Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- طرح‌های مطالعاتی کنسرسیوم بین المللی پرگس و شرکت مپنا برای توسعه میدان کرنج در کمیته مشاوران مدیریت مخازن کشور بررسی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت نفت، تاکنون شرکت‎های مختلفی طرح‌های مطالعاتی خود را با هدف توسعه مخزن آسماری میدان کرنج که قرار است به شیوه قراردادی شرکت ملی مناطق نفتخیز قرارداد توسعه آن امضا شود، ارائه داده‎اند که از میان آنها، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برنامه دو شرکت مپنا و کنسرسیوم پرگس را به عنوان نزدیک‌ترین برنامه به طرح پیشنهادی خود انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرح پیشنهادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، کنسرسیوم پرگس و شرکت مپنا در در جلسه کمیته مشاوران مدیریت مخازن با حضور مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، معاون بررسی طرح‌های منابع هیدروکربوری، اعضای کمیته مشاوران مخازن، برخی از اعضای کارگروه مذاکراتی این طرح و کارشناسان مربوط، بررسی شد و اعضا دیدگاه‌های خود را درباره طرح‌های پیشنهادی ارائه دادند.
به گزارش ایرنا، در اوایل هفته جاری نیز طرح توسعه میدان دهلران که از سوی شرکت وینترسهل آلمان ارائه شده است، در کمیته مشاوران مدیریت مخازن شرکت ملی نفت ایران بررسی شد.
پس از اجرای برجام در دی ماه 1394 مذاکره با شرکت‎های خارجی برای توسعه میدان های نفتی کشور به‌طور جدی پیگیری شد که به امضای حدود 30 تفاهمنامه مطالعاتی میدان های نفتی و گازی منجر شد.
تاکنون، برخی از این شرکت ها برنامه و پیشنهادهای فنی خود را ارائه داده‌ اند که البته انجام این طرح ها به معنای واگذاری پروژه ها نیست و قرار است برای مشخص شدن پیمانکاران، مناقصه هایی برگزار شود.
شرکت های لوک اویل روسیه، پرتامینای اندونزی، مرسک دانمارک او.ام.وی اتریش، گازپروم نفت روسیه، وینترسهل آلمان، توتال فرانسه، شل انگلیس - هلند و اِنی ایتالیا از جمله شرکت هایی هستند که تاکنون با آنها تفاهمنامه امضا شده است.
میدان ﻧﻔﺘﯽ ﮐﺮﻧﺞ با طول 35 و عرض 6 کیلومتر در ﺟﻨﻮب ﻏﺮب ایران، در ﺣﻮﺿﻪ رﺳﻮﺑﯽ زاﮔﺮس، ﺣﺪود ١١5 کیلوﻣﺘﺮی ﺟﻨﻮب ﺷﺮﻗﯽ اهواز و 4٠ کیلوﻣﺘﺮی ﺷﺮق راﻣﻬﺮﻣﺰ، در ﻣﺠﺎورت میدان‌های ﭘﺎرﺳﯽ و کرﻧﺞ در ﺷﻤﺎل و میدان آﻏﺎﺟﺎری در ﺟﻨﻮب ﻗﺮار دارد.
این میدان در ﺳﺎل ١٣42 ﺷﻤﺴﯽ ﺑﺎ ﺣﻔـﺮ نخستین ﭼـﺎه در ﻣﺨـﺰن آﺳﻤﺎری ﮐﺸﻒ شد.
کنسرسیوم بین المللی پرگس متشکل از 11 شرکت اروپایی، کانادایی، آسیایی است که تاکنون تفاهمنامه های نفتی متعددی را با شرکت ها ایرانی امضا کرده است.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**2022*2025
خبرنگار: میثم طاهری* انتشار دهنده: لیلا جودی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله چند ریشتری در پرسپولیس؛ خداحافظ آقای درویش

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه پرسپولیس به‌زودی تحت مالکیت چند بانک قرار خواهد گرفت تا بتواند مدارک خود را در جهت حرفه‌ای‌سازی تکمیل کند. در این میان بحث اینکه مالکیت باشگاه به صورت کنسرسیوم و با همکاری ۴ یا ۶ بانک خواهد بود، تقریبا قطعی شده است. اگرچه بانک شهر قرار است بیشترین سهام را در پرسپولیس داشته باشد اما این بدان معنا نیست که تصمیمات کلان این باشگاه برعهده مدیران این بانک خواهد بود، بلکه کنسرسیوم تشکیل شده به‌عنوان یک شرکت، احتمالا باشگاه پرسپولیس را زیر پوشش خود خواهد گرفت.

اگر قرار باشد این کنسرسیوم به معنای واقعی باشگاه‌داری کند، آن وقت حتی ممکن است ساختمان باشگاه با همه تشکیلات آن عوض شده و پرسپولیس با تشکیلات بهتر و کامل‌تری به حیاتش ادامه دهد. در غیر این صورت این باشگاه با همین مدیریت و نهایتا یکی دو تغییر در هیات‌مدیره‌ به کارش ادامه خواهد داد.  

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • زلزله چند ریشتری در پرسپولیس؛ خداحافظ آقای درویش
  • حراست وزارت ورزش به میدان آمد؛ رسیدگی فوری به جنجال چاقوکشی در کشتی مازندران
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • هواداران نگران نباشند؛ مالک جدید پرسپولیس از استقلال پولدارتر است
  • شرکت های هواپیمایی بین المللی حاضر نیستند به تل آویو برگردند
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میادین نفت و گاز با سهم ۴۵درصدی در توسعه یک میدان
  • اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت