Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@04:22:19 GMT

تقويت روحيه انقلابی در بهار انقلاب

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۱۷۸۰۲

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قزوین با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (س) و تبریک ورود به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: عده‌ای انقلاب را به وجود آوردند که با گذشت سال‌ها از دنیا می‌روند و جای خالی آن‌ها در کنار ما احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: خدای متعال در قرآن در برخی از آیات تعبیر جوانمرد را به‌کاربرده است و ما افرادی را که انقلاب کردند براساس شاخصه‌های قرآنی جوانمرد می‌دانیم.
وی با اشاره به تفاوت معنایی جوان و جوانمرد اذعان کرد: جوانی هنر نیست، چراکه تقویم و عمر گذر می‌کنند و در اختیار ما نیست؛ اما جوانمردی، شجاعت، رک‌گویی، ایثارگری و فداکاری هنر است که اختیار آن در دست ماست.

در دوران انقلاب ما شاهد سه جریان بودیم


آیت‌الله عابدینی بیان کرد: در قرآن کریم آمده است زمانی که حضرت ابراهیم (س) بت‌های کفار را با تبر شکست، وقتی بت‌پرستان قصد نام بردن از این پیامبر الهی را داشتند، گفتند جوانمردی این بت‌ها را شکسته است، یعنی اخلاق انقلابی حضرت ابراهیم (ع) پیشتازتر از نام اصلی وی بود.
وی گفت: اصحاب کهف نیز جزو جوانمردان زمان خود بودند که در برابر فرهنگ جاهلیت، کفر و شرک ایستادند؛ همان‌گونه که جوانان و مبارزان انقلابی ما در دوران طاغوت در برابر ظلم و ستم شاهنشاهی ایستادگی کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد: در دوران انقلاب ما شاهد سه جریان بودیم، دسته اول مبارزان انقلاب و جوانمردانی بودند که در همه‌جا پای انقلاب ایستادند، دسته دوم ضدانقلاب‌ها بودند که بر سر تفکر طاغوتی خود ایستادند و با ایران اسلامی جنگیدند، کشته شدند یا به زندان رفتند، دسته سوم ناجوانمردانی بودند که رنگ عوض کردند و به نام دین و انقلاب جای انقلاب نشستند.
وی اظهار کرد: در این میان جمعیت بزرگ ملت ایران همیشه پای نظام و انقلاب ایستادند و با انقلاب همراهی کردند و انقلابیون را پذیرفتند و در راهپیمایی‌های 22 بهمن و روز قدس و نماز جمعه پشتگرمی کشور و انقلاب هستند.
آیت‌الله عابدینی بابیان این‌که دهه فجر بهار انقلاب است، یادآور شد: بهار، زمین را از سکوت و سرما بیرون می‌آورد و سرسبزی و نشاط را جایگزین آن می‌کند، مردم ایران اسلامی گیاهان دینی، اخلاقی وایمانی هستند که هرکدام به برکت انقلاب از زمین روئیده‌اند و شعار ایمان، عدالت و حمایت از مستضعفان بر زبان آن‌ها جاری است؛ این رویکرد در مساجد و راهپیمایی‌ها به‌خوبی دیده می‌شود.
وی تصریح کرد: در بهار انقلاب باید روحیه انقلابی تقویت شود و هر امکانی که در دست ما قرار دارد باید برای اقامه انقلاب به کار بگیریم،؛ اقامه انقلاب به معنای اقامه نماز، اقامه دین، اقامه ارزش‌های دینی و اقامه عدالت است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: ما باید همه امکانات، فکر و اندیشه خود را برای تقویت روحیه انقلابی و نشاط حماسی در بهار انقلاب به میدان بیاوریم؛ باید این موضوع به «فالستبقواالخیرات» تبدیل شود و ما به همه عالم نشان دهیم در این مسابقه از همه استان‌های دیگر پیشتاز هستیم.
وی یادآور شد: ما نباید با نگاه به مسئولیتی که بر عهده ما قرار دارد فقط به دنبال ادای وظیفه خود باشیم؛ بلکه همه ما باید خود را یک انقلابی بدانیم که نسبت به خون شهدا و مظلومیت مبارزان انقلابی دِین بر گردن داریم، اگر نگاه ما ادای دیِن باشد تأثیرگذار خواهیم بود؛ اما با نگاه رسالت شغلی اتفاق خاصی نمی‌افتد و به روزمرگی دچار می‌شویم.
آیت‌الله عابدینی ادامه داد: برگزاری جشن‌های انقلاب باید با محوریت انقلابی برگزار شود نباید در برپایی این جشن‌ها اصول و اخلاق انقلابی را زیر پا بگذاریم، جشن انقلاب باید روح انقلاب داشته باشد، بدترین ظلم به انقلاب این است که در فعالیت‌های نمایشی و جشنی رفتارهای غیر معنوی، غیردینی و غیرانقلابی دیده شود.
وی گفت: انقلاب ما احساسی، عقلانی و عرفانی بود و ما در نشان دادن انقلاب باید احساسات، اندیشه و فضای معنوی مردم را درگیر کنیم؛ یکی از مهم‌ترین مسائلی که رهبر معظم انقلاب از ما مطالبه دارند، افزایش روحیه امید و نشان دادن چشم‌اندازهای روشن انقلاب است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در قضیه برجام برخی از ساده‌لوحان فریب غربی‌ها را خوردند و کشور را درگیر مشکلات زیادی کردند و این موضوع باعث شد مردم ما اذیت شوند و خسارات زیادی برای انقلاب داشت که ما وظیفه داریم با نشان دادن چشم‌اندازهای روشن انقلاب این شرایط را تلطیف کنیم.
وی با اشاره به نقش شعار در انقلاب اسلامی اذعان کرد: در دوران مختلف از زمان حضرت ابراهیم (ع) تا زمان پیامبر (ص) و پس‌ازآن تا به امروز شعارها نقش روحیه‌دهی به مردم را داشته است و ما وظیفه داریم روح حماسی انقلاب را حفظ کنیم.
آیت‌الله عابدینی در پایان گفت: آینده انقلاب بسیار جذاب، شیرین و شوق‌انگیز است و همه باید در فرصت‌های مختلف آرمان‌های انقلاب را یادآوری کرده و روح انقلابی را افزایش دهیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز

جلسه‌ صحن مجلس جهت اقامه نماز ظهر و عصر ۲۰ دقیقه متوقف شد.

به گزارش ایسنا، جلسه نوبت صبح روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس شورای اسلامی با تصمیم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس جهت اقامه نماز ظهر و عصر متوقف شد.

نمایندگان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان) را در دستور کار داشتند و تنها ۸ مورد از اصلاحات مربوط به این لایحه باقی مانده بود که با تصمیم رئیس مجلس، ادامه رسیدگی به این لایحه به بعد از اقامه نماز موکول شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • سردار شکارچی: رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت قدرت نرم و امنیت است
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز