Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه بهشهر از اجرایی شدن بیش از 1000 برنامه به مناسبت دهه فجر در بهشهر خبر داد. به گزارش بلاغ به نقل از بهشهر بیدار، عابدین داغمه چی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه شهرستان بهشهر گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی قطعه‌ای از تاریخ ملتی متعهد و متمدن است که با تکیه‌بر تعالیم مکتب اسلام، اهل‌بیت و قرآن وعده الهی پیروزی مستضعفان بر طاغوت زمان را محقق ساخت و با دین‌مداری، مقاومت، استکبارستیزی برای همه آزادیخواهان و مستضعفان عالم الگو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: دهه فجر امسال با شعار محوری سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی، اقتدار همه‌جانبه و اقتصاد مقاومتی باسیاست‌های تبیین و روشنگری و نهضت بزرگ امام و مجاهدت‌های شهدای انقلاب اسلامی و با برنامه‌ها و محوریت اندیشه و بیانات امام و رهبری به دنبال امنیت، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی و تبیین و ترویج آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و روحیه انقلابی گری و استکبارستیزی است.

فرمانده سپاه بهشهر گفت: تقویت وحدت ملی، انسجام اسلامی، حمایت از ظرفیت بومی و ایده‌های خلاقانه، تلاش برای تقویت پیوند میان نسل‌های انقلاب، افزایش آگاهی و بصیرت نسل جوانان، اقناع نسبت به ماهیت و اهداف انقلاب اسلامی با اشاره به الگوی انقلاب اسلامی از اهداف برنامه‌های امسال است.

عابدین داغمه چی بابیان اینکه 1000 برنامه به مناسبت دهه فجر در بهشهر اجرایی می‌شود افزود: برگزاری یادواره شهدا آبروی محله با محوریت شهید مدافع حرم بهمن قنبری، کرسی آزاداندیشی، محفل شعر و ادب، مسابقات ورزشی چندجانبه کشتی نونهالان جام فجر، نهضت روشنگری، همایش نهضت فاطمی، همایش جوانان انقلابی-بصیرت مردمی بخشی از برنامه‌های دهه فجر امسال است.

وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی فوتسال، همایش رهروان یاس نبوی، پیاده‌روی همگانی، افتتاح پایگاه بسیج ابوذر غفاری یکه توت، کلنگ زنی ساختمان جدید پایگاه بسیج معراج حسین‌آباد، افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی، جشن انقلاب، ویزیت رایگان و.. از دیگر برنامه‌هاست.

این مسئول گفت:400 دانش‌آموز بسیجی پسر،300 دانش‌آموز بسیجی دختر در ماه گذشته و 80 دانش‌آموز بسیجی عصر امروز به منطقه جنوب اعزام شدند.

وی با بیان این که نگاه بسیج بر اثرگذاری برنامه، خدمات اجتماعی و مسجد محوری است گفت: نشست با مردم در محلات مختلف از برنامه‌های ما در حوزه خدمات اجتماعی است که بر این اساس نخستین نشست با اهالی شهرک امام برگزار و مشکلات مردم بیان شد و با هماهنگی دستگاه‌ها حل می‌شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قلبِ نبردِ نرم

سپاه پاسداران به فراخور زمانه و تهدیداتی که در هر دوره‌ای مطرح بوده، پا به رکاب ولایت برای مردم شمشیر به‌دست گرفته و امروز که یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تهدیدکننده جمهوری اسلامی بنا به اذعان رهبر انقلاب شبیخون و تهاجم فرهنگی است، نقش‌آفرینی این نهاد مقدس در این عرصه بیش از هر زمان قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سپاه پاسداران در طول حیات ۴۵ ساله خود دلیرمردان و رشادت‌های فراوانی را به خود دیده است؛ مردانی که نه فقط در میدان جنگ نظامی، بلکه هر جایی که نیاز بوده است دل به میدان خطر زده‌اند و حماسه آفریده‌اند؛ حاج قاسم نماد سپاه حضرت روح‌الله در زمانه ما بود و البته این نهاد انقلابی سرداران محبوب کم ندارد، به گفته حاج قاسم «در میان سپاه، هزاران اولیای خاص خدا قرار دارد که ما آن‌ها را نمی‌شناسیم.»

