Web Analytics Made Easy - Statcounter

با هدف ترویج صرفه جویی در مصرف آب اولین جشنواره فراگیر اولین واژه برای دانش آموزان مقطع ابتدایی رودان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودان نیوز ؛ با حضور بیش از ۶۰۰ دانش آموز رودانی ،امام جمعه و فرماندار رودان و جمع زیادی از مسئولین و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان، جشنواره فراگیر اولین واژه «آب »با هدف ترویج صرفه جویی و مصرف درست آّب در محل سالن پیامبر اعظم (ص) اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر با کمبود جدی آب در سطح کشور مواجهیم و پیش بینی ها از ادامه روند خشکسالی در چند سال آینده حکایت دارد. به رغم این مسئله هنوز هم بخش زیادی از جامعه خطر کم آبی را چنان که باید درک نکرده و یا آگاهی لازم در خصوص نحوه مدیریت مصرف آب را ندارد که در این خصوص آگاهی، اطلاع رسانی و تغییر شیوه الگوی مصرف امری ضروری است.

تجربه نشان داده است که کودکان و نوجوانان بهترین گزینه برای آموزش های زیست محیطی و اصلاح الگوی مصرف هستند که علاوه بر خود قابلیت تاثیرگذاری بالایی بر دیگران و بزرگسالان دارند ، در آموزش‌های آبی، معمولاً مخاطب از میان اقشار مختلف است، اما در این میان، دانش آموزان و نوجوانان جایگاه ویژه ای دارند چرا که از یک سو دانش آموزان تاثیرپذیری و آموزش پذیری بالایی دارند و از دیگر سو می‌توانند بر روی افراد دیگر نظیر افراد خانواده و همسالان تاثیرگذار باشند.

دانش آموزان بهترین رسانه برای رساندن پیام اهمیت آب هستند. کودکان و نوجوانان هم تاثیر پذیر و هم تاثیرگذار هستند. بنابراین آموزش و مشارکت دادن آنها در طرح هایی مثل همیار آب یا حامی آب و از این قبیل، نظیر آنچه در طرح همیار پلیس رخ داد، علاوه بر تقویت حس مسئولیت پذیری در آنها، می تواند موجبات تعمیق باورها و ترویج هنجارهای درست در مدیریت مصرف منابع آب از طریق آنها در سطح خانواده ها را فراهم سازد.

از این رو اداره آب و فاضلاب شهرستان رودان با پشتیبانی و حمایت  شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان با برگزاری جشنواره فراگیر آب برای دانش آموزان مقطع ابتدایی گام بلندی  را در راستای تحقق اهداف سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف برداشته است .

قنبر داوری مدیر اداره آّب و فاضلاب شهری رودان در حاشیه این جشنواره در گفت وگو با خبرنگار رودان نیوز گفت:برگزاری این جشنواره که به صورت موزیکال و با نمایش های طنز و به زبان کودکانه، مصرف صحیح آب را به دانش آموزان مقطع اول ابتدایی آموزش می دهد مطمئناً بسیار مؤثر در ترغیب دانش آموزان در درست مصرف کردن آب می باشد.

وی افزود :برگزاری جشنواره نخستین واژه آب در شهرستان رودان نه تنها به دلیل برخورداری از مضامین مصرف صحیح آب، دانش آموزان را ترغیب به درست مصرف آب می کند بلکه بخاطر شیوه برگزاری این جشنواره که بسیار شاد و موزیکال و به زبان طنز بود در شاداب کردن دانش آموزان هم بسیار مؤثر می باشد.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهری رودان در ادامه اظهار کرد: جشنواره نخستین واژه آب همه ساله با همکاری شرکت آبفا هرمزگان و به همت اداره آب و فاضلاب رودان  به جهت یادگیری واژه آب توسط دانش آموزان این جشنواره برگزار می شود که در این راستا شرکت آبفا استان هرمزگان با استفاده از گروه های هنری در قالب نمایش های موزیکال، طنز و محیطی سرشار از شادی و خنده دانش آموزان ، درست مصرف کردن آب  را راهنمایی می کنند.

داوری در پایانخاطر نشان کرد: در این جشنواره هنرمندان با زبان کودکانه، به دانش آموزان یاد دادند که با یک لیوان آب مسواک بزنند و در موقع استحمام از آب بازی در حمام پرهیز و باید در مدت کوتاه حداکثر ۱۰ دقیقه حمام کنند و در زنگ تفریح در آبخوری از لیوان استفاده کنند و شیر آب را باز نگذارند .










انتهای پیام /د

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز شنبه اولین محفل شعر ارادت رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی در شهرستان هویزه با اجرای زیارت خاصه امام رضا (ع) توسط خادمان بنیاد امام رضا (ع) مستقر در استان خوزستان آغاز شد.

در این مراسم شعرخوانی توسط علی ختروشی، سید امین موسوی، زکی سواری، محمد جواد ساعدی منش، علیرضا کوتی و علی سواری اجرا شد.

از سال گذشته جشنواره شعر عربی صرفاً محدود به یک اختتامیه نیست و با تدبیری که صورت گرفت در چندین شهرستان خوزستان برگزار می‌شود.

امسال نیز در ۶ شهرستان برنامه‌هایی تحت عنوان شب شعرهای رضوی برگزار می‌شود که به اختتامیه جشنواره بین‌المللی شهید رضوی منتهی می‌شوند.

کد خبر 6089943

دیگر خبرها

  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد