Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اسناد خزانه اسلامی در نمادهای «اخزا ۶۰۷»، «اخزا ۶۰۸»، «اخزا ۶۱۰» و «اخزا ۶۰۱۴» که از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی طی آبان‌ماه سال جاری منتشر شده، در مجموع دارای ارزشی بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال هستند.

در این میان، اخزا ۶۰۷ و اخزا ۶۱۰ هر یک به تعداد ۱۷ میلیون ورقه به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال به ترتیب در روزهای ۱۰ و ۱۱ آبان ۹۶ منتشر شده‌اند با این تفاوت که اخزا ۶۰۷ در ۱۰ دی‌ماه ۹۷ سررسید می‌شود و مدت آن ۱۴ ماهه است؛ در حالی که تاریخ سررسید اخزا ۶۱۰ حدود دو سال دیگر یعنی آذرماه ۹۸ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۱۶ میلیون ورقه اخزا ۶۰۸ به ارزش ۱۶ هزار میلیارد ریال که در ۱۱ بهمن‌ماه سال جاری منتشر شده دارای سررسید ۲۰ ماهه است و در ماه نخست تابستان ۹۸ شاهد سررسید شدن این اوراق خواهیم بود. در نهایت به اخزا ۶۱۴ می‌رسیم که با سررسید بیست و شش‌ماهه به تعداد ۱۰ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۳۰ ورقه در نیمه آبان ماه امسال انتشار یافته و روز گذشته نیز در فرابورس پذیرش شد.

تمامی این اوراق به منظور تسویه بدهی‌های بند (و) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ منتشر شده‌اند که با پذیرش و سپس عرضه آن‌ها در فرابورس ایران، امکان معامله پیدا می‌کنند.

شایان ذکر است که پیش از این ۶ مرحله اسناد خزانه اسلامی در قالب بودجه سال ۱۳۹۶ در نمادهای «اخزا ۶۰۱، ۶۰۲، ۶۰۳، ۶۰۴، ۶۰۵ و ۶۰۶» در فرابورس ایران پذیرش و ۵ سری از این‌ها عرضه شد که روز گذشته نیز با عرضه «اخزا ۶۰۵» پرونده این سری از اسناد خزانه بسته شد و هم‌اکنون در ماه‌های پایانی سال جاری شاهد تزریق دور جدیدی از این اوراق به بازار هستیم.

401

اسناد خزانه اسلامی فرابورس ابزار نوین مالی بورس بازار سرمایه بودجه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۲۶ اسفند/ بازگشت بورس به روزهای رکودی

بازار سرمایه بعد از رشد هفته های اخیر، مجددا با کاهش ارزش معاملات به روزهای رکودی خود بازگشته، به طوری که اکثر نمادهای بازار در محدوده صفر تابلو معامله شدند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام اولین روز کاری هفته را در تقریبا در محدوده ی صفر تابلو شروع کرد، اما رفته رفته با توجه به نزدیک شدن به ساعات انتهایی بازار بر فشار عرضه ها افزوده شد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 1500  واحدی به 2 میلیون و 148 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با ریزشی 1800 واحدی به ارتفاع 730 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فولاد» و «میدکو» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «بپاس» و «فصبا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خودرو»، «شپنا» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «اردینه»، «فصبا» و «بیوتیک» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 26 اسفندماه 1402، مبلغ 4 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 200 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 133 نماد در محدوده مثبت و 281 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 163 نماد در محدوده مثبت و 191 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجم موجودی شمش طلا در انبارهای بورس کالا از ۶ تن فراتر رفت
  • یک حقوقدان به کاظم صدیقی: شما که نگران اعتقاد جوانان هستی، کل اسناد و مدارک را منتشر کن!
  • کتاب جدیدی درباره رهبر انقلاب در بازار کتاب
  • ورود سومین شرکت اقتصادی رضوی به بازار سرمایه طی ۱۴۰۲ / نماد شرکت صنایع غذایی رضوی در فرابورس درج شد
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/ نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • رشد ۱۱۹۹۲هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • پیش بینی قیمت دلار ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / بازار ارز فریز شد
  • بازار سرمایه منفی شد
  • گزارش روزانه بورس ۲۶ اسفند/ بازگشت بورس به روزهای رکودی
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد + جزئیات | این تحریم‌ها ۳فرد و ۴نهاد را هدف گرفته است