سپاه نهادی که از دل حوادث انقلاب در اواخر دهه ۵۰ تا سخت‌ترین روزهای جنگ، ترور و تحریم در قرن جدید، پشتوانه امن دفاعی و نظامی کشور بوده و قواره آن عظیم‌تر از یک سازمان معمولی است، سپاهی که در مواقع بحرانی و بلایای طبیعی هم در کنار مردم بوده است و شاید نزدیک‌ترین خاطره جمعی ما سیل سال ۹۸ در خوزستان باشد که حاج قاسم چگونه همچون پروانه به دور سیل‌زدگان چرخید؛ در واقع باید گفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فراخور زمانه و تهدیداتی که در هر دوره‌ای مطرح بوده، پا به رکاب ولایت برای مردم شمشیر به‌دست گرفته و امروز که یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تهدیدکننده جمهوری اسلامی بنا به اذعان رهبر انقلاب شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی است، نقش‌آفرینی این نهاد مقدس در این عرصه بیش از هر زمان دیگری قابل توجه است، چرا که سرمایه‌گذاری نظام سلطه در مسیر مبانی دینی و فرهنگی جامعه است و در این مسیر باید گفت که دشمنان نظام اسلامی با ضربه‌های سختی که از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میدان مبارزه سخت خوردند، به جنگ نرم روی آورده‌اند، غافل از اینکه همان مردانی که در میدان جنگ سخت ایستادند، در این مسیر نیز بیش از پیش مقاومت داشتند و دارند.

فرهنگ هوا است

رهبر معظم انقلاب نیز در برهه‌های زمانی مختلف بر نقش‌آفرینی فرهنگی بسیج و سپاه تاکید داشتند و یکی از مهم‌ترین این تأکیدات، در اردیبهشت ۱۳۹۲ در دیدار جمعی از مسئولان فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که بیان کردند: «حقیقتاً نگرانی بنده در طول سال‌های متمادی بیش از نگرانی اقتصادی و سیاسی و اجتماعی، نگرانی فرهنگی بود. علت هم برای شماها واضح است؛ البته برای خیلی‌ها واضح نیست، اما شماها که خودتان اهل فرهنگید، می‌دانید که فرهنگ هوا است؛ اگر این هوا سالم بود، یک بدن مستعد با تنفس آن، انرژی می‌گیرد. اگر هوا مسموم بود، آدم‌های سالم هم صرفاً تنفس در این هوا بکنند مریض می‌شوند، ناتوان می‌شوند، معلول می‌شوند. فرهنگ یک چنین حالتی دارد. این نگرانی، یک نگرانی بجایی بود؛ نگرانی از روی آشنایی و آگاهی به واقعیت‌های جامعه بود؛ توهّمات نبود. آن چیزی که من در مجموع احساس کردم در این سال‌های متمادی این است که این ناهنجاری‌های فرهنگی که در گفتار و در آثار فرهنگی و در رفتار و از قبیل این‌ها مشاهده می‌شود، نه اینکه بخواهیم بگوییم همه این‌ها را دشمن‌ها دارند ترتیب می‌دهند و تزریق می‌کنند -این را نمی‌شود گفت- ناهنجاری‌ها [یی است که] پشت آن یک برنامه وجود دارد؛ انسان این را احساس می‌کند. حالا گاهی هست که فرض بفرمائید در یک جمع آدم بی‌خیال و مست و مثلاً فلان که کارهای عجیب و غریبی انجام می‌گیرد، نمی‌شود گفت که این حرکتی که این آدم ناباب یا مست یا بی‌خیال انجام داد، این را قبلاً به او دستور دادند؛ مثل یک هنرپیشه که می‌گویند این کار را بکن، انجام بده؛ نه، لکن گاهی اوقات پشت صحنه یک نفر، دو نفر نشستند، این حرکات را رصد می‌کنند و آنجایی که باید تشدید کرد، تشدید می‌کنند؛ آنجایی که باید تضعیف کرد، تضعیف می‌کنند؛ آنجایی که باید با هم جفت‌وجور کرد، جفت‌وجور می‌کنند. یک برنامه‌ریزی انسان احساس می‌کند پشت این حوادث فرهنگی و آفت‌های فرهنگی که در طول این زمان‌ها سر راه ما پیدا شد.»

در عرصه فرهنگی همچون عرصه نظامی باید حضور داشت و حرکت کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با بسیجیان در آذر ۱۳۹۸ نیز بیان کردند: «البته بسیج دو جلوه دارد؛ این حتماً مورد توجه باشد. یک جلوه، جلوه‌ِ مجاهدت در عرصه دفاع سخت است؛ همان که برای خاطر آن شما آموزش نظامی می‌بینید. در دوران هشت سال دفاع مقدّس، معجزه حضور بسیج خودش را نشان داد؛ دلگرمی مجموعه‌های نظامی ما به حضور بسیجی‌ها بود در میدان نبرد و بعد از آن هم در موارد گوناگون در کشور هر حادثه‌ای پیش آمده، بسیج در میدان دفاع سخت و دفاع نظامی حضور داشته. همچنین در عرصه دفاع نرم، جنگ نرم که اینجا هم همین جور است. در عرصه جنگ نرم، یعنی عرصه علم، عرصه خدمت‌رسانی، عرصه سازندگی، عرصه تبلیغات دینی، عرصه فرهنگی هم بسیج مثل عرصه نظامی حضور دارد و باید حضور داشته باشد و باید تلاش کند و حرکت کند.»

مجموعه سپاه و بسیج در وادی فرهنگ و هنر اقدامات آشکاری کرده است

ایشان همچنین در دیدار مجمع عالی فرماندهان سپاه در مهر ۱۳۹۸ با اشاره به نقش‌آفرینی‌های سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف تاکید کردند: «یک سرفصل دیگر ورود در وادی فرهنگ و اندیشه و هنر است که در این زمینه، مجموعه سپاه و بسیج کارهای نمایانی کردند؛ یعنی آن کسانی که سرشان در وادی فرهنگ و هنر و ادبیات و شعر و بقیه شاخه‌های هنری است، احساس می‌کنند که کأنّه یک موجود جدیدی در عالم هنر دارد متولد می‌شود یا متولد شده، یک حادثه جدید است، کار برجسته‌ای است؛ [این] ربطی هم به مسائل سوق‌الجیشی و مسائل نظامی و مانند اینها ندارد. این هم یک عرصه است.»

مقام معظم رهبری ادامه دادند: «یک سرفصل دیگر که به نظر ما از همه این‌ها مهم‌تر است، تلاش برای حفظ معنویت است که در سپاه وجود دارد؛ این مسئله معنویت خیلی مهم است -که من حالا بعداً هم ممکن است [مطالبی در مورد آن] عرض کنم- و مثل یک باران رحمتی است که بر یک بوستان متنوعی ببارد؛ هم حیات‌بخش بوستان است، هم طراوت‌بخش و جلوه‌بخش بوستان است. وقتی باران می‌بارد، صرفاً این نیست که زندگی می‌دهد به بخش‌های مختلف این بوستان، بلکه به آن زیبایی هم می‌دهد، جلوه هم می‌دهد، طراوت هم می‌دهد، آن را در چشم‌ها عزیز هم می‌کند؛ بارانِ معنویت این [جور] است… توکل، توسل، معنویت، دعا را از دست ندهید؛ اُنس با قرآن را از دست ندهید؛ اُنس با اهل بیت و عترت را از دست ندهید؛ اجتناب از گناه را فراموش نکنید. جزو بیشترین توصیه‌ها یا شاید بشود گفت در رأس توصیه‌های کسانی که ما برای کلمه‌کلمه حرف‌های آن‌ها خیلی اعتبار قائل بودیم، اجتناب از گناه بود؛ اساس کار، این‌ها است. هم در خودتان، هم در خانواده‌تان، هم در فرزندانتان و همه متعلقین به خودتان، این‌ها را نهادینه کنید…»

به گزارش ایمنا، این بیانات رهبر انقلاب و ابراز نگرانی ایشان در موضوع فرهنگ در جمع پاسداران نکته‌ای حائز اهمیت است، چرا که همانگونه که در ابتدا مطرح شد نقش پاسداران در زمان تهدیدات بیش از هر زمان دیگری معنا پیدا می‌کند و امروز که موضوع فرهنگ، از اساسی‌ترین موارد مطرح در جامعه است، بنا بر اذعان رهبر انقلاب اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این حیطه غیرقابل انکار و چشم‌پوشی است.

کد خبر 746490

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • دیدار ۴۶ کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • کانون بسیج هنرمندان آباده، کانون برتر فارس
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی به مناسبت تاسیس سپاه پاسداران
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • قلبِ نبردِ نرم
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قلبِ نبردِ نرم
  • پیام استاندار آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • بیانیه سپاه حضرت ابالفضل(ع) به مناسبت سالروز تأسیس سپاه