Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@10:47:22 GMT

سالار عقیلی «راز خیام» را برملا می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۱۱۴۲۴

سالار عقیلی «راز خیام» را برملا می‌کند

آلبوم «راز خیام» با صدای سالار عقیلی، آهنگسازی امیرحسین طریقت و تنظیم بهزاد عبدی توسط موسسه فرهنگی هنری «نای و نی»منتشر می‌شود. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، این آلبوم توسط بهزاد عبدی برای ارکستر تنظیم‌شده و توسط ارکستر ناسیونال اکراین به اجرا درآمده است. «راز خیام» دارای شش قطعه به نام‌های سرمست، جهان گذران، ره دور، دست افشان، جام لطیف و اسرار ازل برروی رباعیات خیام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این اثر علاوه بر ارکستر ناسیونال اکراین، نوازندگان ایرانی علی طریقت (سه‌تار)، محمد طریقت (دف)، آزاد میرزاپور و هیلا فیض‌پور (تار)، سینا جهان آبادی (کمانچه)، رضا طریقت (قیچک)، صدا سدیفی و امیرحسین مختاری (قانون)، نوشین پاسدار و آرش سعیدیان (عود) در کنار امیرحسین طریقت آهنگساز و نوازنده سازهای کوبه‌ای به نوازندگی و هنرنمایی پرداخته‌اند.

بهزاد عبدی علاوه بر تنظیم قطعات برای ارکستر، به‌عنوان ناظر ضبط این اثر نیز حضورداشته و صدابرداری آلبوم بر عهده حمید عسگری استودیو پارس و خانه صدا (اکراین، کیف) بوده و میکس و مسترینگ آن در استودیو پاپ و توسط امید اصغری انجام‌شده است.

«راز خیام» سالار عقیلی با آهنگسازی امیرحسین طریقت و تنظیم بهزاد عبدی به همت موسسه فرهنگی هنری «نای و نی» به مدیریت مهدی کاشی به‌زودی منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شفیعی، هنرمند برجسته موسیقی و رهبر و بنیان‌گذار ارکستر ملی موسیقی اصفهان پس از تحمل ماه‌ها رنج بیماری درگذشت.

مرتضی شفیعی به دلیل ابتلاء به بیماری کبد و پس از انجام پیوند کبد دچار عفونت ریوی شده و در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند موسیقی ایرانی، متولد سال ۶۳ در اصفهان است، سابقه نوازندگی در ارکستر ملی ایران، ارکستر سمفونیک صدا و سیما، همکاری با ارکستر سمفونیک کنسرواتوآر چایکفسکی مسکو و … را داشته و در سال ۹۱ مقام اول جایزه جشنواره موسیقی فجر را به دست آورده بود.

او نوازندگی را نزد اساتیدی همچون هوییک باغومیان، ابراهیم لطفی، علی رحیمیان، ربکا هافمن، روبن گوسمیان و آهنگسازی را نزد لوریس چکنواریان، کامبیز روش‌روان، منوچهر صحرایی، امیر اسلامی و ولادیمر خوستیف آموزش دیده است.

مراسم تشییع پیکر این هنرمند موسیقی فردا در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090621

دیگر خبرها

  • رسول جعفریان: مبدع اصطلاح کذایی خلیج عربی جمال عبدالناصر نبود/ نوشته‌ی داخل عبای بحرینی برملا می‌کند
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • قدیمی: سرمربی هاکی بانوان در صورت کسب مقام آسیایی می‌ماند
  • خاطره خنده‌دار غفوریان از اشتباه گرفتنش با اکبر عبدی! (فیلم)
  • آرتتا در کادر فنی‌اش بهزاد غلامپور دارد! (عکس)‏
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • واژگونی تراکتور منجر به فوت کشاورز مهابادی شد
  • خوشحالی عبدی یک مخاطب خاص داشت (عکس)