Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، الله نظر اسعدزاده، امروز۱۰ بهمن‌ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: همایش نقش و تبیین توانمندی‌های ایل بهلولی در تاریخ اسلامی ایران در شهرستان زیرکوه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: عشایر ایل بهلولی از هشت استان خراسان‌جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس، آذربایجان شرقی، لرستان، کرمان و سیستان و بلوچستان در این همایش حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اسعدزاده ادامه داد: ایل بهلولی متشکل از سه طایفه بزرگ حسینی، نادی و احمدی و بیش از ۷۶۳ طایفه به صورت مستقل، ۱۲۵۶ تیره و بیش از ۷ هزار رده است.

عضو شورای هماهنگی فرهنگی ایل بهلولی در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بیشترین تراکم جمعیتی این ایل در خراسان‌جنوبی است. 
اسعدزاده خواستار خرید تضمینی محصولات تولیدی عشایر شد و افزود: خرید تضمینی محصولات عشایر زمینه ماندگاری آنان در مرز و دفاع از حریم وطن را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: عشایر بدون هیچ چشم داشتی در کنار نیروهای امنیتی کشور در راستای ارتقاء آسایش هم‌وطنان در نقاط مرزی تلاش کرده و هر گونه اطلاعاتی که داشته باشند در اختیار نیروهای امنیتی برای حراست از مرزهای کشور قرار می‌دهند.
عضو شورای هماهنگی ایل بهلولی در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه عشایر سد محکم نظام در برابر اشرار هستند، تصریح کرد: هر اقدامی که در راستای همبستگی و ارتباط تنگاتگ عشایر و مسئولان انجام شود بی شک در پیشرفت اقتصادی و امنیتی کشور تأثیرگذار خواهد بود.
اسعدزاده بیان کرد: درخواست ما از مسئولان این است که در شورای عالی عشایر و همچنین در مناصب مرتبط با عشایر از نخبگان این قشر از جامعه استفاده کنند چرا که زمینه تعامل و همکاری بیشتری فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: از مسئولان می‌خواهیم تا با توجه بیشتر به عشایر؛ مخصوصا عشایر مرزنشین زمینه حضور آنان در مرز و  دفاع از مرزهای کشور را فراهم آورند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند

قناعت استاندار خراسان جنوبی در خصوص دیدار خود با مسعود شکیبایی فر رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده، موضوع کیفیت محور‌های مواصلاتی در زمینه ارتقای ایمنی سفر مسافران و گردشگران، برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او افزود: این دیدار با هدف پیگیری دو موضوع اساسی تخصیص اعتبارت باند‌های دوم استان و اجرای طرح بازآفرینی شهری انجام شد.

قناعت با اشاره به نتایج مطلوب این نشست، اظهار کرد: در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود باند‌های دوم، محور‌های مواصلاتی و راه‌های روستایی استان، درخواست مساعدت و تخصیص اعتبارات باند‌های دوم و مصوبات سفر رئیس جمهور در این زمینه ارائه شد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: روش‌های تأمین مالی تکمیل باند‌های دوم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون تهاتر‌ها و ماده ۵۶ در این زمینه، به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

بیشتر بخوانید

 انجام ۲۷۰ کیلومتر عملیات برف روبی در محورهای خراسان جنوبی

او تصریح کرد: رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور این قول مساعد را داد که حداکثر تلاش را برای تخصیص اعتبارات باند‌های دوم استان داشته باشد.

در این دیدار که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان همراه بود، بر اساس گزارشی که کارشناسان دفتر راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کردند، خراسان جنوبی بیشترین عملکرد را در حوزه باند‌های دوم و طرح‌های افتتاحی در سطح کشور داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • برگزاری همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • نشست «دبیران شورا‌های امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود