکت هم البته یحیی دنبال حضور کریم باقری است. در این خصوص تلاش‌هایی انجام شده اما اگر به نتیجه نرسد یحیی قصد دارد با همان کادری که در شهرخودرو همکاری می کرد در تبریز هم حضور داشته باشد. بدین ترتیب علاوه بر سونامی در داخل زمین باید شاهد تغییرات گسترده روی نیمکت نماینده تبریز هم باشیم.

سینا حسینی

دیگر خبرها

  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • گربه سیاه و سپاهان؛ این نبرد، تمام نمی‌شود
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • پرسپولیسی‌ها در لیست سیاه گل‌محمدی
  • کریستال پالاس برای مارک گوئهی بیش از ۵۵ میلیون پوند می‌خواهد
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود