Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: داروغه زاده گفت: اهالی رسانه همواره به جمعیت غیررسانه‌ای حاضر در برج میلاد اعتراض داشتند، از طرف دیگر ما مهمانانی داریم که‌ باید میزبانی شوند، به همین دلیل مهمانان و مدیران در سینمایی مجزا جای داده شدند.

به گزارش خبرنگار سینمایی شبستان، ابراهیم داروغه زاده، دبیر جشنواره فیلم فجر در نشست خبری این رویداد در پاسخ به سوالی درباره عدم انتخاب فیلم‌های حاشیه‌دار گفت: اصلا اینگونه نبوده که فیلم‌های حاشیه دار در انتخاب کنار گذاشته شوند، اتفاقا بخاطر احترام به صاحبان آثار ما اسامی آنها را اعلام نکردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی ۶۷ اثر بازبینی شدند و هیات انتخاب هم تا پایان کار در مورد آنها بحث داشتند و من نیز به عنوان دبیر دوست داشتم فیلم‌هایی که‌ بنظر حاشیه‌دار هستند، حضور داشته باشند. به همین منظور فرصت به برخی از فیلم‌ها دادیم و حتی تا شب آخر هم فیلم دیدیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تمامی فیلم‌ها کاملا از نظر پخش و اکران بدون مشکل هستند و هیچ مشکلی برای اکران از نظر ارشاد نخواهند داشت.

 

دبیر جشنواره فیلم فجر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قرار بود‌ نسخه کامل فیلم‌ها ارائه شود، اما شاهد بودیم که‌ بعد از اعلام هیات انتخاب، ارسال نسخه نهایی فیلم‌ها همچنان صورت می‌گرفت؟ گفت: تمامی آثار همانطور که‌ پیش‌بینی می‌شد نسخه نهایی‌شان به دست ما رسیده است.


وی در مورد قرعه‌کشی و فروش عمومی کارت افتتاحیه توضیح داد: لازم است تاکید کنم سهمیه کارت‌های رسانه ها برای افتتاحیه کم نشده است. همیشه وقتی در برج میلاد مراسمی برگزار می‌شود تعداد مهمانان، مدیران و هنرمندان زیاد است. از سهمیه مهمانان بخشی از کارت ها را به خانه سینما و سینماگران می‌دهیم و سهم کمتری را  برای اینکه به مخاطب تلویزیونی احترام بگذاریم اختصاص به فروش داده‌ایم و یکصد کارت برای فروش و قرعه‌کشی گذاشتیم. اهمیت جشنواره در بین مردم به دلیل عملکرد شماست و ما نیز سعی کردیم به مخاطب مردمی احترام بگذاریم. 

 

 داروغه زاده در پاسخ به سوالی که‌ درباره حذف مراسم افتتاحیه و اختتامیه بود، بیان کرد: مراسم افتتاحیه در همه جای دنیا با نمایش یک فیلم آغاز می‌شود و من نیز قصد داشتم این شیوه را اجرا کنم اما به دو نکته توجه نکردیم اول اینکه در جشنواره فجر به جز این دو مراسم، جشن دیگری نداریم که بتوانیم مراسم بزرگداشت و نکوداشت هایشان را برگزار کنیم و دوم اینکه آغاز جشنواره همزمان با جشن انقلاب است و این دو موضوع در نظر گرفته نشده بود.

 

در ادامه یکی از خبرنگاران به اعتراض و انتشار بیانیه جمعی از اهالی رسانه خطاب به وزیر ارشاد برای انتقال سینماگران به پردیس ملت و وضعیت بد اینترنت وعدم آنتن دهی مناسب در این سینما اشاره کرد. مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر نیز در این رابطه خاطرنشان کرد: همین الان در تلاش هستیم که‌ اینترنت مناسبی را برای اهالی مطبوعات داشته باشیم و قول می‌دهم از روز اول جشنواره اینترنت درست خواهد شد.

 

دبیر جشنواره فیلم فجر در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید چه کسانی می‌خواستند از اهالی رسانه جدا باشند؟ گفت: قبل از اینکه برج میلاد وجود داشته باشد، جشنواره برگزار می‌شد الان نیز قصد ما محدود کردن اهالی رسانه نیست و در همه جای دنیا، اهالی رسانه با سینماگرانی که فیلم دارند به صحبت و مصاحبه می‌پردازند که‌ ما هم خواستیم به این شیوه عمل کنیم.اهالی رسانه همیشه به جمعیت غیررسانه‌ای و بی‌ربط حاضر در برج میلاد اعتراض داشتند و از طرف دیگر ما نیز مهمانانی داریم که‌ باید آنها را میزبانی کنیم، به همین دلیل ترجیح دادیم سینماگرانی که‌ در جشنواره فیلم ندارند و مهمانان و مدیران در سینمایی مجزا جای داده شدند.

 

به گزارش شبستان، در پایان این نشست، از پوستر بزرگداشت و نکوداشت و بخش اراده ملی رونمایی به عمل آمد.

پایان پیام/294

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در فومن

دریافت 15 MB کد خبر 6093487

دیگر خبرها

  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • هشتمین جشنواره طنز و رسانه «طنز پهلو»
  • نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • تصاویری از هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در فومن
  • جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب