Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@00:26:05 GMT

ضرورت ظرفیت سازی برای توسعه صادرات غیرنفتی استان

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۱۳۱۴۹

ضرورت ظرفیت سازی برای توسعه صادرات غیرنفتی استان

یاسوج- معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه صادرات غیر نفتی استان با بهبود ظرفیت در بخش های مختلف ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر گوهرگانی ظهر سه شنبه در نشست کارگروه برونگرایی اقتصاد و توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: ایجاد شرکت توانمند در راستای توسعه مدیریت صادرات غیرنفتی با تحقق خروجی مناسب مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوهرگانی با بیان اینکه نبود یک شرکت قدرتمند در این حوزه احساس می شود، گفت: هیچ شرکت توانمندی که بتواند محصولی از استان به کشورهای دیگر صادر کند نداریم و عمدتا تحقق صادرات از گمرک استان توسط شرکت هایی بوده است که با تکیه بر توانایی خود اقدامات لازم را انجام داده اند.

وی افزود: این ضرورت وجود دارد که دستگاه های متولی نسبت به انجام هدفگذاری های ایجاد شرکت توسعه صادرات اقدام کنند.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به اهمیت توسعه ریلی در استان، اظهار کرد: از جمله کارهای زیربنایی در استان، توسعه حوزه ریلی و تحقق آن برای توسعه صادرات است.

گوهرگانی به افزایش و توسعه ظرفیت های فرودگاه یاسوج اشاره کرد و بیان داشت: نقش افزایش ظرفیت فرودگاه یاسوج در بهبود وضعیت بخش های مختلف استان محسوس است.

گوهرگانی ضعف و نبود سیستم تهویه در یکی از تونل های مسیر یاسوج به بابامیدان را از جمله مشکلات جاده ای در استان عنوان کرد و گفت: ایجاد تهویه در راستای رفع مشکلات و تسهیل در عبور و مرور در این بخش ضروری است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری نقش ارتقای حوزه فناوری و برخورداری واحد های تولیدی از خطوط دیتا را در بهبود و افزایش فعالیت های صادراتی موثر دانست و بر همکاری شرکت های تولیدی و مخابرات برای توسعه این بخش تاکید کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری

به گزارش همشهری آنلاین چند شرکت باتری‌ساز مطرح کشور در این نمایشگاه حضور داشتند تا توانایی‌های صادراتی خود را نمایش بگذارند. در حاشیه این نمایشگاه گفت‌وگویی با محمدحسین گل شیرازی مدیر صادرات مجتمع صنعتی سپاهان باتری داشتیم. در این مطلب مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید.

مدیر صادرات مجتمع صنعتی سپاهان باتری در ابتدا با اشاره به هدف توسعه‌ای این مجموعه در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: با توجه به حضور نماینده‌های متعددی از کشورهای قاره آفریقا، کشورهای GCC (کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس مانند کویت، بحرین، عربستان صعودی، عمان، قطر و امارات) و کشورهای حوزه CIS (ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان و قزاقستان) این شرکت در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای خود در نمایشگاه شرکت کرد.

گل شیرازی افزود: مجتمع صنعتی سپاهان باتری با برندهای مختلفی همچون اوربیتال، سوزوکی، ویوات و... توانسته استانداردها و مجوزهای متعددی همچون EAC(اعلامیه انطباق کشورهای اوراسیا) را اخذ کند و همچنین استانداردهای عملکردی باتری در آب‌وهوای سرد و گرم ICC(جریان استارت در سرما) را نیز پشت سر بگذارد، توسعه بازارهای صادراتی از سردترین تا گرم‌ترین نقاط را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه با تقدیر از عملکرد تیم برگزاری ششمین دوره این نمایشگاه گفت: این مجموعه برای دومین سال پیاپی در این نمایشگاه شرکت کرده است و در سال‌های قبل‌تر نیز به‌صورت غیرمتمرکز حضورداشته است اما این دوره از نمایشگاه صادرات نسبت به دوره‌های قبلی با استقبال پرشکوه‌تری مواجه شد.

مدیر صادرات سپاهان باتری گفت: واحد تحقیق و توسعه کارخانه دائماً در حال به‌روزرسانی سیستم‌ها و تکنولوژی‌های مختلف برای تولید باتری‌های مدرن‌تر است و در پی این تلاش‌ها به تولید انبوه رسیدن باتری‌های 42، 65 و 100 آمپر و همچنین توسعه باتری‌های سولار 100 آمپر بوده است که در بازار با استقبال خوبی روبه‌رو شد. وی افزود همان‌طور که در تبلیغات تلویزیونی و فضای مجازی عنوان می‌شود، باتری‌های تولیدشده در این شرکت در سراسر کشور با دو سال گارانتی تعویض عرضه می‌شوند که این موضوع حداقل در بازار ایران بی‌سابقه است.

کد خبر 848592 برچسب‌ها صادرات باتری نمایشگاه

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار را برای ایلام دنبال می‌کنیم
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