Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-26@12:33:10 GMT

نرخ باسوادیزنان به ٨۹ درصد رسیده است

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۱۳۵۷۵

نرخ باسوادیزنان به ٨۹ درصد رسیده است


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نرخ باسوادی زنان پیش از انقلاب ۳۵ بود که امروز به ٨۹ درصد رسیده است.

به گزارش امتداد نیوز، معصومه ابتکار در نشست خبری امروز خود یکی از مهمترین تحولات حوزه زنان پس از انقلاب اسلامی را مربوط به حوزه آموزش دانست و گفت: زنان در کاهش نرخ بی سوادی و آموزش از مردان پیشی گرفته‌اند و وضعیت آموزشی آنان نسبت به قبل از انقلاب مخصوصا در آموزش عالی تفاوت چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، نرخ باسوادی زنان قبل از انقلاب ۳۵ درصد بود که در حال حاضر به ۸۹ درصد رسیده است.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از ورودی‌های دانشگاه‌ها دختران هستند، افزود: تعداد مراکز آموزش عالی برای دختران نیز افزایش چشم گیری  داشته است.

ابتکار با اشاره به تحول حوزه ورزش زنان بعد از انقلاب تصریح کرد: قبل از انقلاب تردیدهایی در موردحضور زنان در میدان‌های ورزشی وجود داشت اما هم اکنون شاهد حضور آنان در میدان‌های جهانی هستیم و آنها با رعایت تمام شئونات اسلامی مدال آور هستند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به حضور بانوان در فعالیت‌های هنری داخلی و بین المللی ادامه داد: شاهد پیشرفت های خوبی نیز در حوزه بهداشت باروری، مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال، امید به زندگی و …هستیم.

خبر در حال تکمیل است …

true برچسب ها : سوادآموزی معاونت امور زنان ریاست جمهوری معصومه ابتکار true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، گفت: دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،انسیه خزعلی در آیین اختتامیه این دوره که شب گذشته در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

وی تصریح کرد: این دوره های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

خزعلی ادامه داد: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجراست که یکی از آنها خانواده و فرهنگ خانواده است که با  محورهای خانواده، رسانه مد و لباس و غیره طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی را به مردم ارائه دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: طرح  پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، براین اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه  سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

گفتنی است، سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش در مشهد به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • ابتکار جالب یکی از کارگران حاضر در دیدار با رهبر انقلاب
  • ببینید | ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر انقلاب
  • وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب جواب می‌دهد! | ویدئو
  • فیلم| ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر معظم انقلاب!
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند