Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین گردهمایی آموزشی افزایش بهره وری تولید سیب زمینی به همت تعاونی سیب زمینی کاران بهار روز چهارشنبه 11 بهمن ماه در فرهنگسرای آیت الله بهاری برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه، از آنجا که شهر بهار قطب تولید سیب زمینی کشور بوده و اکثر کشاورزان این شهر به تولید سیب زمینی مشغول هستند ، دوره های آموزشی جهت بالا بردن دانش این کشاورزان در شهر بهار در طول سال از سوی نهادهای متولی برگزار می شود که در آن کشاورزانی از سراسر شهرها و روستاها شرکت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس تعاونی سیب زمینی کاران شهرستان بهار زمستان امسال دومین گردهمایی آموزشی افزایش بهره وری تولید سیب زمینی را روز چهارشنبه 11 بهمن ماه از ساعت 9:30 در سالن آیت الله بهاری برگزار می کند.

این گردهمایی با هدف آموزش کشاورزان با روش های افزایش کیفیت غده های سیب زمینی جهت بازار پسندی بهتر و روش های کاهش خسارت ناشی از برخی تنش های محیطی مانند دمای بالا و پایین ، رطوبت و خشکی برگزار می شود.

همچنین در این کارگاه یک روزه کشاورزان با روش های تشخیص و انتخاب بذر سالم از روی برخی علائم ظاهری و داخلی غده و تشخیص برخی از علائم عوامل غیر بیماری زا از علائم بیماری زا آشنا می شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی

ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

به گفته او، پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.

دشتبانی گفت: خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در سربیشه برگزار شد
  • سفر بهاری به روستای ازغد طرقبه از لنز دوربین شهروندخبرنگار
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند