Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان همدان از انهدام 77 باند تهیه و توزیع مواد مخدر و کشف بیش از 5 و نیم تن انواع مواد مخدر طی سال‌جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع، سردار بخشعلی کامرانی صالح صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر اظهار کرد: ۶۰ درصد جرایم ناشی از کم آگاهی مردم است بنابراین رویکرد آموزشی رسانه ها می تواند همواره یاریگر پلیس در تأمین امنیت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تلفیق هنر و آموزش در عملکرد نیروی انتظامی استان به ویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره و تشریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در حوزه پیشگیری اقدام به برگزاری برنامه ‌های فرهنگی هنری از قبیل برپایی نمایشگاه، تئاتر خیابانی، مسابقه نقاشی و خدمات مشاوره‌ای در سطح محلات همدان کرده است.

فرمانده انتظامی استان همدان همچنین از انهدام 77 باند تهیه و توزیع مواد مخدر طی سال‌جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سا‌ل‌جاری تاکنون بیش از ۵ هزار نفر مصرف کننده و توزیع کننده خرد در سطح استان دستگیر شده و به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ دلالت داده شده اند.

وی به جمع آوری قریب به ۵ و نیم تن از انواع مواد مخدر در سطح استان اذعان داشت و افزود: بیش از ۸۰۰ کیلوگرم تریاک در عملیاتهای مشترک با سایر استان‌ها کشف و ضبط شده و طی 3 هفته گذشته در دو مرحله حدود 30 کیلوگرم هروئین به دست آمده است.

*دستمال تا 800 برابر هشیش اعتیادآفرین است

مقام ارشد انتظامی استان همدان  ضمن تأکید بر اثرات سوء و تخریب بالای مواد مخدر صنعتی تصریح کرد: کسی که یک بار از این مواد به ویژه "گل" و یا "دستمال" استفاده کرده باشد ترک آن بسیار مشکل خواهد بود و چون طرز تهیه و دسترسی به آن از طریق شبکه های اجتماعی آموزش داده می شود صرف کنترل مرزها نمی‌توان مانع تهیه و توزیع آن در شهرها بود.

وی با اشاره به توزیع ماده مخدر گل در بین نوجوانان و جوانان به ویژه دانشجویان بیان کرد: این گیاه دو جنسیتی به شکل سیگار تهیه می شود و در دسترس افراد قرار می‌گیرد همچنین ماده مخدر دستمال که از 100 تا 800 برابر هشیش توهم زا و اعتیادآورتر است یکی دیگر از ابزارهای حمله دشمنان به جوانان کشور شده است.

*88 پرونده کالای قاچاق صد میلیون تومانی و بیشتر

سردار کامرانی صالح به اجرای بیش از دو هزار طرح عملیاتی و اجرایی در سطح استان اشاره و بیان کرد: طرح های حضور در صحنه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.

وی ضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: در راستای مبارزه با ورود کالای قاچاق که یکی از سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی است، ۲۴۳ عملیات کشف کالای قاچاق صورت گرفته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: عملیات‌های کشف و مبارزه با ورود کالای قاچاق منجر به متلاشی شدن ۱۳۰ باند و دستگیری 4هزار فرد متخلف شده و در 88 مورد که ارزش ریالی کشفیات بیش از 100 میلیون تومان بوده تشکیل پرونده انجام شده است که مجموعا 150 میلیارد تومان ارزش ریالی داشته اند.

وی با بیان اینکه ۵ هزار شبگرد و سرایدار و نگهبان محله در سطح استان ساماندهی شده اند متذکر شد: ۶۵ هزار فقره پرونده قضایی در پاسگاه های استان تکمیل و تحویل مراجع قضایی شده است و 569 هزار برگ ابلاغ اوراق قضایی صورت گرفته است.

سردار کامرانی صالح  تبیین کرد: برخورد با اراذل و اوباش یکی از محورهای پلیس در حفظ  تأمین امنیت شهروندان بوده است که در این زمینه اقداماتی صورت گرفته و تعدادی از اراذل و اوباش سابقه‌دار بازداشت و زندانی شدند.

وی همچنین گریزی هم به عملکرد پلیس فتا داشت و عنوان کرد: ۳۰۰ فقره پرونده در حوزه مجرمیت سایبری تشکیل شده و 590 نفر از مجرمین در این حوزه که تحت عناوین مجرمانه مزاحمت و اخاذی فعالیت می کردند شناسایی و دستگیر شده اند.

این مقام انتظامی تأکید کرد: امروز دشمن از طریق شبکه های اجتماعی به شدت روی باورها و اعتقادات دینی و احساس امنیت مردم کار می کند و رسانه ها می توانند در ممانعت از نشر اکاذیب بسیار مؤثر واقع شوند.

*کاهش 18 درصدی جرایم خشن در استان همدان

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه جرایم خشن در استان نسبت به سال گذشته 18 درصد کاهش داشته اما در جرایم خرد مقداری افزایش در آمارها مشاهده می شود تبیین کرد: طی سال جاری 30 باند سرقت متلاش شده و خوشبختانه در سطح کشور در موضوع سرقت از استان های مطلوب هستیم و در سطح استان هم ۷۵ درصد وقوع سرقت ها در مرکز استان است و ۱۰ تا ۱۲ درصد ملایر و ۵ الی ۶ درصد در نهاوند و اسدآباد و سایر شهرستان یک تا دو درصد هستند.

وی در ادامه به تلاش های پلیس راهور با وجود افزایش ۱۰ درصدی ترددهادر محورهای مواصلاتی امسال  اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ درصد کاهش تصادفات فوتی در در درون شهر و یک درصد کاهش در همین موضوع در خارج از شهر  ثمره تلاش‌ها و پیگیری های پلیس راهور بوده که مجموعا  آمار تصادفات قوتی را در سطح استان، 5درصد کاهش داده است.

 سردار کامرانی صالح با بیان اینکه در پلاک گذاری وسائط نقلیه بیش از هزار فقره برای موتور سیکلت و 11 هزار فقره برای خودرو صورت گرفته است اظهار کرد: امسال حود 66 هزار فقره گذرنامه صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 2 درصد افزایش در این موضوع شکل گرفته و همچنین 83 هزار فقره گواهینامه در این مدت صادر شده است.

وی در ادامه به همکاری برخی از مردم در زمینه پلیس افتخاری اشاره و تبیین کرد: در مرکز استان و شهرستانها تعدادی از مردم در قالب نیروهای بسیج و پایگاه‌های مردمی در زمینه پلیس افتخاری با رویکرد امنیت محله محور همکاری می کنند که همکاری آنها در زمینه اطلاعاتی است و همکاری عملیاتی ندارند و در تلاش هستیم این برنامه را برای آینده انسجامبخشی کرده و عملیاتی کنیم.

*غیبت مشمولان خدمت بخشیده می شود

ارشد مقامات انتظامی استان خاطرنشان کرد: قریب به ۷ هزار نفر اعزام مشمولین خدمت نظام وظیفه در حوزه معاونت مذکور صورت گرفته است و به مناسبت ایام ا... دهه فجر غیبت مشمولان خدمت که تاکنون به هر دلیلی از معرفی و انجام خدمت وظیفه سرباز زده اند بخشیده می شود.

وی همچنین گریزی هم به ادای وظایف ناجا در اغتشاشات اخیر داشت و لیان کرد: بیش از ۹۶ درصد از مردمی که درآن روزها تظاهرات می‌کردند مطالبه گر بودند و حدود ۳الی ۴ درصد از افراد حاضر در این تجمعات از قبل برای سؤاستفاده از این فضا برنامه داشتند.

سردار کامرانی 3صالح متذکر شد: در ملاقات‌های میدانی و حضوری با مکردم 1400 نفر از شهروندان اقدام به طرح مسائل و مشکلات خود داشته اند و از طریق تلفن گویای197، ۳۱هزار تماس در قالب پیشنهاد، انتقاد و تقدیر از پلیس صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه ۲۵ درصد موضوع تقدیر از پلیس افزایش داشته است.

وی ضمن تأکید بر این امر که می توان 60 درصد جرایم با با اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم تحت کنترل درآودر گفت: بیش از دو هزار و ۵۰۰ جلسه آگاه سازی در حوزه های مختلف را درمساجد، مدارس، بازار و ... برگزار شده که مجموعا قریب به ۳۰۰ هزار نفر مخاطب را تحت پوشش قرار داده ایم.

فرمانده انتظامی استان همدانبا اشاره به استقرار 45 مرکز مشاوره ناجا در سطح استان و ارائه خدمات مشاوره ای در  6هزار پرونده بیان کرد:در جهت افزیش آگاهی مردمی 62 نمایشگاه عفاف و حجاب در راستای مسائل فرهنگی و عقیدتی تشکیل شده و 82هزار بروشور در حوزه های مختلف توزیع شده است همچنین ۱۰۰۰ تخته بنر برای اطلاع رسانی در سطح شهر نصب شده است.  ۴۵ مرکز مشاوره در سطح استان داریم که بیش از ۶ هزار فقره پرونده مشاوره داشته ایم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد