Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هیچ راهکاری برای نظام سلامت به جز نظام ارجاع و همان پزشک خانواده وجود ندارد چرا که با این طرح توانسته ایم، ۶۵ درصد دیابتی های استان را شناسایی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، دکتر علی بهادر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه دانشگاه باید افراد را آماده کند تا برای تولید آشنا شوند، گفت: مهمترین بخش هر کشور دانشگاه است که تربیت کننده نیروی انسانی است، نیروی انسانی خوب باعث می شود تا کشور، پیشرفت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم یکی از دانشگاه های مادر کشور است و بسیاری از درمان ها برای اولین بار در کشور، در این شهر روی می دهد، اضافه کرد: این دانشگاه قطب تامین سلامت است و پزشکان متبحر و دانشمند دارد که باعث شده شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور معرفی شود و این رونق و توسعه شهر را به دنبال دارد.

 

دکتر بهادر در بحث «پزشک خانواده» هم گفت: نارضایتی ها به خاطر عدم اطلاعات کافی است که باید کنترل هزینه داشته باشیم چرا که بزرگترین هزینه هر کشوری هزینه سلامت است که بسیاری از کشورها بیشترین مبلغ برای این مهم انجام می دهند.

 

وی افزود: در هر کشوری برگ ارجاع وجود دارد و پزشک خانواده در کشورهای مختلف وجود دارد و در استان های مختلف به شکل های مختلف به اجرا رسیده است و اخیرا به یک شکل واحد در کشور اجرا می شود، مدلی که در فارس اجرا شده با یک تغییراتی به شکل کشوری اجرا می شود.

 

دکتر بهادر با تاکید بر اینکه ساماندهی و اجرای پزشک خانواده با شاید ارزان شدن همراه نباشد، باید در درازمدت نگاه کنیم که چه عوارضی وجود دارد، اضافه کرد: هیچ راهکاری برای نظام سلامت به جز نظام ارجاع و همان پزشک خانواده وجود ندارد چرا که با این طرح توانسته ایم، 65 درصد دیابتی های استان را شناسایی و باید مردم را آگاه و نظام ارجاع را قوی تر کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های سالک در خرامه و آباده کنترل کردیم و اکنون این کانون در بیضا دیده شده است، افزود: بیشترین مشکل ما سالک روستایی هست، در مورد سالک در شهر شیراز، موردی است و مشکل خاصی نداریم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی دبیر کارگروه توریسم و سلامت است، تاکید کرد: 10 بیمارستان را مجوز دادیم که بتوانند توریسم خارجی را پذیرش کنند که این بیمارستان ها خصوصی است.

 

وی با اشاره به اینکه مسئله توریسم پزشکی، نیازمند کار بیشتر است، اظهار داشت: اگر مسائل سیاسی و روابط بین کشورها حسنه باشد، شیراز می تواند از کشورهای حاشیه خلیج فارس بیمار بپذیرد و اکنون 2 بیمارستان خیریه هم بیماران خارجی را پذیرش می کند.

 

دکتر بهادر با تاکید بر اینکه هفت هزار و 500 میلیارد ريال بدهی بیمه ها به این دانشگاه است، تاکید کرد: چهار هزار و 200 میلیارد ريال آن بدهی سازمان تامین اجتماعی است و یک تا سه درصد درآمد بیمارستان ها را خرج آموزش می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه ماهانه چندین مورد ادعا می کند که دارو کشف کرده است،‌ افزود: یک نفر ادعا کرده بود داروی ایدز را ارائه کرده است که علی رغم حمایت ما، این دارو هیچ اثری نداشت.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اجرای برنامه درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در تمام بیمارستان‌های تابعه ابن دانشگاه گفت: درمان رایگان کودکان یک سرمایه گذاری بسیار مفید روی سلامتی آن‌ها در بزرگسالی است. - اخبار اجتماعی -

 دکتر حسین قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از آغاز اجرای طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و اظهار کرد: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران به طور کامل در حال اجراست.

وی افزود: تا هفته‌های گذشته برخی از بیمارستان‌ها در استنباط و اجرای آیین‌نامه این برنامه دچار مشکلات کوچکی بودند و در مواردی، پس از ابلاغ این آیین‌نامه، نسبت به اخذ مبالغی بر اساس قوانین قبلی از خانواده‌های کودکان زیر هفت سال اقدام کرده بودند که در همه این موارد، بازرسان معاونت درمان تذکر دادند و مشکلات اجرایی این آیین‌نامه مرتفع شد بنابراین الان هیچ بیمارستانی نیست که از کودکان زیر 7 سال بابت درمان و بستری مبلغی دریافت کند. 

قناعتی گفت: براساس این برنامه، سازمان‌های بیمه‌گر پایه مکلفند صددرصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و سرپایی فوریت‌های پزشکی شامل معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری و توان‌بخشی و همچنین خدمات بستری و بستری فوریت‌های پزشکی و جراحی‌ها را پرداخت کنند. 

وی درباره اثرات مثبت اجرای این برنامه گفت: ‌سلامت کودکان زیر هفت سال برای جامعه بسیار مهم است؛ مطالعات نشان داده هر یک دلار هزینه‌کرد برای سلامتی کودکان، معادل هفت دلار هزینه‌ای است که برای سلامتی بزرگسالان خرج می‌شود بنابراین این اقدام سرمایه‌گذاری بسیار پرفایده است.

ماجرای آغاز درمان رایگان کودکان زیر 7 سال از امروز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: از سوی دیگر سلامتی در دوران کودکی متضمن سلامتی در دوران بزرگسالی نیز هست. به عبارت دیگر کودکی که سلامت باشد و از نظر بیماری‌ها شناسایی و درمان شود یک عمر در سلامت زندگی خواهد کرد و بنابراین هزینه‌های نظام سلامت نیز از این طریق کاهش پیدا خواهد کرد. 

قناعتی خاطرنشان کرد: همچنین اگر اصول سلامتی کودک رعایت شود کودک بهره هوشی بالاتر خواهد داشت و در عملکرد شغلی‌اش نیز موفق‌تر خواهد بود که این موضوع به رشد اقتصادی کشور نیز کمک می‌کند. افرادی که کودکی خود را به سلامت طی کرده‌اند در تحصیلات خود نیز موفق‌تر خواهند بود و به بالندگی کشور در حوزه‌های علمی، سیاسی و فرهنگی نیز کمک می‌کنند. از طرفی میزان آسیب‌های اجتماعی نیز در افرادی که کودکی خود را به سلامتی طی می‌کنند کمتر است و بنابراین جوامع را نیز با مشکلات کمتری مواجه می‌کنند. 

وی با بیان اینکه مطالعات نشان داده بروز برخی از انواع بیماری‌ها در کودکی باعث اختلال در رشد کامل مغزی کودکان خواهد شد، بیان کرد: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال که باهدف ارتقای سلامتی کودکان در حال اجراست با افزایش کمک به رشد مغزی کودکان، باعث کاهش احتمال بزهکاری و کاهش شکل‌گیری شخصیت‌های ضداجتماعی می‌شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که سلامت روانی و معنوی کودکان نیز بخشی از ابعاد سلامتی آنها را تشکیل می‌دهد، تأکید کرد: خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که از بدو تولد تا هفت سالگی، شخصیت اصلی کودک شکل می‌گیرد؛ تربیت خانواده‌ها باید مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی و فرهنگ همنوع‌دوستی، شجاعت، ایثارگری و ... باشد اما متأسفانه الان شاهد این هستیم که والدین به راحتی گوشی تلفن همراه خود را در دسترس خردسالان قرار می‌دهند که این موضوع روی رشد فرهنگی کودک اثرگذار خواهد بود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور