Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-19@07:09:17 GMT

تاثیرمصرف«کدو»بربیماری‌های مغزواعصاب

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۱۴۰۴۵

تاثیرمصرف«کدو»بربیماری‌های مغزواعصاب

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، انواع مختلف "کدو" دارای خواص مختلفی است که در ادامه به بررسی برخی از این خواص بر اساس روایات و منابع طب سنتی می‌پردازیم.

ﺭﺳﻮﻝ‌الله (ص) فرمودند: ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺍﺳﺘﻴﺪ ﭼﻴﺰﻯ ﺑﭙﺰﻳﺪ، ﺍﺯ "ﻛﺪﻭ" ﺯﻳﺎﺩ ﺑﻬﺮه بجویید ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﺩﻝِ ﺍﻧﺪﻭﻫﮕﻴﻦ ﺭﺍ ﺷﺎﺩ ﻣﻰ‌ﻛﻨﺪ.

کدو هم شامل کدو سبز و هم کدو تنبل می‌شود؛ مصرف کدو، جلوی عصبانیت را می‌گیرد و فرد به آرامش می‌رسد و کدو بهترین آرامش‌بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مصرف کدو برای کودکان بیش‌فعال و افرادی که اغلب عصبانی هستند و آرامش ندارند، بسیار مفید است همچنین کدو برای بیماری‌های مغز و اعصاب مانند ام‌اس نیز مفید است.

البته باید توجه داشت در روایات از بریدن سر کدو تنبل نهی شده است.

همچنین حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند: ﻛﺪﻭ ﺑﺨﻮﺭﻳﺪ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﻰ‌ﺩﺍﻧﺴﺖ ﺩﺭﺧﺘﻰ ﺳﺒُک‌ﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺑﺮﺍﺩﺭﻡ ﻳﻮﻧﺲ ﻣﻰ‌ﺭﻭﻳﺎﻧﺪ؛ ﻫﺮﮔﺎه ﻛﺴﻰ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺭﺷﻰ ﻣﻰ‌ﺳﺎﺯﺩ، ﺩﺭ ﺁﻥ ﻛﺪﻭﻯ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺮﻳﺰﺩ ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﺁﻥ ﻣﻐﺰ ﻭ ﻋﻘﻞ ﺭﺍ ﻣﻰ‌ﺍﻓﺰﺍﻳﺪ.

 

میزان

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به این افراد هرگز گل گاو زبان ندهید

آفتاب‌‌نیوز :

گیاه گل گاو زبان یا افعی دارای طبع گرم است که در کتب قدیمی برای آن نام «لسان الثور» استفاده می‌شد. همه ما خواص درمانی گل گاو زبان را می‌شناسیم و از زمان‌های قدیم از آن استفاده می‌کردیم. منشا اصلی این گیاه پرخاصیت دمشق و رشته کوه‌های البرز است.

 خواص درمانی گیاه گل گاو زبان را بشناسید

گل گاو زبان حاوی مقدار زیادی منیزیم است که همین عامل در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان تاثیر دارد. متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند افرادی که از نظر روانی دچار اختلال هستند و بابت هر موضوعی به سرعت عصبی می‌شوند یا بهتر بگوییم از نظر دیگران پرخاشگر هستند بهترین گزینه برای آن‌ها نوشیدن دمنوش گل گاو زبان است.
 
در این روز‌های کرونایی یکی از مهم‌ترین کار‌ها تقویت سیستم ایمنی بدن است و گل گاو زبان حاوی مقدار زیادی ویتامین C بوده که مصرف آن می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابل کرونا تقویت کند. فلاونوئید‌های موجود در گل گاو زبان برای درمان سرماخوردگی و گلودرد موثر است، اگر به خشکی گلو یا تنگی نفس مبتلا هستید حتما از این دمنوش گیاهی استفاده کنید.
 
از دیگر فواید این گیاه طبیعی می‌توان به آنتی اکسیدان‌های موجود در آن اشاره کرد که باعث بهبود گردش خون، کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی، کاهش قند خون، بهبود دیابت، درمان کمر درد و دل درد ناشی از دوران قاعدگی است. متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند که برای درمان آکنه و جوش صورت حتما از گیاه گل گاو زبان استفاده شود.
 
خواص درمانی روغن دانه گل گاو زبان

گل گاو زبان دارای خواص فراوانی از جمله بهبود بیماری هاست. به همین علت روغن این گیاه برای درمان آرتریت روماتوئید، اگزما، آکنه، جوش صورت، درمان شوره سر، کاهش علائم ام اس و کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر اشاره کرد.
 
مضرات مصرف بیش از حد دمنوش گل گاو زبان

از مضرات مصرف بیش از حد گیاه یا دمنوش گل گاو زبان می‌توان به سرطان کبد اشاره کرد و همچنین مقدار آلکالونید‌های موجود در چای آن به هیچ عنوان برای نوزادان، کودکان، بانوان باردار و شیرده مناسب نیست.
 
طرز تهیه دمنوش گل گاو زبان

۱.۳ پیمانه گل گاو زبان، ۲ عدد لیمو امانی کوچک، ۱.۴ پیمانه نبات و آب جوش به میزان لازم را داخل یک قوری سه پیمانه آب جوش دارد، بریزید و قوری را روی حرارت به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قرار دهید تا دم بکشد و مناسب برای مصرف به خصوص افراد خسته یا مبتلا به استرس باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی
  • حیوان تنبل درختی (Bradypus) بررسی انواع و میزان خواب این حیوانات (+عکس)
  • عملیات تازه‌ ارتش اسرائیل در بیمارستان شفاء | واکنش تند گروه‌های فلسطینی به روایات جعلی این رژیم
  • بازدید از مزرعه گلرنگ در شهرستان زارچ
  • مهم‌ترین نشانه‌های آسیب به دینداری در آیات و روایات
  • تقویم نجومی امروز یک‌شنبه ۲۷‌ اسفند ۱۴۰۲ / تقویم همسران امروز یک‌شنبه ۲۷‌ اسفند ۱۴۰۲
  • خام و پخته هویج لاغر می‌کند
  • حجت الاسلام والمسلمین رفیعی: امید به خداوند باید همراه با تلاش و کوشش باشد
  • خواص و فایده‌های غذایی تفاله هویج
  • به این افراد هرگز گل گاو زبان ندهید