Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،حمید روشن روان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر 14پروژه آبرسانی در 7 روستای شهرستان به بهره برداری می رسد

روشن روان در نشست خبری گفت : با اجرای این پروژه ها 610خانوار در 28 روستا از مزایای آب برخوردار می شوند که اعتباری بالغ بر 64 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:ظرفیت آب در این پروژه ها 117 لیتر بر ثانیه است که 8 دهنه چشمه بهسازی و 4 حلقه چاه نیز حفر شده است.

وی ساخت 15 مخزن با ظرفیت 3 هزار و 990 متر مکعب و ساخت 3 باب ایستگاه پمپاژ را از دیگر اقدات این اداره کل عنوان کرد.

روشن روان با اشاره به اینکه این اداره کل 116 هزار 185 مشترک دارد خاطر نشان کرد:  64 درصد از جمعیت این استان در روستاها ساکن هستند.

وی اظهارداشت:برای بهره برداری از این پروژه ها 35.4 کیلومتر خط انتقال و 64 کیلومتر شبکه توزیع شده است.

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب روستایی گفت:با اجرایی شدن این طرح ها بهره مندی از آب شرب در خراسان شمالی 75 درصد افزایش میابد

وی با اشاره بر اینکه از ابتدای سال جاری آب رسانی به 57 روستا صورت گرفته ادامه داد:بیش از 25 هزار نفر از جمعیت این روستا ها از آب رسانی سیار بهره مند شدند.

روشن روان یاداورشد:برای آب آبرسانی و بهرمندی این روستاها از آب شرب 250 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی استان دامپرروی است و به همین لحاظ نیز بخش بسیار زیادی از آب تولیدی که باید به مصرف آشامیدن برسد به مصرف دام ها می رود و این امر به شبکه های ما فشار وارد می کند.

وی گفت: در خواست ما این است، برای تامین آب مورد نیاز دام روستاییان، اعتبار مورد نیاز برای حفر چاه ها به این شرکت داده شود تا ما بتوانیم در این باره اقدام کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی

سارانی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب در سد‌های مخزنی استان مهار و ذخیره‌سازی شده است.

او افزود: سد مخزنی رزه درمیان با ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار مترمکعب، سد سیاهو سربیشه با یک میلیون و ۸۰ هزار مترمکعب و سد نهرین طبس با ۶۰۰ هزار مترمکعب بیشترین ورودی روان آب‌ها را داشتند.

سارانی بیان کرد: همچنین از روز پنجشنبه هفته گذشته که فعالیت سامانه بارشی جدید آغاز شد تاکنون یک میلیون مترمکعب روان آب در سد‌های تغذیه مصنوعی شوسف، چهار فرسخ و سید علی شهرستان نهبندان مهار و جمع‌آوری شده است.

بیشتر بخوانید

 جام آسمان، جان زمین را سیراب نکرد/ تداوم عطش در کویر

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: ۸ سد مخزنی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۷۵.۷۵ میلیون متر مکعب آب در استان وجود دارد و از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۸ میلیون و ۷۳۰ هزار متر مکعب روان آب پشت سد‌ها ذخیره شده است.

او گفت: اکنون از حجم کل مخازن سد‌های خراسان جنوبی، ۳۰ درصد معادل ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است و برای ذخیره‌سازی سیلاب و روان آب در سد‌ها مشکلی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • جاری شدن روان‌آب در چند شهر خراسان شمالی
  • آبرسانی به ۵۱۱ روستای فاقد آب شُرب سالم در کرمانشاه ظرف ۳ سال
  • تردد روان در محورهای شمالی کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی ۱۴ اردیبهشت؛ تردد روان در تمام محورهای شمالی
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • بررسی یک خواب پرطرفدار؛ در طول روز چرت بزنیم یا نه و چقدر؟