Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز یزد  ، رئیس جهادکشاورزی یزد در  سی و دومین دوره تجلیل ازنمونه های کشاورزی استان  گفت: انتخاب کشاورزان برتر از سال 64 تاکنون درکشور انجام می شده  که طی این مدت از استان یزد شاهد معرفی 1878 نمونه استانی و 115 نفر نمونه در سطح ملی بوده ایم که در این دوره نیز تعداد 49 نفر از بهره برداران و تلاشگران عرصه های مختلف بخش کشاورزی استان در قالب 51 رشته تقدیرمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجادی پور مهمترین شاخص ها برای انتخاب کشاورزان  نمونه را رعایت اصول فنی و علمی در مراحل کاشت ، داشت و برداشت ، تولید محصول سالم و با کیفیت، اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهره وری در بکارگیری عوامل پایه تولید و رعایت اصول ایمنی و بهداشتی بیان کرد.

وی در ادامه گفت :کشاورزان باید تلاش کنند با کاشت محصولات کم آبخواه و گلخانه ای از طریق روش آبیاری نوین از افت آبهای زیر زمینی جلوگیری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود :کشاورزان این خطه برغم خشکسالی وکاهش نزولات جوی از منابع آبی بیشترین  بهره وری و افزایش تولید در واحد سطح را دارند.

مدیر هماهنگی ترویج جهادکشاورزی استان یزد نیز دراین مراسم گفت: استان یزد بیش از 98000بهره بردار واشتغالی معادل 40000نفر ، معادل 15/13 درصد از سهم بخش اشتغال استان رادرزمینه کشاورزی  به خوداختصاص داده است.

قوچانی افزود: از حدود 170 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قابل کشت دراستان یزد ، درحال حاضر 116695 هکتار آن کشت می شود.

وی اصلاح الگوی کشت ،افزایش بهره وری وتولیدمحصول سالم را ازویژگی های کشاورزان موفق استان یزد دانست.

در پایان این مراسم از 49 نفر از کشاورزان و فعالان بخشهای مرتبط با زراعت ، باغبانی ، دام وطیور،تعاونیها ،شیلات، ترویج ، پرداخت زکات ، آب و خاک ، اموراراضی ، منابع طبیعی ، صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون با اهدای لوح سپاس ، تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان

 عزتی با اشاره به اهمیت آب و روش‌های صرفه جویی در آب کشاورزی گفت: با مرمت و لایروبی دو رشته قنات به طول ۴۵۰ متر در روستا‌های صیفار و کلو  ورزقان موجب افزایش دبی آب خروجی از این قنات شده است.

وی افزود: هزینه مرمت و لایروبی این قنات مبلغ ۷۰۲ میلیون تومان است که از محل اعتبارات استانی تامین شد.

مدیر جهادکشاورزی ورزقان افزود: اراضی پایاب این قنات ۴۰ هکتار می‌باشد که با اتمام پروژه از آب مطمئن برخوردار می‌شوند و بهره وری استفاده از آب کشاورزی افزایش می‌یابد.

وی افزود: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ورزقان براساس سیاست افزایش بهره وری استفاده از آب کشاورزی تلاش دارد با تامین منابع مالی پروژه‌های آبیاری باعث توسعه آبیاری‌های نوین در این شهرستان شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه